Artema İhracatla Büyüyor

21.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Satışlarının yüzde 55`ini ihracata yönlendiren Artema, 2001`de yüzde 15 büyüme öngörerek, 35 milyon dolar ihracat hedefliyor. Artema 18 milyon dolarlık PVD yatırımını da 2001 Mayıs`ında devreye sokacak.


Üretiminin yüzde 55`ini dünyanın 28 ülkesine ihraç eden Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Artema Armatür Grubu, 2001`de yüzde 15 büyüme öngörerek, 32-35 milyon dolarlık ihracat hedefliyor. Önümüzdeki yıl Polonya pazarına da açılacak olan Artema, 2000`i ise bütçe hedeflerinin yüzde 40 üzerine çıkarak 29 - 30 milyon dolarlık ihracatla kapatmayı planlıyor. İhracatta yeni pazarlara girmek amacıyla ürün geliştirme yatırımları yapan şirket, 2000 - 2001 yılı yatırım programının 10 milyon dolarlık bölümünü realize etti. Artema, ürünlerde ömür boyu garantiyi sağlayan dekoratif bir kaplama türü olan PVD yatırımının 7 - 8 milyon dolarlık kısmını da 2001 Mayıs`ta tamamlayacak. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Artema Armatür Grubu Genel Müdürü Reşat Alatalı, dünyanın 28 ülkesine ihracat gerçekleştiren Artema`nın 2001 yılında yüzde 15`lik büyümeyle 32 - 35 milyon dolarlık ihracat hedeflediğini açıkladı. Artema`nın önümüzdeki yıl Polonya`ya da satış gerçekleştirmeye başlayacağını belirten Alatalı, 2000`i bütçe hedeflerinin yüzde 40 üzerine çıkarak 29 - 30 milyon dolarlık ihracatla kapatacaklarını söyledi.


ÖMÜR BOYU GARANTİ SAĞLAYAN YATIRIM;

İç pazardaki olumsuzlukları manipüle etmenin ana kaynağının, dış satımda yeni pazarlara girmek olduğunu öne süren Alatalı, bunun için de yeni ürün geliştirmeyi sürdürmek gerektiğinin altını çizdi. Yeni pazarlar yaratmak amacıyla 2000 - 2001 yılı için 18 milyon dolarlık yatırım programının 10 milyon dolarlık bölümünü hayata geçirdiklerini söyleyen Alatalı, `Önümüzdeki dönemde 7 - 8 milyon dolarlık yatırımımız sürecek. Bu yatırımları tasarım ve üretime yapıyoruz. PVD son yüzey kaplamaya yatırımı, ömür boyu garantiyi sağlayan dekoratif bir kaplama türü. Özellikle Amerika`da armatür sektöründe çok yaygın kullanılan, aşınmayı önleyen bir kaplama türü. Tesis, önümüzdeki 2001 Mayıs - Haziran`da devreye girecek. Biga`da aksesuar, Bozöyük`te armatür üretimi gerçekleştiriyoruz. Şirketimizin yüzde 31`i halka açık, diğer kısmımız ise Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde yer alıyor` diye konuştu.


ANA İHRACAT KAPISI ABD;

İhracat gerçekleştirdikleri 28 ülke içinde Amerika`nın yüzde 80 pay ile ilk sırayı aldığına dikkat çeken Alatalı, şunları söyledi: `Cirosal bazda ve üretici olarak dünyanın en önemli kuruluşlarından Amerikalı Moen firmasına satış yapıyoruz. Almanya`ya ve kendimize daha sonra önemli pazarlar olarak belirlediğimiz Avustralya, İsrail`e, Almanya`ya ve İtalya`ya ürün satıyoruz. 2001`de Polonya pazarına önemli satışlar planlıyoruz. Bu alan içine Baltık Ülkeleleri ve Rusya da giriyor. Son 7 - 8 yıldır BDT pazarına yönelik çalışmalarımız var, ancak henüz istenilen aşamaya gelmedi. Dünyada 140 mağazası olan İsveç firması İKEA`ya da satış yapıyoruz. Bu yıl 18 yeni ürün geliştirdik onlara, önümüzdeki yıl devreye girecekler. Her ülkenin kendi standardında üretim yapmak gerekiyor. İkinci önemli pazar İngiltere pazarı, Eczacıbaşının kurulu şirketi var orada. İsrail pazarı da önemli bir pazar.`


PAZARIN YÜZDE 50`Sİ İKİ FİRMA ELİNDE;

Türkiye`de armatür pazarı orta, orta - üst, üst, orta - alt ve alt segmentinden oluşuyor. Artema orta - alt, orta, orta - üst ve üst segmentte yer alıyor. Alt segmentte yer almayan Artema, orta - alt segmente ise artan talepler doğrultusunda girdi. Pazarda sayısal olarak ECA`nın ardından ikinci sırada yer alan Artema, ancak özellikle lüks ürünlerde pazar lideri konumunda bulunuyor. Artema ve ECA pazarın yüzde 50`sine elinde bulunduruyor. Geriye kalan yüzde 50 birkaç firma arasında paylaşılıyor. Pazarda yerli üreticilerin yanında Grohe, Damixa ve Kale ile ortaklık kuran Roca ithal ürünler arasında yer alıyor. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi