Adel Kalemcilik 1998 Yili Hedeflerini Yakaladi. Ciro Hedefi 5 Trilyon Lira

27.12.1998 - 00:00 | Son Güncelleme :



Adel Kalemcilik, Istanbul Kardal`da ve Giresun`da faaliyette bulunan fabrikalarinda uretim yapiyor. Alman kalem firmasi olan FaberCastel`in yuzde 15 ortakligi bulundugu Adel`in en buyuk ortagi Anadolu Grubu. Adel Kalemcilik Genel Muduru Taner Dursun, firma hakkinda sorularimizi cevapladi.
Adel Kalemcilik`inn asil buyuk ortagi Anadolu Grubu. Yuzde 15 oraninda da FaberCastell firmasinin ortakligi bulunuyor. istanbul Kartal`daki fabrikamizda ana urun gruplarinin uretimini yapiyoruz. Agac cidarli kursunkalem, silgiler, tukenmezkalemler, pastel boyalar, sulu boyalar ve keceli kalemler ana urun gruplarini olusturuyor. 1980 yilinda uretime sokulan Giresun`da baska bir fabrikamiz var. Giresun fabrikasi agac cidarli kalem uretimi yapabilme kapasitesine sahip ama asil fonksiyonu agac cidarli kalemin ana hammaddesi olan `lata`nin uretimini yapmak. Anadolu Grubu`nun kirtasiye sektorunde adel disinda Ulku Kirtasiye isimli bir firmasi daha var. Adel`in kardes sirketi olan Ulku kirtasiye urettigimiz tum urunleri piyasyaa pazarliyor. Ek olarak da Adel tarafindan Turkiye`de uretilmeyen ithal urunleri kendi adina getirip satiyor.FaberCastell`den ofis kullanimina yonelikurunler teknik cizim malzemeleri, sanat ve grafik malzemelerini ithal ediyoruz. Pazar payina urun gruplari bazinda bakamk gerekiyor. En onemli urun grubumuz olan agac cidarli kalemde pazar payimiz yuzde 84. Keceli kalemlerde yuzde 75, silgilerde yuzde 42, suluboyalarday uzde 41, pastelboyalarda yuzde 48 ve tukenmezkalemde yuzde 25 oranlarinda pazar payimiz bulunuyor. Pazar payi oranlarimiz piyasaya sundugumuz FaberCastell, JohannFaber ve adel`den olusan uc urun grubunun ortak pazar payi rakamlarindan olusuyor. Bizim ihracatimiz diger sektorlere oranla kucuk gorunebilir ama kirtasiye sektoru icinde hic de kucumsenemeyecek bir rakam. 26 ulkeye ihracat yapiyoruz. Bunda agirlikli basta Ingiltere olmak uzere diger Avrupa ulkeleri. Ortadogu ulkeleri, Balkan ulkeleri, Turki Cumhireyetleri, Guney Amerika ulkelerine ihracat yapiyoruz. Bizim hedefimizi esti Sovyetler Briligi`nde odaklanmak ve ilerlemek. Gerek ciro, karlilik olarak gerekse de pazar payi olarak gerekse de pazar payi olarak 1998 yili Adel icin iyi bir yil oldu. Ama kasim ve aralik ayinda hedeflerimizin gerisinde kaldik. Bu gerilemenin ana nedenini global krize bagliyorum. Genel talepteki azalmanin yani sira dagitim kanallari alimlarda tereddutlu davraniyor. Kasim ve aralik aylarinda zaten bizim satisimiz cok yuksek olmaz. Bu aylar yogun satis aylarimizin disinda kalan aylardir. Satislardaki azalma bizim yil sonu karliligimizi pek etkilemeyecek. Yil sonu icin 5 trilyonliraya yakin bir ciro hedefimiz vardi. Hedefimizi az bir farkla gerceklestirecegiz. Bu rakam 1997 yilina oranla TL bazinda yuzde 85 oraninda bir artisa denk geliyor. Karliligimiz da buna paralel olarak artiyor. Genel anlamda yatirimlarimizi 3 baslik altinda toplayabiliriz. Oncelikle Gebze seerpinar`da bir arazi satin aldik. 35 bin metrekarelik bir arazi ve tamamen ileriye yonelik bir yatirim. Bunun disinda normal uretimin idame ve yenileme yatirimlari yapildi ve bu sene bilgi islem altyapimizi kuvvetlendirdik. 1998 yilinda yatirimlarimiz boyleydi. Bunun haricinde urun gelistirme faaliyetlerimiz vardi. Bu sene ozellikle iki seride yogunlasma yaptik. Ulku Kirtasiye`nin calismalari cercevesinde Walt disney ile bir anlasma yapildi. Adel`in urettigi urunlerde Disney karakterlere yer verdik. Bunun ilgili olarak Walt Disney Turkiye, 50 lisansli firma arasinda Ulku Kirtasiye`yi bu yilin en basarili lisans firmasi secti. 1999 yilinda urun portfoyumuzu cesitlendirmeyi dusunuyoruz. Barkot bazinda birkac bin urun bulunuyor. Bunu mutlaka yuzde 10-15 civarinda artiracagiz. Yeni urunlerimizin uretimine yilbasinda baslayacagiz ve nisan ayindan itibaren piyasaya surecegiz. Su ana kadar kasim aralik aylari disinda pek etkilenmedik. Cunku bizim urunlerimiz pahali ve luks tuketime yonelik urunler degiller. Insanlarin ihtiyac duydugu dusuk fiyatli urunler. O acidan kirtasiye sektorunu fazla etkilemesini beklemiyorum. Sektorde baska firmalarin cok daha fazla etkilenecegini dusunuyorum. Bu sene ihracatta hedeflerimize ulastik. Toplam ciromuzun yuzde 10 civarinda bir ihracat gerceklestirdik. Ama tabii onumuzdeki sene icin tedbirli konusmak gerekiyor. Dunyada kirtasiye sektorunde ciddi bir arz fazlasi var. Buyuk bir rekabetin yasanacagina inaniyorum. Bu bizi de etkileyebilir. Ama biz de buna karsi bircok onlemler aliyoruz. Global krizin bir baska etkisi ithal hammadde kaynaklarimizda oldu. Uzakdogu`dan yaptigimiz ithalatlarda fiyat ve maliyet avantajlari yakaladik. (PARAMATIK)
 

Hisse Başarıyla eklendi