“Bilgi”den internet girişimleri

Bigpara Haber
Bilgi Üniversitesi, Fiyatrehberi.com ve Medyakronik.com adlı iki internet girişimiyle, yeni ekonomi alanında da “bilgi” üretiyor..


Bilgi Üniversitesi geçtiğimiz günlerde 3MBA adını verdiği hizmetle, Tükriye’de ilk defa YÖK onaylı MBA eğitimini internet üzerinden vermeye başladı. Bilgi teknolojilerini kullanarak uzaktan eğitim konusunda ciddi olarak eğilen üniversite , internette ticeri girişimlerde de bulunuyor. Üniversitenin sahip olduğu Fiyatrehberi.com ve Medyakronik.com siteleri , biri ticari diğeri entelektüel “bilgi” üreten internet girişimleri.


TÜM FİYATLAR BİRLEŞİN:

Fiyatrehberi.com oldukça ilgi çekici bir girişim. Site 16 ana başlık altında elektronikten , otomotive, bilgisayardan kozmetin ürünlerine kadar fiyat ve özelliklerine ulaşma imkanı tanıyor. Ürünlerin satın alınabileceği adres ve telefon bilgilerine de ulaşmak mümkün. Ayrıca aramaya yaparak istediğiniz ürünü bulabiliyorsunuz. Sistemin yöneticiliğini yapan Ahmet Ok, Türkiye’de bu tür girişimlere ihtiyaç duyulduğunu belirterek “şu anda 15 kişilik bir ekiple , on binlerce ürünün fiyatını bir araya getiriyoruz” diyor. Ürün bilgileri sadece internetten değil, konvensiyonel olarak telefon faks gibi araçlarla bilgi isteme yöntemiyle yapılabiliyor. Ok, kısa süre içinde teknolojilerini yenileyerek internet üzerinden otomatik olarak fiyat toplayabilecek bir alt yapı kuracaklarını belirtiyor. Yeninden altyapıyla kullanıcılara çok daha kapsamlı bir fiyat rehberi hazırlanacak. Girişim, gelir anlamında oldukça yüksek bir potansiyel taşıyor. Şirketlerin internet üzerinde satışlarındaki artışın reklam gelirlerine de yansıyacağını belirten Ok, “Bizim sitemizden karşılaştırma yapan ve bir ürüne ulaşan yatırımcılar, buradan verdiğimiz linklerle satıcıların sitelerine gidebilecek. Böylece trafik kazandırma gelirleri elde edebileceğiz.

Bilgi üniversitesinin ikinci girişimi ise Ümit Kıvanç’ın bulunduğu Medyakronik.com. Site, medya dışarından ve objektif bir gözle yaklaşıyor. Kıvanç şu anda sitede 5 kişinin görev aldığını söylüyor. Site her gün düzenli olarak güncelleniyor. Özellikle basında yer alan haberlerin ele alındığı “güncel” bölümünü her gün yenilenmeye çalışılıyor. Kıvanç, siteyi ticari kaygıdan çok , entelektüel ve akademik “bilgi” üretilen yer olarak görüyor. Sitenin beklenildiğinden çok daha fazla müdavimi olduğunu söyleyen Kıvanç, “Kullanıcılar ortalama 20 dakika sitede kalıyorlar. Bu oldukça yüksek bir rakam” diyor. (PARA)

Diğer Ekonomi Haberleri