200 Milyon Dolarlik Ihracat.

12.03.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Turk sanayi urunleriyurtdisinda `kalite` kavramiyla birlikte aniliyor artik. `Bir dunya markasi` sloganiyla tanidigimiz Beko da uretiminin yuzde 67`sini dis pazarlara ihrac etme basarisini gosteriyor. Bu yil 160 milyon dolarlik ihracat yapmayi hedefleyen, hatta bu rakami 200 milyon dolara cikarmayi dusunen Beko`nun genel muduru Aydin Cubukcu, 1999`u ic piyasada pazarin lideri olarak kapadiklarina dikkat cekiyor. Ihracat agirlikli calistiklari icin ic pazardaki daralmalardan fazla etkilenmediklerine deginen Cubcuk, bu yilin ortalarina dogru pazarda bir canlanma yasanacagini dusunuyor. Sektorun en onemli sorununun yuksek vergi oranlari oldugunu belirten Cubukcu ile Beko`yu ve ileriye yonelik projeksiyonlarini konustuk:
Aydin Cubukcu, 1999 yili arka arkaya olumsuz olaylarin yasandigi bir yil oldu. Ozellikle yasanan deprem felaketi tum sektoru olumsuz etkiledi. Beko Elektronik olarak, uretimimizin yuzde 67`sini ihrac ettigimiz icin bu olumsuzluklari daha kolay atlatabildik. Bu yilin ortalarina dogru ic piyasanin canlanmasini bekliyoruz. Ancak asil agirligi yine ihracata verecegiz. Ortalama doviz kurundan yaptigimiz hesaplamaya gore, sirketimizin 1998 yili ortalama cirosu dolar bazinda 380 milyon dolar. Her yil citamizi biraz daha yukseltip, bir onceki yildan daha iyi rakamlar hedefliyoruz. 1999`u da her yil oldugu gibi ic piyasada pazarin lideri olarak tamamladik. 2000 yilinin ilk ayini da yuzde 41.76 ile lider tamamlamis durumdayiz. Ilk iki ayda toplam uretimimiz ise 255 bin adet oldu. Resmi ihracat hedefimiz 160 milyon dolar olmasina ragmen, yeni urunlerin gordugu ilgi e yeni temaslar sonucu, bu rakamin 200 milyon dolari bulabilecegini dusunuyoruz. Piyasaya sundugumuz 2000 yili urunlerimizin, yil sonuna kadar 50 ile 75 bin adet arasi bir satis rakami yakalayacagini dusunuyoruz. Her ne kadar Beko Elektronik A.S., Beko-Arcelik birlesmesinin disinda kalmissa ve bu birlesme sadece yurtici pazarlama sirketimiz Beko Ticaret ile yapilmissa da Bek - Arcelik birlesmesinden dogacak sinerji ile maliyetlerden buyuk miktarlarda tasarruf edecegimizi dusunuyoruz. Bu da tabii ki Beko Elektronik`i olumlu etkiliyecek. Sektordeki baslica sorunlardan biri, urunlerimizin luks tuketim mali sayilmasi ve KDV oranlarinin yuzde 25 gibi hayli yuksek bir seviyede olmasidir. Otomotiv sektorunden sonra en yuksek vergi orani bizim sektorumuzde uygulaniyor. Vergi oranlari dusurulurse sektorumuz daha da canlanacaktir. 1999 yil ibilgilerimiz su anda hazirlaniyor ancak 2000 yili hedeflerimize gore, ciromuzda 1999 yilina oranla dolar bazinda yuzde 5`lik artis hedefliyoruz. Bu da gerek ciromuzun, gerekse karimizin bir onceki yildan daha iyi olacagi anlamina geliyor. 2000 hedeflerimiz; yeni pazarlar yaratmak, dis pazarlarda kalici olmak icin Beko markasi ile elde ettigimiz pazar payini artirmak ve tum ulkelerde satislarimizi bu yonde gelistirmek. Ayrica ABD ve Guney Afrika hedef pazarlarimiz arasinda yer aliyor. Dunyaya baktigimizda, beklentilerin yuksek teknoloji iceren high-end urunlere dogru kaydigini goruyoruz. Biz de bu beklentileri goz onune alarak 2000`li yillarin urun gamini bu yonde olusturuyoruz. Beko Elektronik olarak hedefimiz, hizla degisen bir dunyada elektronikteki degisimleri, guvenilir urun ve hizmetlere donusturmek, butun bulari musteri beklentilreini asarak sunmaktir. Beko Elektronik, 1988-1993 arasinda gerceklestirdigi buyuk modernizasyon projesiyle, bugun Avrupa`nin en modern ve gelismis televizyon fabrikalarindan birine sahip. Bu projeyle, iscilik gereksinimleri yari yariya azalirken, urun kalitesi iki misli yukselmis, yillik uretim kapasitesi ise 1 milyonun uzerine cikmis bulunuyor. bu arada `flexible manufacturing-esnek uretim` olanagi yaratilarak, uretlien televizyon modeli sayisi da 200`u bulmus durumda. Boylelikle ihracat icin her tip ve modelde televizyon uretilmesi saglandigi gibi, yillik ortalama ihracat tutari da 50 milyon dolar duzeyine cikmis oluyor. (INTERMEDYA EKONOMI)

 

Hisse Başarıyla eklendi