Adim Adim Basari.

07.11.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :



Orhan Gencoglu penguen Gida`nin hem sahiplerinden biri hem de Yonetim Kurulu Baskani. Ancak Gencoglu`nun asil ozelligi 1990 yilinda kurulan Penguen Gida`yi on yil icinde en tepe noktalara tasiyabilmesi. Peki ama nasil? Iste bu sorunun yaniti veriyor Gencoglu; `Bu stratejinin bir basarisidir.` Gercekten de Penguen Gida`nin bugun geldigi nokta tam da bir strateji basarisi. Penguen, 1990 yilinda 7 bin metrekare kapali alanda kurulu dondurulmus urun yapan tek bir hat ve bunun yaninda ufak bir konserve hatti ile uretime basladi. Sadece ihracata calisiyor ve Avrupa`ya ihracat yapiyordu. Gerek Penguen`in urun kalitesi gerekse bu konuda avrupa`da doyurulmamis bir pazarin olmasi, sirketin cok kisa surede buyuk bir yukselis gostermesini sagladi. Penguen bu sure icinde avrupa`nin en buyuk market zincirlerinin sahibi olan Unilever ve nestle gruplarinin `A Grubu Suplier`i oldu. Bu buyuk bir asamaydi zira dunyada bu noktaya ulasan cok az firma vardi. `Iste tam bu noktada stratejik bir karar aldik.` diyor Orhan Gencoglu, `Ilk zamanlarda biz urunu mayis ayinda toplamaya baslar ve kasim ayina kadar islerdik. Sonra da yil icinde sevk ederdik. Dolayisiyla bir anlamda mevsimsel bir uretim yapardik. Bu konuda stratejik bir kararla daha farkli urunlere girerek urun gamimizi degistirmek ve mevsimsellikten kurtulmak gerekiyordu.` Narenciye hatti kurulur ve uretime gecilir. Urun cesitliligi saglanir. Avrupa`da yapilan `isim` yeni urunler icin pazar bulmakta buyuk bir avantaj saglar. Bu karar vakit gecirilmeden alinir. Penguen`in hedefi, Penguen Gida ismiin turkiye`de taninmasi, urunleriyle anilmasi ve cironun yarisinin icpazara yonelik satislardan diger yarisinin da ihracat satislarindan olusmasi. Ustelik daha onceki hedefleri olan calisma sezonunun yilin daha genis bolumune yayilmasi da bu arada saglanacakti. Orhan Gencoglu, icpazara yonelim stratejisini hayata gecirirken ayni zamanda daha da onemli kararlar aldiklarini belirtiyor. Pengune Gida bu stratejisini de basariyla uygular. Icpazar satislarinin ciro icindeki payi ilk yil yuzde 5 olur.sonraki yillar yuzde 10, yuzde 15 olarak surekli artar. 1998 yilinda yuzde 35`lere ulasir. 1999 yilinda da yuzde 40`lar yakalanmis durumdadir. hedef olan yuzde 50 ise pek yakinda gerceklesecek hale gelmistir. 1998 yilinda penguen Gida yeni bir seruvene baslar. Bu kez hedef hisselerin halka arzidir. `Halka acilmayi biz 1998`den once de dusunduk. Ama hizli buyuyen bir sirket oldugumuzdan bunu hemen gerceklestiremedik. 1990 yilinda 7 bin metrekare kapali alani, bir dondurulmus urun hatti ve kucuk bir konserve hatti olan Penguen Gida, simdi 70 bin metrekare kapali alani olan, 3 full dondurulmus urun hatti ve 5 full otomatik konserve hatti olan bir sirket. Konservede Turkiye`nin en buyugu, Avrupa`nin da ilk bes sirketinden biri.` (PARAMATIK)Hisse[
 

Hisse Başarıyla eklendi