Bankalara kızan artık ’hakem heyeti’ne gidecek

29.08.2007 - 10:06 | Son Güncelleme :

https://i.bigpara.com/i/55big/
Türkiye Bankalar Birliği (TBB), bünyesinde kurulan hakem heyeti 1 Eylül’den itibaren bireysel müşterilerin bankaları hakkındaki şikayetlere çözüm bulmaya çalışacak.

Ücretsiz olarak hizmet verecek olan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti faaliyetlerine 1 Eylül’den itibaren başlayacak. Hakem Heyeti, banka ve kredi kartları, tüketici kredileri ve diğer bankacılık ürünleri alanlarında banka müşterilerine hizmet verecek.

BİREYSELİN PAYI ARTINCA: Bankalar Birliği Genel Sekreteri Ekrem Keskin, sektörde bireysel bankacılığın artan payına dikkat çekerken, Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin de buradan yola çıkarak 5411 Sayılı Bankacılık Yasası’nın birliğe verdiği yetki doğrultusunda kurulduğunu belirtti. Bu heyet kurulmadan önce de Bankalar Birliği’ne müşterilerden çeşitli şikayetler geldiğini, ancak bunların bankalara yönlendirildiğini hatırlatan Keskin, heyetin ise banka ile müşteri arasında bir uzlaşma sağlamayı aamçladığını belirtti.

3 AYRI HEYET ÇALIŞACAK: 1 Eylül’den itibaren bankalar ve bireysel müşterileri arasında ortaya çıkacak sorunları çözüme kavuşturmayı amaçlayan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti bünyesinde 3 ayrı heyet faaliyet gösterilecek. Şikayet konusuna göre, Banka ve Kredi Kartları Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti, Tüketici Kredileri Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti ya da Diğer Bankacılık Ürün ve Hizmetleri Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti tarafından değerlendirilecek. Her heyette 5 asıl 3 yedek üye görev alacak. TBB üyesi bankaların gösterdikleri adaylar arasından TBB Yönetim Kurulu tarafından seçilen heyet üyeleri, yazılı olarak kabul edilen şikayetleri 30 gün içinde yanıtlayacak.
 

Hisse Başarıyla eklendi