Yatırıma ve yeni mağazalara devam

Bigpara Haber

Metro Group Türkiye’de yatırımlarını sürdüreceğini ve yeni açılacak Real marketlerle daha da fazla büyümeyi hedeflediğini açıkladı.

HÜRRİYET

Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürlüğü görevine getirilen Kubilay Özerkan, İstanbul’da yapımı devam eden üç Real hipermarketin 2008 içinde hizmete gireceğini, Anadolu’nun değişik kentlerinde yeni mağazalar açmak konusunda da çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Real’in yeni Genel Müdürü Özerkan, Real hipermarketlerde halen 44 binin üzerinde bir ürünün satışını yaptıklarını ve yeni dönemde bu sayıyı arttırmayı düşündüklerini belirterek, “Durgunluk ve rekabet ortamını dikkate alarak bu süreçte fiyat politikamızda radikal bir değişiklik yapacağız. Bu da da Real mağazalarında bir yandan kalite ve gıda güvenliğini her şeyin üzerinde tutarken, diğer yandan fiyatların daha da düşeceği anlamına geliyor. Real marketlerde şu anda toplam ürün sayımızın yüzde 20’sini her gün fiyat olarak diğer rakiplerdeki en ucuz ürünlerle yarışabilir düzeyde tutuyoruz. Hedefimiz toplam ürün portföyümüzün yüzde 40’ını her gün rakip mağazalardaki en ucuz ürünlerle aynı ya da daha düşük fiyata satabilmek” dedi.

MÜŞTERİ VELİNİMETİMİZDİR İLKESİNİ BENİMSİYORUZ

Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü olarak medya karşısına çıktığı ilk basın toplantısında Kubilay Özerkan, “Müşteri Velinimetimizdir” sloganını kendilerine esas yaklaşım olarak benimsediklerini belirterek “ Aslında bizim ticari kültürümüzün yıllar öncesinde ortaya koyduğu müşteri velinimetimizdir anlayışı çağdaş perakende sektörünün rotasını göstermektedir. Bu anlayışı çağımızın ihtiyaçlarına göre yorumlayıp, aynı heyecanı çalışanlarımızla aşılayarak kaliteli ve ürün ve hizmet politikamızla birleştirerek başarımızı arttıracağımız inancındayım” dedi.

TÜRKİYE PAZARI GELECEK VAAT EDİYOR

Türkiye’nin Avrupa’nın giderek büyüyen ve dikkatleri üzerine çeken bir pazarı olarak büyüyen pazarların geçtiği benzer süreçlerden geçtiğini dile getiren Özerkan, “Yaşanan dönemsel ekonomik sıkıntılar bu süreci zaman zaman sekteye uğratsa da her yeni gün yeni bir uluslar arası şirketin Türkiye pazarına ilgi duymaya başladığını görüyoruz. Türkiye büyüyen bir pazar olarak uzun vadede gelecek vaat etmektedir” diye konuştu.

DURGUNLUK GEÇİCİ

Metro Group’un Real marketler yoluyla Türkiye’de yatırımlarını hız kesmeden sürdüreceğine vurgu yapan Özerkan sözlerine şöyle devam etti:

“Yüksek kaliteyi uygun fiyatla tüketiciyle buluşturmayı strateji olarak benimseyen Real, Türkiye’de büyümeye ve yatırımlarını aralıksız sürdürmeye büyük önem vermektedir. Yatırım olarak biz yeni mağazalar açmayı anlıyoruz. Türkiye’de halen 11 olan mağaza sayımızı arttırmayı ve daha fazla sayıda mağaza ile daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Real Türk ekonomisine ve tüketicisine güvenmektedir. Yaşanan ekonomik durgunluğun geçici olduğuna ve ekonomik istikrarın tekrar sağlanacağına inanıyoruz.”

KREDİ KARTIYLA ALIŞVERİŞLER ARTTI

Özerkan, durgunluk ortamında tüketicilerin pahalı ürünlerden ucuz ürünlere yöneldiğini, taksitli satışlar ve promosyonlar nedeniyle kredi kartıyla yapılan alışveriş miktarında da son dönemde önemli bir artış yaşandığına dikkat çekerek bu konuda şunları söyledi:

“Tüketici güven endeksleri kötüleşme gösteriyor. Tüketicilerin fiyat hassasiyetlerinin bu nedenle çok arttığını gözlemliyoruz. Fiyatlara yönelik güven kaybı cirolara fazla yansımasa da tüketicilerin daha ucuz ürünleri tercih ettiğini söyleyebilirim. Örneğin daha pahalı beyaz peynir yerine kültür ürünü daha ucuz peynire bir kayış var. Bu eğilim birçok üründe yaşanıyor.”

FİYATA DUYARLI ÜÇ AYAKLI STRATEJİ

Real Türkiye olarak amaçlarının müşterilerine üç ayaktan oluşan bir değer sunmak olduğunu ifade eden Özerkan, yeni stratejilerini şu sözlerle açıkladı:

“Stratejimiz öncelikle tüketicinin fiyat konusundaki beklentilerini tam olarak karşılamak, ardından güvenerek alışveriş yapabileceği, kalite konusundaki arayışlarını ortadan kaldıran bir nokta olmak ve tüm bunların ötesinde tüketici için alışverişi eğlenceli ve keyifli hale getirmektir.”

Ekonomide yaşanan dalgalanmaların tüketicinin ekonomik kaygılarının artmasına neden olduğunu savunan Özerkan, “Yapılan araştırmalar tüketicinin ekonomik kaygılarının geçmiş yıllara göre daha fazla arttığını gösteriyor. Biz de bu nedenle fiyat konusunda müşterilerimizin bu hassasiyetini göz önünde bulunduruyoruz ve önümüzdeki dönemde bu hassasiyetimizi arttırarak devam edeceğiz” dedi.

Kubilay Özerkan, tüm dünyada olduğu gibi tüketiciler nezdinde gıda güvenliği ile ilgili kaygıların da arttığına işaret ederek, “Tüketicilerin güvenle alışveriş yapabilecekleri bir nokta olmak için kendimizi devamlı olarak geliştiriyor ve bu konuda hiçbir yatırımdan kaçınmıyoruz. Real Türkiye bu konuda HACCP standartlarını uygulayan ve bunu TSE onaylı hale getiren ilk perakendeci olma özelliğine sahip. Tüketicilerin özellikle fiyat rekabetinin hassas olduğu bir iklimde alışverişte dikkatli olmalarını ve ucuz olsunda nasıl olursa olsun dememeleri gerekiyor” diye konuştu.

MODERN MAĞAZACILIKTA REKABET HENÜZ YETERSİZ

Perakende mağazacılık alanındaki rekabetle ilgili bir soruya Kubilay Özerkan, “Nüfus ile kıyaslandığında Türkiye’de hipermarket sayısının fazla olmadığı açık. Dolayısıyla bu alanda daha gidilecek yolun olduğunu ve rekabetin eksik kaldığını belirtmeliyim. Türkiye’de modern perakende mağazalar arasındaki rekabet Avrupa’ya kıyasla hala çok az. Açık ve sabit pazarlar gibi geleneksel alışverişin yoğun olduğu pazarlarda ise sıkı bir rekabet var. Belki de bu yüzden modern mağazacılık yapan şirketlerin sayısı da çok görünüyor” şeklinde yanıt verdi.

Diğer Genel Haberleri