Yatırımdan reklama Aria

Bigpara Haber
İş Bankası ile Telekom Italia Mobile`in (TİM) GSM pazarındaki markası Aria, Türkiye`deki birinci yılında 4 milyar doları aşan yatırımıyla malesef çok sayıda şirket için yapılamayan `krize rağmen yatırım` haberlerinin en somut örneği oldu. Aria`nın yatırımları sadece şirket politikası olarak da kalmadı. Türkiye`nin 2001`in ilk altı ayında yabancı sermaye girişinde 2 milyar 161 dolar ile rekor kırmasında söz konusu yatırımların etkisi görüldü. Aynı Aria, şimdi de seçim öncesinde tedirginlik yaşayan reklam sektöründe izlediği `cesur` politikayla dikkat çekiyor.
Aria`nın Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam filmleri verdiği mesajdan müziğine, mekân seçimine birbiriyle iç içe geçen `bizden` unsurlarıyla izleyicilerin beğenisi topladı. Filmler beğeninin yanı sıra yayımlanma sıklığıyla da hafızalara yerleşti. Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi Genel Müdürü Aslı Keskinel Ekşioğlu, izleyiciden çok olumlu değerlendirmeler aldıklarını, reklamın sıcak, renkli, genç ve yenilikçi bulunduğunu söyledi.


Rekabete davet
Ekşioğlu, bu tepkilerin Aria`nın GSM pazarına getirdiği yeni nefesle de örtüştüğünü belirterek, İş Bankası ve TİM köklü, kendi sektörlerinde birçok ilke imza atmış şirketler. Bu şirketlerin bugüne kadar müşterilerine sundukları güven unsuru ve yenilikleri izleme konusundaki hızları Aria markasında bir araya geldi. Ajans olarak çok güçlü bir markaya sahip olmanın verdiği bilinçle, bu hamuru en iyi şekilde biçimlendirmek üzere yola çıktık. Amacımız Aria`nın pazara girdiğinde yakalamış olduğu rüzgârı bir adım daha öteye taşıyarak devam ettirebilmekti. Aria`yla birlikte GSM`de rekabet inanılmaz ölçüde arttı. Mevcut şirketler dahi birbirleriyle Aria`dan sonra gerçek anlamda rakip oldu. Yeni servisler ve fiyat politikalarıyla rekabet başladı. Bu, Aria`nın ne kadar güçlü bir marka olduğunu gösteriyor. Biz bunu öne çıkardık ve izleyiciye gösterdik diye konuştu.
Aria`nın Türkiye`nin demografik yapısına paralel genç bir abone kitlesine sahip olduğunu dile getiren Ekşioğlu, Şirketin toplumun hangi kesiminden olursa olsun genç ve genç düşünenlere yönelik hizmet politikasını
`sanat`ın yardımıyla ortaya çıkarmaya çalıştık. Birçok sanat dalı ve uygulamaları var. Sanat tek bir kitleye hitap etmiyor. Hepimiz bir tür resimden hoşlanıyor, değişik türlerde müzik dinliyoruz. Sanat bir şekilde içimizdeki, çoğunlukla da fark edemediğimiz güzellikleri ortaya çıkarıyor. Aria`nın hizmetlerinde de görülen bir durum bu. GSM`de eskiden olunduğundan daha ileri bir noktaya gelindi. Örneğin bir `BenimİçinÖde` uygulaması ile geçmişte kalan bir hizmet günümüzde canlandı dedi.


`İletişim sanattır`
Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi`nin Aria için hazırlardığı yeni reklam kampanyasının ilk iki filminde hikâyeler bir ressamın
atölyesinde geçiyor. İlk hikâyede sevgilisine hiç konuşmadan evlenme teklif eden genç ve yakışıklı bir ressam konu ediliyor. Birbiriyle kucaklaşan diş fırçalarının ön planda olduğu dev bir tablo ve ansızın bir ipin ucunda beliriveren alyansla sevdiği kadına evlenme teklifinde bulunan ressamı ikinci filmde yine aynı atölyede dedesiyle görüyoruz. Ressam eski Beyoğlu`na ilişkin izlenimlerini içinde dedesinin hatırladığı eski bir uygulamanın, ödemeli aramanın, ilk defa Aria tarafından `BenimİçinÖde` hizmetiyle canlandırıldığını öğreniyoruz. Sezen Aksu`nun sözlerini yazdığı `Hayallerini bırak, hayat beklemez biliyorsun. Kelimeleri özgür bırak en uzak mesafeleri koşsun...` diye başlayan ve Işın Karaca`nın güçlü sesiyle yorumladığı müzik ilk filmde kullanılıyor. Filmler, ajansın Aria için yarattığı slogan `İletişim sanattır`la sona eriyor.



--------------------------------------------------------------------------------


Film setinden notlar


Film Topkapı Sarayı içindeki Darphane`de kurulan sette çekildi.

Darphane`de gerçekleştirilen çekimler geceli-gündüzlü iki tam
gün sürdü.

Film, Atlantik Prodüksiyon`dan Charles Richards tarafından çekildi.

Görüntü yönetmenliğini Robert Benavides yaptı.

`Spiderman` filminin `steady cam` kameramanı William Hayes, Aria filminde aynı görevi üstlendi.

Sezen Aksu, ilk kez reklam müziği yaptı, Işın Karaca da seslendirdi.

Diğer Teknoloji Haberleri