Alman Usta Atakta

10.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Praktiker, Türkiye`deki 50 milyar marklık yapı market pazarında birinciliği hedefliyor. Genel Müdür Ulmer, `Ciro hedefimiz 200 milyon mark. Her Türk`e bir ürün satmak istiyoruz` diyor.Beş milyar marklık cirosu ile ABD ve Avrupa`daki altıncı büyük yapı market zinciri olan Alman Praktiker Yapı Market`in Türkiye Genel Müdürü Volker Ulmer, Türkiye`deki yapı market pazarının büyüklüğünü 50 milyar mark olarak tahmin ettiklerini söyledi. Ulmer, Türkiye`deki ilk hedeflerinin pazarda bir numara olmak olduğunu belirterek, 2001 sonu itibarıyla 150-200 milyon mark ciro hedefliyoruz dedi.


BEŞ YILDA 15 MARKET;

Türkiye pazarına ilişkin rüyasının her Türk`ün Praktiker`den alışveriş yapması olduğunu anlatan Ulmer, Ancak bu rüyadan oldukça uzaktayız. GSMH rakamları bize Türkiye`deki insanların alışveriş merkezlerine gidecek kadar parası olmadığını gösteriyor. Bu durum düzeldiği zaman biz onların yanına gideceğiz. Türkiye`de nüfusu 1 milyonun üzerinde olan şehirlerde en az bir Praktiker açacağız. 2001 yılının şubat ayında Ümraniye Carrefoursa Vega`da, nisanda İzmir Bornova`da birer yapı market hizmete girecek. 2001 sonunda İzmir`de açılacak ikinci yapı market ile toplam mağaza sayımız yediye ulaşacak. Önümüzdeki beş yıl içinde ise toplam 15 yapı marketi hizmete sokacağız diye konuştu.


İstanbul, Ankara, İzmir, İstanbul gibi büyük şehirlerdeki yatırımlara ağırlık vereceklerini ancak orta vadede Samsun, Trabzon gibi küçük şehirlere de gitmeyi düşündüklerini anlatan Ulmer, Şu anda 600 olan çalışan sayımız ise 2001 yılı sonunda iki misline çıkacak açıklamasını yaptı. Türkiye pazarının çok genç ve büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirten Ulmer, Türkiye`de çok sayıda inşaat projesi var. Bu inşaatlardaki sorunları çözmek bizim görevimiz. Fakat Türk tüketiciler kendin yap market konseptinin içinde neler bulunduğunu ve bununla neler yapabileceklerini bilmiyor. Türkiye`de son bir yıl içerisinde Praktiker yapı marketlerden ne kadar alışveriş yaptınız sorusunun cevabı yok. Çünkü böyle bir alışkanlık mevcut değil. Öncelikle müşterilerimi-ze kendimizi anlatmamız gerekiyor. Praktiker`in en kazançlı mağazası en fazla tanındığımız Bilkent şubesi. Bu bize satışlarda bilinirliğin ne kadar önemli rol oynadığını gösteriyor dedi.


Satın alma potansiyellerinin çok yüksek olmasının getirdiği fiyat avantajı ile diğer yapı marketlerden ayrıldıklarını vurgulayan Praktiker Yapı Market`in Türk Genel Müdürü Babür Söğütlü ise, Fiyatlarımız çok uygun. Güneydoğu, Ankara ve İstanbul insanını iyi tanıyoruz. İnsana yatırıma çok büyük önem veriyoruz. Boğaziçi Üniversitesi ekim ayında Real ve Praktiker personeline yönelik bir eğitim programını başlattı. Uluslararası niteliklere sahip parekendeci yöneticileri yetiştireceğiz sözleriyle çalışmaları hakkında bilgi verdi. Türkiye`de 1998 yılında Ankara Bilkent`te daha sonra ise Gaziantep, İstanbul Kartal ve Adana`da hizmet vermeye başlayan Praktiker Yapı Market`lerde çividen, yatağa, kapıdan, matkaba 40 binin üzerinde ürün var. (RADİKAL)



 

Hisse Başarıyla eklendi