Ülker, 300 milyon litre kola satmayı hedefliyor

Bigpara Haber
Ülker kola pazarına iddialı girdi. Müşteri kitlesinden gelen talepler doğrultusunda ColaTurka`yı çıkaran grubun yılsonu hedefi, yüzde 25`lik pazar payına ulaşmak

Ülker, 1.2 milyar litrelik kola pazarından pay almaya kararlı. Grup, bir yıldır çalışmalarını yürüttüğü ColaTurka`yı piyasaya sundu. Ülker`in hedefi, yılsonuna kadar bu pazardan yüzde 25 pay almak. Pazarın yüzde 55`i Coca-Cola`nın, yüzde 40`ı da Pepsi`nin elinde.

İçecek pazarının yüzde 65`ini kolalı ürünler alıyor. Geçen yıl Çamlıca Gazoz`u satın alarak gazlı içecek pazarına adım atan Ülker, hemen ardından çıkardığı Sunny ve Link markaları bu sektörde ciddi rakip olduğunu göstermişti. Ancak pazarın büyük bölümü olan kola pazarında üretim yapmıyordu. Bir ara Kristal Kola`yı da satın almak isteyen Ülker, sonunda kendi markasını yarattı. Geçen yıl 1.7 milyar dolar ciro elde eden Ülker, yeni ürünlerle yılsonu hedefini 2.3 milyar dolar olarak belirledi.

TÜKETİCİLER İSTEDİ
ColaTurka`yı dün Çırağan Sarayı`nda düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtan Ülker, ürünün piyasa fiyatını, diğer markaların fiyatlarına paralel olarak düzenledi. ColaTurka, marketlerde 250 ve 330 mililitre ile 1, 2 ve 2.5 litrelik ambalajlarıyla yer alacak.

Pazarda kuvvetli ve başarılı çalışmalar yapan rakipleri olduğunu kaydeden Taner Karamollaoğlu, Yıllardır neden kola üretmediğimiz konusunda binlerce tüketici şikayeti aldık. Sonunda bu büyük pazarda olmamız gerektiğine karar verdik. Yıl sonuna kadar yüzde 25`lik bir pazar payı hedefliyoruz. ColaTurka Türk pazarı için üretildi. Tüketicinin damak tadına en uygun ürünü bulmak için hazırladığımız ürünleri binin üzerinde kişiye tattırdık. En fazla tercih edileni de ColaTurka olarak piyasaya sunduk dedi. Karamollaoğlu, ürünlerin fiyatlarının rekabet şartlarına uyacak şekilde olduğunu belirterek, piyasadaki diğer kola fiyatlarını baz aldıklarını söyledi.

PAZAR CEZBEDİYOR
ColaTurka`nın doğuşunu ise Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi anlattı. Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine uluslararası 2 markanın sahip olduğunu belirterek, Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik dedi.

ColaTurka`yı çıkarırken bir tüketici araştırması yaptıklarını kaydeden Nasi, şöyle devam etti

Müşteri yeni ürünün özgün, kendine güvenen ve Türkiye`nin kolası olacak özellikte olmasını istedi. Bu veriler de bizi ColaTurka`ya götürdü. Deneyenlerin yüzde 80`i bu ürünü çok beğendiğini söyledi. Yüzde 84`ü ise içiminin çok kolay olduğunu, ColaTurka`nın pazar liderleri ile aynı değerleri taşıdığını ifade etti.

ColaTurka içtikçe Türkleşen Amerikan ailesi güldürecek
Y&R Reklamevi tarafından yaratılan ColaTurka`nın reklam filmi New York`ta çekildi. Yönetmenliğini Sinan Çetin`in üstlendiği filmin söz ve müziğini Nil Karaibrahimgil, seslendirmesini ise Kubat yaptı. Hollywood`un komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase`in başrolde oynadığı reklam filminin konusu şöyle

Tipik bir Amerikalı olan Chase, kahve içmek için girdiği bir cafe`de ColaTurka içen arkadaşının tuhaf davranışları olduğunu farkeder. Chase, arkadaşının Yenge nasıl?, Çoluk çocuk, Bendensin gibi cümlelerine ve giderken yanaklarından öpmesine bir anlam veremez. Evine giden Chase, eşinin akşam yemeğinde kayınvalidesi ve kayınpederi için biber dolması hazırladığını görünce afallar. Akşam yemeğinde ColaTurka içen aile `Dağ başını duman almış` marşını söyler. Filmin sonunda ise ColaTurka içen Chase`in bıyıkları çıkar.

Diğer Genel Haberleri