Çocuklara Yönelik Bilişim Ürünlerinde Gelecek Var!

Bigpara Haber

Bilgisayarlar her geçen gün hayatımızı biraz daha fazla renklendiriyor. Bilgisayar ve ona bağlı teknolojilerin hızlı değişimi bazen bu alandaki gelişmeleri izlemeyi zorlaştırıyor. Öyle ki internet ile ilgili çalışma yapanlar bile, zamanı kendilerine göre geliştirdikleri yöntemlerle ölçüyor. Örneğin onlar, gerçek zamandaki iki ayı “Web Yılı” veya “İnternet Yılı” olarak kabul ediyor.

Böylesi bir hızın hakim olduğu bilgi teknolojileri sektöründe, biry andan da bilgiye ulaşım daha keyifli hale getiriliyor. Şirketlerin bu yönde yaptığı çalışmalar “eğlenceli eğitim” (edutainment) olarak biliniyor.

Hem oyna, hem öğren: Eğlenceli eğitim, etkileşimli ortam yaratılarak sağlanıyor. Bu ortamı da en fazla çocuklar ve gençler seviyor. Çünkü kendileri katılımcı olurken, kötü bir hikaye ya da tarih dersi cazip hale gelebiliyor. Hatta zor matematik problemleri veya İngilizce dili, oyun mantığıyla hazırlanmış paketlerle daha da kolaylaşabilir.

Talepte de belli bir artış olunca birçok bilişim firması çocuklara yönelik ürünler geliştirmeye başladı. Çocuklara yönelik etkileşimli ortam ürünleri, sadece ders amaçlı hazırlanmıyor. Son zamanlarda piyasaya çıkan eğlence amaçlı interaktif ürünlerin de sayısı giderek çoğalıyor.

Dünya pazarı büyük: Araştırmalarımızın sonunda, piyasada 15 firmanın 104 ürünü olduğunu saptadık. Ürünlerin fiyatları incelendiğinde de yelpazenin ne kadar geniş olduğu gözleniyor. Fiyatlar TL bazında 3.5 milyon liradan başlayıp 24.5 milyon liraya, dolar bazında ise 20 dolardan başlayıp 115 dolara kadar çıkıyor.

Eğlenceli eğitim yazılımlarının dünyada toplam 15 milyar dolarlık bir iş hacmı yarattığı tahmin ediliyor.Türkiye’de ise eğtiimve eğlence amaçlı ürünler pazarının toplam hacmi 40 milyon dolar olarak tahmin ediliyor. Ancak, Türkiye nüfusunun yüzde 18’inin 6-14 yaş grubundan oluştuğuna dikkat çeken uzmanlar,Türkiye’deki pastanın önümüzdeki birkaç yıl içinde en az 100 milyon dolara çıkacağı tahmininde bulunuyor.

Bakir Pazar: Hedef kitlesi çocuk ve gençler olan interaktif ürünlerin öneml ibir kısmı ev kullancıları tarafından satın alınıyor. Evdeki PC’ler, kişisel ilgilerin tutulmasına yaradığı gibi iş amaçlı da kullanılıyor. Bu PC’lerden internete erişim için ve oyun amaçlı olarak da yararlanılıyor.

IDC’nin (International Data Corporation) yaptığı araştırmalara göre, evdeki bilgisayarından oyun amaçlı yararlanların yüzde 66.4’ünü yetişkin erkekler, yüzde 30.1’ini ise çocuklar oluşturuyor. Yoğun olarak kullanılan oyunların başında da PC’lere yüklü olan Solitarie, Minesweeper, hearts gibi programlar geliyor.

Eğitim yazılımları az: Eğitim amaçlı yazılımların kullanım oranı yüzde 8.7, simülasyonoyunlarının kullanım oranı ise yüzde 7.2 olarak belirleniyor. Çocuk ve yetişkinler haftada ortalama beş saatlerini oyun oynayarak geçiriyor. Türkiye’de nüfusun yüzde 18’ini oluşturan 6-14 yaş grubu, toplamda yaklaşık 14 milyon kişi ediyor.

Genç ve çocukların ihtiyacını yakından izleyen firmalar, onlara yönelik ürün yelpazesini genişletiyor. Ürün yelpazelerine baktığımızda en çok ilgi gören programların şunlar olduğu dikkat çekiyor:

Çekilen filme üzerinde eklemeler yapma imkanı veren kameralar, etkileşimli dil öğrenme setleri, senaryosunu kendilerinin değiştirebildikleri video filmler, derslerin evden izlenmesini mümkün kılan dijital televizyonlar, oyun/dil eğitimi setleri, matematikten çoğrafyaya, fizikten sosyal bilgilere kadar tüm dersler, rengarenk klavyeler, mikroskoplor, uydudan alınan derslerle bilgisayar başında üniversite kursları.

Yeni projeler geliyor: Mevcutların yanı sıra, yine çocuklara ve gençlere yönelik çeşitli projeler de hazırlanıyor. Örneğin, Teknoloji Holding, Turkcell ve Superonline ortaklığıyla “Digikids IDTV” adlı interaktif dijital televizyon kanalı kuruluyor.
Şirketler, intenet ve WAP’ı (kablosuz iletişim protokolü) kullanarak çocuklara yönelik yayın yapmayı planlıyor. Digikids operasyonlarının bu ay içinde başlatılması hedefleniyor.

TV programları, güvenli portal ve siteler, ebeveynlere yardım, çocuk oyuncular, Fan Kulüpler, özel etkinlikler (Anneler Günü, Milli ve Dini Bayramlar, Yılbaşı), hayır organizasyonları, çocuklar için etkileşimli eğitim programları ve video oyunları pazarlaması Digikids’in sunacağı hizmetlerden bazıları.(EKONOMİST)

Diğer Ekonomi Haberleri