Aksu Konfeksiyona Hazirlaniyor

25.04.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :



Gecen yil ekonomikligini yitirdigi gerekcesiyle battaniye uretimini birakan Aksu, bu yil da yeni nedenle el orgu yunu uretimini durdurdu. Sirketin bundan sonraki stratejisinin kumasa agirlik vermek oldugunu vurgulayan Aksu Genel Muduru Ihsan Gudukkurt, onumuzdeki yillarda konfeksiyon uretimi yapmayi planladiklarini, bu konuda yabanci bir sirketle ortakliga gitmek istediklerini soyluyor. Aksu Genel Muduru Ihsan Gudukkurt onumuzdeki doneme iliskin hedeflerini anlatti. Biz prensip olarak bir tek butceyle hareket etmiyoruz. Ucer aylik donemlerde yeni butceler hazirliyoruz. Cunku Turkiye`de bu istikrarsiz ortamda bir yillik gercege cok yakin butcelerin hazirlanmasinin imkani yok. Son uc ay neticelerine bagli olarak hazirlayacagimiz butce calismalari devam ediyor. Daha onceki hedeflerimize baktigimiz zaman onlarda belli noktalarda sapma olacagini tahmin ediyoruz. Uzun vadeli baktigimiz zaman Aksu`nun ana hedeflerinden biri, satislar icinde ihracat payinin artirilmasi. ikincisi hareket noktasi da iki ana urun grubumuz olan iplik ve kumas uretimimizde gelecekte kumastan yana agirlik koymak. Dolayisiyla toplam satislar icinde kumasin payinin artirmasi, ipligin payinin dusurulmesi yonunde bir hedefimiz var. Bu noktalari dikkate alarak biz 1999 yili, butcesini hazirladik. Reel anlamda bir kapasite artirimi ongormedik. Cunku bu sene icni kapasite artirimina yonelik herhangi bir yatirim ongormuyoruz. Gecctigimiz sene yaklasik 4 milyon dolarlik bir yatirim yaptik. Fakat bu sene yapilacak yatirimlar modernizasyona, darbogaz gidermeye yonelik ve kalite artirici onlemleri iceren yatirimlar olacak. Bunlar icin kesinlesmis bir rakamimiz yok. Ilk alti ayi gormek istiyoruz. Alti aylik gelismeler sonucunda yatirim kararlarimizi revize edecegiz. Ona gore projeleri gerceklestirip gerceklestirmeme yonunde karar alacagiz. Gectigimiz senelerde yaklasik yuzde 40 kumasti. Yuzde 60 iplikti. Su anda bu sene icin yarinin biraz fazlasi kumas, biraz azi iplik olarak gerceklesecek. Onumuzdeki yillarda da bu orani yuzde 60 kumas, yuzde 40 iplik haline getirmek istiyoruz. Gectigimiz yil ihracatimiz toplam satislarimiz icinde yaklasik yuzde 24`luk bir paya sahipti. Kumas satislarimiz icinde 4 milyon metrenin yaklasik 1,3 milyon metresi, yani yuzde 33`u ihracatti. Bu yil toplam kumas satislarimizin yaklasik yuzde 40`i ihracat, yuzde 60`i ic piyasaya olmasi hedefleniyor. Onumuzdeki yildan itibaren ilk bes yil icindeyse bu oranin yuzde 65-70 ihracat, yuzde 30-35`ler civarinda da ic piyasa olarak dengelenmesini ongoruyoruz. Ihracatimiz bir onceki yil yaklasik 15,8 milyon dolardi. Bu sene ihracatimizi 18-20 milyon dolara cikartmayi hedefliyoruz. Bu artis icinde ozellikle kumasin agirliginin artirilmasi planlaniyor. Bununla ilgili olarak ilk dort aylik gelismeler hedeflerimizi tutturacagimizi gosteriyor. Gecen sene yaklasik 1,3 milyon metre kumas ihrac ettik. Bu sene 2,2 milyon metre olarak gerceklesecegini tahmin ediyoruz. Ilk yedi ay icin ihracatla ilgili siparislerimi aldi, onlari calismaya devam ediyoruz. Iplik ihracatimiz ise gectigimiz seneye nazaran daha da azalacak. Cunku dis ulkelerde Uzakdogu krizi kumastan cok iplik piyasalarinda hissediliyor. Ozellikle sentetik iplik piyasalarinda hissediliyor. Klasik pazarlarimizdan Suriye, her gecen gun daha rekabet edilemez fiyatlarla hizmet veren ulkelere kaptirildi. Burada o fiyatlarla gercek anlamda bir rekabet yapilabilecegi inancinda degiliz. Dolayisiyila iplik artik ihrac edilebilir ekonomik deger olma olceginin disina cikmis bir pazar. Ana ihrac pazarlarimiz Avrupa ulkeleri. Amerika, Kanada gibi ulkeler. Yeni pazari arayisi hicbir zaman icin bitmiyor. Ancak ihracattaki pazarlarin olusmasi ic pazardan cok daha zor, hem organizasyon acisindan hem de kalitelerin revize edilmesi acisindan daha uzun vadeli yatirim gerektiriyor. Aksu, Turkiye`deki yunlu kumas kapasitesinin yuzde 15`i civarinda uretim kapasitesine sahip. Biz bundan yillar once ihracata Italya ile basladik. Sonra AB ulkeleri, Amerika ve Kanada gibi ulkeler, Yeni pazar arayisi hicbir zaman icin bitmiyor. Ancak ihracattaki pazarlarin olusmasi ic pazardan cok daha zor, hem organizasiyon acisindan hem de kalitelerin revize edilmesi acisindan daha uzun vadeli yatirim gerektiriyor. Aksu, Turkiye`deki yunlu kumas kapasitesinin yuzde 15`i civarinda uretim kapasitesine sahip. Biz bundan yillar once ihracata Italya ile basladik. Sonra AB ulkeleri, Amerika ve Kanada gundeme geldi. Disarida gercek anlamda Aksu`nun kalitesi en fazla tercih edilen urunler arasinda yer aliyor. Ornegin butun dunya belirli imaji olan Gap`e mal satiyoruz. Ayni sektorde kalarak gelismek istiyorsaniz iki yol var. Birincisi mevcut faaliyetlerinizle ilgili kapasitelerinizi artirmak. Ikincisi uretim hatlarinizin sonrasina veya onune bir entegrasyon koymak. Biz kumas sonuna kadar zaten bir entegrasyona sahibiz. Bundan sonraki alani da onumuzdeki yillarda konfeksiyon olarak kaliyor. Dolayisiyla bu konuyla ilgili projeler gelistiriyoruz. Ama bunlarin ne zaman tam olarak netlesecegi hakkindaki durumu su anda gormek cok zor. Birkac faktore bagli. Bir defa boyle bir olayida mutlak sunretle bir yabanci ortaklik dusunmek lazim. Ikincisi ekonomik istikrari gercek anlamda gormek lazim. Bu kosullar olustugu zaman bundan sonraki asama olarak oyle bir dusuncemiz var. Konfeksiyonun anavatanindan, Avrupa`dan teklifler aliyoruz. Eger bir yabanci ortakla bir konfeksiyon tesisi kurma karari alirsak bu projenin ana temeli ihracat olacaktir. Ic piyasaya yonelik bir konfeksiyon tesisi icin bir ortaklik yapmayi dusunmuyoruz. Su anda belirli projelerin gelistirilmesi asamasindayiz. Ama bu proje her halde 2000 yili icinde gecreklesecek. Erkek dis giyim uzerine faaliyet gostermeyi planliyoruz. Bu projeye once ogrenme amaciyla kucuk bir tesisle baslamayi dusunuyoruz. (PARAMATIK)

 

Hisse Başarıyla eklendi