Yılbaşı patlaması

Online alışveriş sitelerinin umudu yılbaşı ve bayram alışverişlerini sanal dünyadan yapacak tüketici oldu

Bigpara Haber
Zor günler geçiren e-ticaret şirketleri, umudunu yılbaşı satışlarına bağladı. Dev sanal mağazalar yılbaşında online satışlardan 12.5 milyar dolar ciro bekliyor.

Geçtiğimiz yıl online müşterilerin taleplerini karşılamaktan çok uzak olan e-ticaret şirketlerinin bu yıl hatalarından ders çıkardı. Araştırmalara göre 2000 yılında internet üzerinden gerçekleştirilen internet satışları, 1999`a kıyasla iki kat arttı.

Yıl boyunca yapılan 37.5 milyar dolarlık toplam online satışların üçte birine denk gelen 12.5 milyar dolarlık bölüm ise yılın son iki ayında gerçekleştirilecek. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı döneminde 7.3 milyar dolardı. 1998 yılında ise yalnızca 3.3 milyar dolar seviyesindeydi.

Kadınlar harcıyor

2000`de internet üzerinden yılbaşı alışverişi yapacak tüketicilerin ortalama 280 dolar harcaması bekleniyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında bu rakam yüzde 30`luk bir artışa işaret ediyor. 1999 yılbaşı alışveriş ortalaması 215 dolar olarak gerçekleşmişti.

Yapılan araştırmalar, yılbaşı döneminde internet üzerinden alışveriş yapacak tüketicilere 5.8 milyon yeni e-müşteri ekleneceğini gösteriyor. Deloitte&Touch`un araştırmasına göre ise kadınlar, online alışverişe erkeklere kıyasla çok daha erken başlıyor.

Kadınlar özellikle yılbaşı döneminde ortalama 307 dolar harcıyor. Bu rakam erkeklerde 226 dolar. Araştırma ayrıca 25-55 yaş grubunun en hızlı sanal müşteriler olduğunu ortaya koydu. ABD`li iletişim şirketi AT&T`nin 600 e-müşteriyi kapsayan incelemesine göre ise 1999`da yılbaşı alışverişini internet üzerinden yapanların yüzde 97`si yine sanal dünyayı tercih edecek. (SABAH)

Diğer Genel Haberleri