`Kriz uzun sürerse ihracatçı dayanmaz`

Bigpara Haber
Tekirdağ - Mayıs ayı itibarıyla sektörde yüzde 19`luk bir ihracat artışına karşın yüzde 25`lik bir miktar artışı gerçekleştiğini ifade eden Profilo Telra Başkan Yardımcısı ve Elektronik Elektrik ve Makina Sanayi İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Göksen Körezlioğlu, televizyon sektörünün yanısıra tüm ihracatçı ve sanayicinin likit kalmak için elindeki kaynağını piyasaya ucuza sürdüğünü söyledi. Bunun uzun dönemde tüm ihracatçıları olumsuz etkileyeceğini belirten Körezlioğlu, `Bu kriz uzun sürerse ihracatçının elinde yaşamını sürdürecek kaynak kalmaz` dedi.

`Piyasalarda güven oluşturulmalı`
Krizin ardından ihracat ve turizmin öneminin vurgulandığına değinen Körezlioğlu, ancak buna rağmen ihracatı artırıcı hiçbir önlemin alınmadığını söyledi. Mali piyasaların biran önce çalışır duruma getirilerek sanayici ve ihracatçı için gerekli koşulların finanse edilmesi gerektiğini belirten Körezlioğlu, piyasalarda güven ve istikrarın biran önce oluşturulması gerektiğine dikkat çekti.

`İhracat ve ithalat birarada yürütülmeli`
Türkiye sanayicisinin ihracatı ve ithalatı ile bir bütün olduğunu ifade eden Körezlioğlu, hükümetin vadeli ithalata uyguladığı yüzde 6`lık fon kesintisinin yanlış alınmış bir karar oluğunu belirtti. Dış ticaret dengesinin oluşması için ihracat ve ithalatın birarada yürütülmesi gerektiğini kaydeden Körezlioğlu, `Devlet bir taraftan kendi borçlarını erteliyor, sanayiciye borçlarınızı erteleyin diyor. Bir taraftan da vadeli ithalat yapan firmalarda yüzde 6`lık fon kesintisi uyguluyor. Bu durum dış ticaret dengesini bozar. Hükümet ithalatı engillemek yerine ihracatı artırıcı önlemler almalı` şeklinde konuştu.

Yaşanan tüm olumsuzluklara karşın Türkiye`nin elindeki kaynaklar ile krizi aşabileceğini vurgulayan Körezlioğlu, Türkiye`nin güçlü sanayisi ve rekabet avantajı olduğunu söyledi. Son zamanlarda firmaların yurtdışında yatırım arayışlarına girmesini de değinen Körezlioğlu, Profilo olarak yatırımları yurtdışına yapmayı doğru bulmadıklarını söyledi. Körezlioğlu, `Bu ülkede kalarak savaşımızı sürdürmeliyiz. Yurtdışı sanıldığı gibi cazip değil. Gemiler teşviklerle yürümez. Doğru ürün, kaliteli ürün ve hizmet il eher yerde iş yapılır` şeklinde konuştu.

AR-GE`ye 15 milyon dolar
Profilo`nun yatırım ve projelerine devam ettiğini ifade eden Göksen Körezliğlu, firmanın mevcut teknolojleri kullanarak farklı ürünler ürettiğini söyledi. Bu düşünce doğrultusunda AR-GE yatırımlarına yıllık 13-15 milyon dolar harcadıklarını belirten Körezlioğlu, tüketicilerin yaşamını kolaylaştıracak ürünler geliştirdiklerini kaydetti. Bu yıl toplam 1 milyon 800 bin televizyon üretiminin yüzde 75`ini ihraç ettiklerine değinen Körezlioğlu, 1 milyon 400 bin adet televizyon ihracatı hedeflediklerini ifade etti. Körezlioğlu, 2001 yılı ciro hedeflerini ise 350 miloyn dolar olarak açıkladı.

Türk televizyon sektörünün Avrupa pazarında yüzde 25`lik bir paya sahip olduğunu vurgulayan Körezlioğlu, pazarda Vestel`in yüzde 10-15, Beko ve Profilo`nun ise yüzde 5-6`lık paylarla yer aldığını söyledi. Üretimlerinin yüzde 50`sinin Avrupa`da büyük alışveriş merkezlerinin kendi markalarını kapsadığına değinen Körezlioğlu, yüzde 25 oranında ise firmanın kendi markalı ürünlerinin üretildiğini söyledi.

Akıllı televizyonlar
Profilo Telra, TRT 1, TRT ve Number One il eteknolojik işbiriliği ile Now & Next akıllı televizyonları Türkiye`de ilk kez piyasaya sundu. Yeni ürün, televizyonlarda yer alan programların adını, konusuna göre türünü, başlangıç ve bitiş saatlerini uzaktan kumandanın bir tuşuna basarak görülmesini sağlıyor. Now & Next özelliği, teletext yayını gibi yayın yapan TV kanalının gönderdiği bir bilginin televizyondaki özel sistem tarafından değerlendirilip kaydedilmesini sağlıyor. Bu ürünü takip etmek için kurulan Promedya şirketi, yayın kaymaları, saateki değişiklikleri sisteme anında ulaştırıyor. Profilo Telra, ürünün Avrupa ve Amerika`da patenet hakkına sahip bulunuyor. Bu televizyonlarda ayrıca şirketi reklamları da bir bant aracılığıyla yer alıyor. Firma ileriki aşamalarda farklı firmaların reklamlarını da televizyona almayı hedefliyor.

Firmanın diğer ürünleri arasında yer alan `çok akıllı televizyon 28 Croma EPG` ise 1 yıl sonra piyasaya sunulacak. Now & Next ürünü ile aynı sinyali kullanan ürün, teletex bantı üzerinden aldığı sinyali kendi için de sınıflıyor. Profilo Telra, DVD`li ve VCD`li televizyonların yeni modellerini önümüzdeki aylarda piyasaya sunmayı hedefliyor.

Diğer Ekonomi Haberleri