Yeni Stratejileri var.

Bigpara Haber
BOSSA: YIL SONUNDA 165 MILYON DOLAR
Turkiye`nin en buyuk tekstil ureticisi olan Bossa, 2000`li yillara yenni stratejilerle girdi. Bugune kadar ic pazar agirlikli calisan Bossa`da yeni hedef ihracat. 1998 yilinda uretimin yuzde 30`unu ihracat yoluyla satan sirket, gecen yil bu rakami yuzde 45`lere cikakarak 48 milyon dolarlik ihracat gerceklestirdi. Bu yil uretimin yuzde 50`sini ihracat yoluyla satmayi planlayan sirket, bu satistan 66 milyon dolar gelir hedefliyor. Sirketin yil sonu toplam ciro hedefi ise 165 milyon dolar. Sabanci Holding Tekstil Grubu Baskani Yakup Gungor, ihracata agirlik vermelerinnin nedeni hakkinda su aciklamayi yapiyor: "Bizim kalite konusunda hicbir sikintimiz yok. Bu nedenle yurtdisi pazarlarda buyuk begeni goruyoruz. Ic pazarda potansiyel olmasina karsin belli bir satis rakaminnin uzerine cikilamiyor. Dunyayi artik tek bir pazar olarak gordugumuz icin, yeni hedefimiz ihracati daha da arttirmak." Bossa, uc farkli bolumde uretim yapiyor. Birinci unitede kadin ve erkek dis giyim, ikinci unitede ise denim olarak adlandirilan blue jean kumasi, ucuncu unitede ise gomlekli kumas ve kadife uretimi yapiliyor. Gomleklik uretimin kendileri icin cok onemli oldugunu vurgulayan Gungor, bu urunde de ihracatta basarili bir grafik yakaladiklarini soyluyor. Bossa`nin ihracatinda Avrupa onemli bir yere sahip, Avrupa`da en buyuk ihracati Ingiltere`ye yapan sirket, Kuzey Amerika`ya da onemli oranda ihracat yapiyor. (PAR --BORSAMARKET)

Diğer Genel Haberleri