Tofaş Türkiye rekoru kırmaya hazırlanıyor

Bigpara Haber
Geçen yıl üretimine Linea ve Mini Cargo projelerini de dahil ederek 1993`te elde ettiği 200 binlik rekoru geçmeyi başaran Tofaş, gelecek yıl 400 bin adetlik üretime ulaşmayı ve Türkiye`de bir otomobil firmasının yapmadığı üretim rekorlarına imza atmaya hazırlanıyor.
Tofaş CEO`su Ali Pandır, dünya otomotiv sektöründe çok sık rastlanmayan bir başarıyla geçen yıl iki modeli birden, aynı anda üretime alıp, pazara sunduklarını belirterek, bu başarılarını daha ileriye taşıma çabasında olduklarını söyledi. Fiat`ın tüm dünyada geçen yıl 2 milyon civarında araç ürettiğini, Tofaş`ın tek başına bu rakamın yüzde 20`sini ürettiğine dikkat çeken Pandır, böylelikle Fiat`ın dünya çapındaki üslerinden biri haline gelme hedeflerine emin adımlarla ilerlediklerini bildirdi.


Otosan`ı geçemeyiz

Bursa`daki fabrikanın geçen yıl kendi üretim rekorunu kırarak 215 bin araç ürettiğini, bu yıl da yüzde 65`lik artışla yaklaşık 350-360 bin adet üretmeyi hedeflediklerini söyleyen Pandır, Fabrikamız, Mini Cargo üretimine başladığından bu yana üretimini sürekli artırıyor. Geçen iki haftada üretim günde 1.000 adedi geçti. 1.500 adede doğru yol alıyoruz dedi.
Mini Cargo projesinin yeni versiyonlarıyla birlikte üretimin artmaya devam edeceğini söyleyen Pandır, bunun ihracatta da kendisini göstereceğini belirtti.
Geçen yıl üretimlerinin büyük bir bölümünü ihraç ederek, 146 bin adetle rekorkırdıklarını hatırlatan Tofaş CEO`su Ali Pandır, bu yıl ihracatta da adetsel açıdan birinci olabileceklerini ifade etti.
Pandır, ihracat geliri açısından Ford Otosan`ın ilk sırada yer aldığının hatırlatılması ve bu miktarı geçip geçemeyeceklerinin sorulması üzerine de İhracat geliri açısından geçebileceğimizi pek sanmıyorum. Ancak adetler açısından bu olabilir yanıtını verdi.
Önce Doblo, ardından da Mini Cargo projesiyle Ar-Ge yetkinliklerini ispatladıkları belirten Ali Pandır, yeni gelecek 263 projesiyle birlikte de bunu daha da ileri götürmeyi amaçladıklarını söyledi.


Doblo hız kesmiyor

Dünya çapında bir Ar-Ge merkezi olma yolunda ilerlediklerini, cirolarının yüzde 5`ine yakınını ayırarak ciddi bir yatırım gerçekleştirdiklerini bildiren Pandır, Ar-Ge`ye bu yıl 230 milyon YTL harcayacaklarını, 300 olan personel sayısını da ikiye katlayacaklarını ekledi.
Pandır, 2008`de kendilerine dört öncelik belirlediklerini, bunların arasında büyümeye devam etmek ve kalitede mükemmelleşmeyi daha da ileri bir aşamaya taşımak gibi hedefler bulunduğunun da altını çizdi.
Mini Cargo projesinin hız kazanmasına ve üretim adetleri artmasına karşın gözbebekleri Doblo`nun hız kesmediğini de anlatan Pandır, İlgi hiç eksilmiyor. Özellikle İtalya ve diğer pazarlardan yüksek siparişler alıyoruz dedi.


Ferrari almak için 16 aydır bekliyorlar

Tofaş bünyesinde Ferrari ve Maserati`nin Türkiye distribütörlüğünü yürüten FerMas, geçtiğimiz yıl her iki markanın satışlarını 57 adede ulaştırdı. Fermas Genel Müdürü Orhan Ülgür, geçen yıl toplam 28 adet Maserati satıldığını, Ferrari satışlarının ise 29 adede ulaştığını belirtti. Bu rakamları 2008`de daha ileri götürmeyi amaçladıklarını söyleyen Ülgür, 599 GTB Fiorano modelinin büyük ilgi gördüğüne dikkat çekti.
599 GTB için ön ödemesini yapmış 7 müşteri olduğunu ve bu müşterilerin araçlarını beklediğini hatırlatan Ülgür, Başka markalara gitmeleri mümkün olabilecekken, Ferrari için beklemeyi göze aldılar. Bu araç için bekleme süreleri 15-16 ayı buluyor dedi.


Lancia Delta gelecek

Alfa Romeo/Lancia Marka Direktörü Altan Aytaç da, 2007`nin Alfa Romeo ve Lancia için başlangıçlar yılı olduğunun altını çizdi.
Lancia markasını Ypsilon modeliyle ve farklı bir pazarlama yöntemiyle Türkiye`de satışa sunduklarını anlatan Aytaç, Alfa Romeo`nun da yeniden yapılanma planlarını uyguladığını söyledi. Alfa`nın 2008`de mevcut modellerle yürüyeceğini söyleyen Aytaç, Lancia`ya yılın ikinci yarısında Delta modelinin katılacağını sözlerine ekledi.

Diğer Genel Haberleri