Balnak 2000`den memnun ayrılıyor

21.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Lojistik sektörü gerek teşvikler, gerekse faiz oranlarındaki artıştan olumsuz etkilendi. Sektörün önde gelen şirketlerinden Balnak Holding ise, 2000 yılını 40 milyon dolarlık ciro ile kapatırken, 2001`de yüzde 15 büyüme hedefliyor.


Uluslararası Nakliye Organizatörlüğü yapan Balnak Holding, yurtiçinde yaygınlaşmak için çalışmalarını sürdürüyor. Balnak Holding Genel Müdürü Selma Akdoğan, Balnak Holding olarak 2001 yılında depolama ve iç dağıtım ağının geliştirileceğini söyledi. Firma olarak yurtdışı üreticinin ürünü kapısından alıp ithalatçıya ve nihai tüketiciye ulaştırmada etkin olduklarını söyleyen Akdoğan, `2001 yılında iç dağıtım ağımızı, depo ve depo içinde katma değer hizmetlerini artırma yoluna gideceğiz` dedi.


Ciro arttı, kârlılık düştü;

Bu çalışmalar doğrultusunda Türkiye`nin 10 bölgesinden başlayıp, her yerine ulaşabilecek şekilde konuşlanacaklarını ifade eden Akdoğan, amaçlarının lojistik ve depolama hizmeti verilen firmaların mallarını ithalatçıya ya da nihai tüketiciye ulaştırmak olduğunu söyledi. Yılı 30 - 40 milyon dolarlık ciro ile kapatacaklarını belirten Akdoğan, 1999 yılına oranla yüzde 15`lik bir artış yaşandığını kaydetti. Cirodaki artışlara rağmen karlılık oranlarında bir düşüş meydana geldiğine değinen Akdoğan `Ciroların artmasına rağmen kârlılıkta bir düşüş yaşıyoruz. 2000 yılında sektörde rekabet arttı. Rekabetin artmasıyla birlikte son 5 yıldır ciroların artmasına karşın, karlılık oranlarımız sürekli düşüyor. Ciro ile karın artışı aynı oranda gitmedi` şeklinde konuştu.


Bütçeyi revize etti;

2001 yılında yüzde 15`lik bir büyüme gerçekleştirmeyi planladıklarını belirten Akdoğan, bunu revize ederek yüzde 10`luk bir büyüme planladıklarını söyledi. Firma olarak daha çok tekstil ihracatına yönelik çalıştıklarını anlatan Akdoğan, 2001 yılında Türkiye`nin tekstil ihracatının azalacağına dair yorumların olduğunu kaydetti. Akdoğan, dövizin enflasyonun altında kalmasının bunun bir göstergesi olduğunu belirtti.


Evlilikler know - how getirecek;

Şirket evliliklerinin sektöre Know - how olarak bir çok getiri sağlayacağına değinen Akdoğan şöyle konuştu; `Lojistik genel anlamda büyük bir teknoloji gerektiriyor. Özellikle bilgisayar donanımı ve yazılım anlamında büyük bir teknolojik altyapı lazım. Türkiye`de depolama alanında olsun, dağıtım alanında olsun çok gelişmiş değil. Yabancılarla ortaklık bu gelişmeleri beraberinde getirecek. Türkiye`de lojistik kendine has kurallar çerçevesinde gerçekleştiriliyor. Yabancılarla yapılan ortaklıklar sektörün uluslararası boyuta yer alması bakımından oldukça önemli.`


Teşviklerde revizyon şart

Sektöre yönelik teşviklere ve kara taşıma kanun tasarısına da değinen Akdoğan teşviklerin firmalara ferdi olarak verilmesinin yerine, sektörün teknolojik alt yapısına yönelik olması gerektiğini söyledi. Yakında çıkması beklenen Kara Taşıma Kanunu`nun sektöre hiç bir fayda sağlamayacağını iddia eden Akdoğan, yasanın gerek Türkiye`nin ihtiyaç duyduğu düzenlemeler açısından gerek Avrupa Birliği`ne olan entegrasyon açısından fayda getirmekten uzak olduğunu söyledi. Eşya taşımacılığı ile insan taşımacılığının birbirinden ayrılması gerektiğini belirten Akdoğan, bu yasa hiç bir şekilde trafik kazalarını önlemez, sektöre büyük zarar verir dedi.


İthalattaki artış olumlu etkiledi;

2000 yılında Türkiye`nin ithalatının yaklaşık yüzde 35 oranında artış gösterdiğini söyleyen Akdoğan, bunun nakliye ve lojistik sekötürüne olumlu etki yaptığını söyledi. 2000 yılında sektörde yeni yatırımların olduğunu belirten Akdoğan, lojistik alanında birçok firmanın yeni depolar açtığını ifade etti. Akdoğan ayrıca, lojistik hizmetinin üretici ve ithalatçı firmaları birçok masraftan kurtardığı ve maliyetini düşürdüğünü söyledi. 1999 yılından sonra özellikle deprem sonrası ithalatta büyük bir durgunluk yaşandığına değinen Akdoğan, lojistik sektörünün de tamamen dış ticarete bağımlı bir sektör olduğu için bu durgunluktan etkilendiğini kaydetti.


Faiz artışından olumsuz etkilendik

Türkiye`de yaşanan mali krize de değinen Akdoğan, lojistik sektöründe gerek depo yatırımı gerekse TIR alımı için kredi kullanan firmaların faiz artışlarından olumsuz etkilendiğini ifade etti. Balnak olarak krizden çok fazla etkilenmediklerini söyleyen Akdoğan, `Balnak zaten likit durumdaydı. Yatırımlarımızı da daha çok satın alma değil, kiralama şeklİnde gerçekleştirdiğimiz için bir sorun yaşamıyoruz` dedi.


İnternet fayda getirdi;

İnternetin gelişmesiyle tüm dünyada ve Türkiye`de e - ticaret ve lojistik sektörüne ilginin artığını söyleyen Akdoğan, birçok firmanın lojistik sektöründe faaliyet göstermeye başladığını ifade etti. Akdoğan, bu gelişmelerin rekabeti artırdığını ve firmaların yabancı ortaklıklarla işbirliğine yönelmesini sağladığını anlattı. (FİNANSAL FORUM)

 

Hisse Başarıyla eklendi