Beko, Yuzde 15 Buyume Hedefliyor.

10.04.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Bu yila iddialigiren beko elektronik, her yil yuzde 15 buyume hedefliyor. Urun cesidini her gecen gun artiran beko, ihracatta da hedef buyuttu. Uretiminin yuzde 70`ini ihrac eden beko, yurtdisindaki agirligini daha da artirmayi planliyor. Hedef pazar olarak kendine Amerika`yi secen firma, hizla yeni pazarlara aciliyor. Beko`nun sektordeki yeri ve 2000 yili ile ilgili stratejileri hakkinda Beko Elektronik AS Genel Mudur Yardimcisi Uran Tiryakioglu, Tasarim ve Uygulama Yoneticisi Ercan Katitas, Insan Kaynaklari Grup Yonetcisi Cemre Nahbantoglu ile soylesti.
Tiryakioglu, 2000`li yillarda gelisen teknoloji paralelinde daha farkli elektronik cihazlar sunan ve Avrupa disindaki ulke ve kitalara ihracati olan bir Beko olacak. Ihracatimizin bugunku satislar icindeki agirligi miktarsal olarak yuzde 70`lere yakin, bu miktari daha da artirma cabamiz surecek. ULke sayilarindaki artisin yaninda pazarlardaki paylarimizi artiracagiz. Dolayisiyla hem yepyeni dijital urunler, hem de ciro olarak her yil icin yuzde 15 buyumeyi hedefliyoruz. Bunlar Beko`nun 2000`li yillardaki stratejik gelisme planlarinin birer adimlari olacak. OZellikle AMerika pazari icin urun calismalarimiz var. Amerika cok buyuk ve rekabetci bir pazar. Oraya girdigimizde hem hacimsel, hem de orta sundugumuz urunleri baska pazarlarda da sunabiliyoruz. Mutlaka Amerika pazarina girmek istiyoruz. Urun yelpazemiz genis oldugu icin her gruba da hitap ediyoruz. TV`yi ele alirsak; 84 ekran TV`den dolby sistem TV`lere kadar olanlar Avrupa`da ust kesin tarafindan tercih ediliyor. Diger taraftan 37 ekran TV`lerimiz de cok bol miktarda her kesim tarafindan aliniyor. TV`de markalar arasinda cok fazal teklonojik farkliliklar yok. TV`lerdeki teknolojik yenilenmeye paralel olarak tuketicinin evine 3`uncu ve 4`uncu TV`lerde giriyor. 1999`un temel bir degerlendirmesini yaparsak; 1998`de miras aldigimiz bir politik belirsizlik vardi. Dis pazarlardaki ekonomik krizin etkilerini ozellikle tekstil ve otomotiv sanayiinde sorunlar yasadik. Son depremle birlikte ekonomimizin kuculdugunu gorduk. Bu etmenler Beko elektronigi ic pazar acisindan buyuk olcude etkiledi. Ic pazar daraldi. Adet olarak cok fazla olmasa da satislarda belli dususlerle karsilastik. Odeme trafigi kesintilere ugradi. Planlanan gelisimi saglayamadik. Ic pazarda 450 bin TV satis hedefimiz vardi biz 400 binlerde kaldik. Beko, 1999 yilinda toplam satis tutarini 1998`e gore yuzde 34 artirarak 134 trilyon 802 milyar 460 milyona cikarmistir. 140 milyon dolar olarak gerceklesen yurtdisi satislarimiz agirlikli olarak AT ulkelerine yapilmistir. 1998 yilinda bir milyar 563 bin 167 adet TV sattik. 1999 yilinda ise bir milyon 574 bin 435 adet TV satisi gerceklestirdik. 1999 yilinda video uretimini durdururken yazar kasa ve bilgisayar uretimlerimiz artti. Audio ve uydu alicisi uretimlerimizde de 1988`e gore dususler oldu. (DUNYA-EK)

 

Hisse Başarıyla eklendi