Cola Turka, Kola pazarını canlandırdı

Ülker, ``ABD`lileri Türkleştirme`` esprisiyle hazırlanan ``Cola Turka`` reklamıyla hızlı girdiği kola piyasasını canlandırdı

Bigpara Haber
Ülker, ``ABD`lileri Türkleştirme`` esprisiyle hazırlanan ``Cola Turka`` reklamıyla hızlı girdiği kola piyasasını canlandırdı.

Coca Cola ve Pepsi, pazar paylarını korumak için fiyatı düşük tutmaktan, promosyon ürüne kadar çeşitli kampanyalar düzenliyor.

Marketlerde, Haziran ayında 2 milyon liraya satılan 2.5 litrelik ambalajdaki Coca Cola`nın fiyatı, bir milyon 750 bin liraya indirildi. Firma, 6`lı kutu kola yanında bir paket çekirdeği, 2.5 litrelik kolanın yanında da 1 milyon lira değerindeki gazozu ücretsiz vermeye başladı. Coca Cola, diğer boyutlardaki kola ürünleri ile birlikte de firmanın adını taşıyan tuzluk, kutu mendil gibi promosyon ürünler veriyor.

Coca Cola`nın satıcının kar payını yüzde 15`ten 30`a çıkardığı, satışlarda vade de yapmaya başladığı öğrenildi.

Pepsi de, büyük marketlerde 1 milyon 850 bin liradan satılan Cola Turka`ya alternatif olarak 100 bin lira düşük fiyatla sattığı ``Pepsi Cola`` ve ``Pepsi Twist``lerin yanında 1.5 litrelik gazoz hediye ediyor.

Cola Turka`nın üretici firması Ülker`in Bursa distribütörlüğünü yapan``Yenigünler A.Ş.``nin yetkilisi Kamil Atalay, yaptığı açıklamada, satışların kendilerini hem çok şaşırttığını hem de mutlu ettiğini söyledi.

Ülker`in Bursa`daki iki distribütöründen biri olduklarını, 2 bin 500 olan müşteri sayısının, Cola Turka`nın piyasaya çıkmasından sonra 4 bin 500`e ulaştığını anlatan Atalay, şu anda ``yok`` sattıklarını, talepleri karşılamakta zorlandıklarını belirtti.

Atalay, her gün 5 kamyon sipariş aldıklarını, ancak Adapazarı`nın Akyazı İlçesi`nde bulunan fabrikanın henüz bir ünitesinde üretim yapılması nedeniyle günde sadece 2 kamyon mal alabildiklerini anlattı. Atalay, ``tüketiciler, (yerli malı) diye Cola Turka`yı tercih ediyor. O yüzden de (yok) satıyoruz. Hatta neredeyse müşteriyi küstürme noktasına geldik. Üretimin artmaması durumunda, talebin azalacağından, müşterinin soğuyacağından endişe duyuyoruz`` dedi.

Atalay, Cola Turka`nın satışa sunulmasının ardından Coca Cola ve Pepsi`nin, rekabet nedeniyle satıcının kar payını yükseltmesi ve vadeli satış yapmasının da sektör için olumlu gelişme olduğunu söyledi.

``REKABETTEN MEMNUNUZ``
Coca Cola Kurumsal İletişim Müdürü Timuçin Tüzecan isepromosyonlarla ilgili bir yorum yapmazken, ``Biz rekabetin gelmesinden memnun olan bir şirketiz. Tüketici nihai kararını verecektir`` dedi.

Prensipleri gereği satışlarla ilgili açıklama yapmadıklarını anlatan Tüzecan, ``Coca Cola şirketi piyasada satış taktiklerini başarılı bir şekilde uygular. Yaz dönemi olması nedeniyle bu tür kampanyalarımız daima yapılmaktadır`` diye konuştu. (A.A.)

Diğer Ekonomi Haberleri