Bankacılık Ekranda

05.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Faiz oranlarının düşmesi, personel maliyetlerinin artması, bankaları interaktif olmaya yöneltiyor. Enflasyonla mücadele politikasını sürdüren ülkemizde, finans sektörü de kendisini gelişmelere göre yeniden yapılandırıyor. Kamu kağıtlarından ve vadeli hesaplardan büyük kârlar elde eden finans sektörü enflasyon ve faiz oranlarının düşmesiyle birlikte kendisine yeni alanlar bulmaya başladı.
Son zamanlarda televizyon ekranlarında en çok gördüğümüz reklamlar arasında yer alan interaktif bankacılık hizmetleri alanındaki gelişmeler, bankacılığın televizyon reklamlarından ibaret olduğunu söyleyenler olduğu gibi, bankaların artık bilgisayar ekranına indiğini ve kullanıcıların işlemlerini daha rahat yapacaklarını söyleyenler de var. Sonuçta her iki görüşe göre de bankacılık ekrana yansımış oluyor.Geri dönüş oranı yüksek olan bireysel kredilerle birlikte, bankacılık sektörünün en önemli maliyet kalemlerinden biri olan personel harcamalarının kısılması da interaktif bankacılık hizmetlerinin yaygınlaşmasına katkıda bulunuyor. Yeni uygulama ile, şubede 7 dolara mal olan bir işlem sanal ortamda 20 cent`e kadar düşüyor.


28 MİLYON ELEKTRONİK KART;

Enflasyon ve banka kredi faiz oranlarının düşmesine rağmen, halen en yüksek faiz, kredi kartı taksitlendirmelerinde. Normal bireysel kredilerde faiz oranı yüzde 2`ler civarında gerçekleşirken, kredi kartlarında en düşük faiz oranı yüzde 5,5. Bu oran bankasına göre yüzde 8`e kadar çıkabiliyor. Türkiye`de en pahalı kredi, kredi kartlarında. Buna rağmen kullanım kolaylığı nedeniyle en büyük tercih kredi kartı alanında oluyor. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre Eylül 2000 sonu itibariyle Türkiye`de elektronik kart sayısı 28 milyon 258 bine ulaşmış. Kredi kart sayısı ise 12 milyon 362 bini geçmiş. Sadece eylül ayında 33 milyon 750 bin kredi kartı işlemi yapılmış. Kredi kartlarından yapılan nakit avans çekimlerinde ise, 2 katrilyon liraya ulaşılmış.


İNTERAKTİF BANKACILIK;

Türkiye`nin en pahalı işkollarından birisini oluşturan bankacılık, giderlerini azaltmanın yollarını arıyor. Bu alanda bankaların son can simidi, internet üzerinden bankacılık hizmetlerinin verilebilmesi. Web sitelerini hayata geçiren bankalar, bu siteler üzerinden nakit işlemler dışında tüm işlemleri yaptırıyorlar. Banka şubelerinde her bir işlemin maliyeti 2 ile 9 dolar arasında değişirken, ortalama işlem maliyeti olarak 7 dolar baz alınıyor. Henüz Türkiye`de interaktif bankacılık hizmetleri yaygınlaşmazken, bankalar bu alanda özendirici yatırımlarını artırıyorlar.


GÜVENLİK EN ÖNEMLİ UNSUR;

İnteraktif bankacılıkta yatırımların önemli bölümünü ise sistem ve işlem güvenliğine yönelik yatırımlar oluşturmakta. Bankalar sanal bankacılık hizmetlerinde güvenliği sağlamak için Secure Sockets Layer (SSL), gibi özel koruma programları uyguluyorlar. Bankalar güvenlik ile ilgili tedbirlerini alırlarken, kullanıcıların da bu güvenlik zincirinde kurallara dikkat ederek uymaları gerekmekte. Güvenliğiniz için şifrenizi gizli tutmanız, herhangi bir yere yazmamanız gerekmekte. Şifre verirken isim, kullanıcı kodu, doğum tarihi, doğum yeri gibi kolay tahmin edilebilir şifreler kullanmamalısınız. Şifreleriniz harf ve rakamlardan oluşmalı. Bilgisayar başında işlem yaparken de uygulamadan çıkmadan PC`nizin başından ayrılmamalısınız. Hesap hareketlerinizi kontrol etmeli, olağandışı hareketlerden bankanızı haberdar etmelisiniz. Şifrenizi düzenli olarak değiştirmeniz sizi muhtemel zararlardan koruyabilir. (ZAMAN)

 

Hisse Başarıyla eklendi