ABD`liler Yatırım İçin Nabız Yokluyor

02.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Turizmde ortaklık yapmak isteyen ABD`li firmalarla yapılan toplantıya Ataköy Marina, Alarko Grubu, Dedeman Grubu, Doğuş Marinacılık, Beltur, Visitur, Koç Grubu, Nurol Holding ve STFA katıldı.


ABD`li firmalar Türkiye`de turizm alanında ortak yatırımlar yapabilmek için çeşitli firmalarla görüşüyor. Geliştirilecek ortak projelerle Türkiye`nin turizmdeki potansiyelini değerlendirmek isteyen ABD`liler bu amaçla çeşitli firmalarla görüşerek nabız yokluyor. ABD`li firmaların turizme yatırım için nabız yoklamaları, sektörde yabancıların ellerini taşın altına koyması açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendiriliyor. ABD`li firmaların Türkiye`de turizme yatırım yapma arayışları kapsamında İstanbul Sultanahmet`teki Four Seasons Oteli`nde çeşitli firmalarla görüşmeler yaptı. ABD İstanbul Başkansolosluğu`nun organize ettiği toplantıya ABD`den turizm sektörünün çeşitli alanlarında faaliyet gösteren firmalar Türkiye`de ellerinde proje bulunan firma ve kuruluşların temsilcileri ile görüşmeler gerçekleştirdiler.


TÜRKİYE`DEN KATILAN FİRMALAR;

Toplantı ile ilgili olarak bilgi veren ABD Büyükelçiliği Ticari Müsteşarı John Breidenstine, iki ülke turizm ve ilgili sektörlerini buluşturan toplantının ana amacının Amerikan şirketlerinin Türkiye`ye tanıtımı olduğunu söyledi.
Toplantıya Türkiye`den aralarında Ataköy Marina, Alarko Grubu, Dedeman Grubu, Doğuş Marinacılık, Enternasyonal, Beltur, Visitur, Koç Grubu, Nurol Holding ve STFA gibi çeşitli ürünlerle turizm sektörüne hizmet veren firma ve kurumlar katıldı.


BÜYÜK PROJELER İÇİN SİNERJİ;

Yapılan doğrudan görüşmeler ile her iki taraf da sinerji olanaklarını değerlendirdi.
Toplantıya katılanlardan Alarko İnşaat Grubu Başkanı Oktay Varlıer, konuyla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede, Amerikan firmalarının Türkiye`nin ihtiyaçlarıyla buluşmadığının ortaya konduğunu söyledi. Varlıer, geçen yıllar içinde Türkiye`nin pek çok sektörde atılım sağladığını, yabancı temsilcilerin ancak bütünlüklü projeler ile geldikleri takdirde verim alabileceklerini vurguladı.


BREİDENSTİNE; TÜRKİYE`NİN ÖNEMİ ARTIYOR;

Toplantıyı düzenleyen ABD Başkonsolosluğu Ticaret Müsteşarı John Breidenstine de, Sovyetler Birliği`nin dağılması ve Doğu Avrupa`nın rejim değiştirmesi ile bölgedeki önemi giderek artan Türkiye ile birlikte çevre ülkelerde ortak projelere imza atılabileceğini söyledi. Breidenstine, Amerikalılar`ın Türkiye`nin sahip olduğu bu potansiyeli yeterince tanımadıklarını da sözlerine ekledi.


TÜRKİYE`Yİ PAZARLAYANLAR BİLE POTANSİYELİ BİLMİYOR;

Breidenstine, ABD`deki Türkiye`yi pazarlayan tur operatörlerinin bile ülke hakkında çok az bilgiye sahip olduğuna işaret ederek, yatırımcıların Türkiye`deki yatırım fırsatlarından haberdar olmadığını vurguladı. Türkiye`nin sürekli kriz yönetimine odaklanmasının Amerikalı yatırımcılar açısından önem taşımadığını savunan Breidenstine, Türk şirketlerinin birer partner olarak görülmesinin yanı sıra, Türkiye`nin komşu ülkeler içinde gelişmişlik düzeyi itibariyle de ABD`li firmaların bölgeye yönelik projeleri açısından önem taşıdığını söyledi. Toplantıya, ABD`li firmalardan; Cendant Corporation, Lighting By Design, Peter Fillat Architects LLC, Sasaki Associates Inc., Schaffter Equipment, Shoremaster Inc., Tom Johnson Golf Design, Wimberly Allison Tong & Goo katıldı. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi