10 milyar dolarlık hedef

30.08.2001 - 09:12 | Son Güncelleme :


Beyaz eşya ve klima sektöründe 34 yıldır faaliyet gösteren ve 80`i aşkın ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla dünya pazarlarında rekabet gücünü artıran Teba, 2020 yılında 10 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşarak dünyadaki ilk 500 şirket arasına girmeyi hedefliyor. 11 ana ürünün 700`e yakın farklı çeşidini geliştiren Teba, bu yıl 150 milyon marklık ihracat gerçekleştirecek.

Krizden ihracata ağırlık vermeleri nedeni ile etkilenmediklerini belirten Teba Şirketler Grubu Başkanı Teoman Baygan, başarının sırrını üç ana başlıkta özetledi. Başarılı olmanın her yerde aynı koşullara bağlı olduğuna dikkat çeken Baygan, `Hayal gücü, teknoloji ve kararlılık. Bu üç unsur olmadan başarı imkansız` dedi. Hayal gücü unsurunun planlanan zamanda herşeyin olması anlamına gelmediğini de belirten Baygan, `Örneğin Teba, 2020 yılında dünyanın 500 firması arasına girmeye karar verdi. Bunun anlamı 10 milyar dolarlık ciro. Diyelim ki; bu olmadı da yarısını yakalayabildik. Bu başarısızlık mıdır? Hayır` dedi.

Teknolojisiz başarı olmaz
Başarının teknolojisiz olamayacağını kaydeden Baygan, gelişmiş ülkelerin talep ettikleri ürünü yapabilen bir teknoloji yaratıldığında Türk sanayinin önünde kimsenin duramayacağını kaydetti. Baygan, `Eğer Türkiye`de bizim gibi dünyaya açılmış firmalar dünyanın titiz tüketicilerine hizmet verebiliyor, yalnız malı ile değil satış öncesi ve sonrası hizmetleri ile olayı bütünlüyor ve mutlu bir tablo çizebiliyorsa, Türkiye`nin problemi de bitmiş olur. Türkiye`nin problemi üretimden ve dünya ekonomileri ile buluşmasından geçer. Bunu başarabildiğimiz takdirde bizi kimse tutamaz. Parasal problemler içinde boğulup giden bir Türkiye bizi malesef üzüyor` diye konuştu.

Kredi Ar - Ge ve üretime harcanacak
IFC kredisinin 7 yıl vadeli ve Libor + 4 faizli olduğunu söyleyen Baygan, 10 milyon dolarlık krediyi Ar - Ge ve üretime harcayacaklarını açıkladı. Dünya markası olma yolunda Ar - Ge yatırımlarına öncülük eden Teba`nın bilgi birikimi ve teknolojisi ile tüm dünya pazarları için esnek üretim gerçekleştirdiğini kaydeden Baygan, `Uluslararası kalite sertifikalarına sahip olan Teba, 150`ye yakın dünya markası için kendi markasıyla üretim yaparken, sanal laboratuarı ile yeni nesil ürünlerin üretimine basamak hazırlıyor. Türkiye`de akredite olmuş 2 laboratuvardan birine sahip olan Teba, akıllı ev aletleri üretiminde geliştirdiği ileri teknolojisi ile dünya markaları ile aynı anda mesafe kaydediyor` diye konuştu.

5 kıtaya ihracat
Türkiye`deki kriz ortamını da değerlendiren Baygan, bu ortama rağmen ihracat hedeflerinde bir değişiklik olmadığını söyledi. 2001`de toplam 168 milyon marklık ihracat hedeflediklerini söyleyen Baygan, `İç piyasayı ise herkes merak ediyor. Ne olacağını kestirmek bugünden güç. Biz geçen yıl 305 milyon mark ciroya karşılık 132 milyon marklık da ihracat gerçekleştirdik. Bu yılki ciro hedefimiz 315 milyon mark olurken, 168 milyon mark civarında da ihracat hedefliyoruz` dedi. 34 yıldır teknolojisini sürekli yenileyerek ilkleri gerçekleştiren Teba, ABD`den Çin`e Avrupa`dan Afrika`ya 80`i aşkın ülkeye ihracat yapıyor. Türkiye pişirici ev aletleri ihracatının yüzde 75`ini gerçekleştiren Teba, tam boy fırın, set üstü fırın, mini / midi fırın, konvektör ve ocakların yüzde 90`ını Avrupa`nın tamamı, Kuzey ve Güney Amerika, Uzakdoğu ve Afrika`ya ihraç ediyor.
 

Hisse Başarıyla eklendi