Beko Elektronik, TVuretimini 1 milyon 414 bin adetten bir milyon 600 bin adede cikararak global krizden etkilenmedigini gosterdi. Dunyanin 50`ye yakin ulkesine bu yil yaklasik 900 bin adet TV ihrac ettiklerini belirten Beko Elektronik Genel Muduru Aydin Cubukcu, `Bu nedenle krizden etkilenmemiz mumkun. Ancak su ana kadar bunu hic hissetmedik. Bunu hissetmemek icin ihracat yaptigimiz ulke sayisini surekli artiriyoruz. Onumuzdeki yil Amerika pazarina girmeyi planliyoruz Hatta Polonya`da fason uretim yapip yakin ulkelere buradan satis yapmayi amacliyoruz` diye konustu. Ic piyasada ise erken secim Mali Milat ve vergi tasarisi gibi nedenlerden dolayi muzikseti, radyo, klima gibi urunlerde cok az bir talep ertelemesi oldugunu ifade eden Cubukcu, `Ancak bu erteleme Beko`yu etkilemedi` dedi. Olasi bir krize karsi maliyetleri kistiklarini, masraflari azalttiklarini ve stoksuz calistiklarini aciklayan Cubukcu, onumuzdeki yil TV uretimini 1 milyon 700 bin adede yukseltmeyi amacladiklarini sozlerine ekledi. Cubukcu, koc Grubu`nun Arcelik ve Beko`dan sonra ucuncu markasi Altus`u pazara surdugunu soyledi. Cubukcu, `Altus, marka urunler Arcelik ve Beko`dan daha ucuz` dedi. Bu yil 125 milyon dolar ihracat gerceklestirdiklerini belirten Cubukcu, onumuzdeki yil hedeflerinin 150 milyon dolar oldugunu anlatti. Aydin Cubukcu, bu yil ilk defa 10 bin PC uretip sattiklarini sozlerine ekledi. (RADIKAL)