Tofas`ta Yeni Donem.

Bigpara Haber
Turkiye`nin en buyuk otomobilureticisi Tofas, `Eski model ureten sirket` imajini yikmak icin harekete gecti. Yuksek model uretimine gectigini anlatmak ve yeni otomobillerin tanitimini yapmaksa Italya`dan bu yilbasinda Turkiye`ye gelen Tofas Murahhas Azasi Ferrucio Raspino`ya dustu. Once dunya otomobil Palio`yu uretmeye baslayan, Ekim`de ise Marea ve Brava uretimine gececek olan Tofas-Fiat hala `eski model ureten sirket` olarak anilmaktan rahatsiz. Palio icin 250 milyon dolar, Marea ve Brava icin ise 50 milyon dolarlik yatirim yaptigi bir donemde pazarin daralmasiyla gecen yili zararla kapatan Tofas, bu yilin ilk uc ayinda da 18.8 trilyon zarar etti. Fiat, icinde bulundugu zor durumdan kurtulmasi icin Tofas`a Ocak`ta Italyan Ferrucio Raspino`yu Murahhas Aza olarak gonderdi. Raspino, `Simdiye kadar hep sorunlu ulkelerde calistim. Turkiye`deki sirket zor gunler geciriyor dendiginde bu gorevi kabul ettim` diyerek, sirketin yeni yuzuu ve imajini tanitmak icin harekete gectiklerini soyledi. Tofas`in gecmisten gelen bir imaj sorunu oldugunu anlatan Raspino, tuketicinin o gunku ihtiyaclarina yonelik otomobiller uretildigini ama artik yeni jenerasyon modellerin uretiminin arttigini soyledi. Bayilerin dusunce yapisini degistirmeye calistiklarini anlatan Raspino, `Onceleri musteriye otomobil satmak icin efor sarfetmeye gerek yoktu. Hatta bekleyin denirdi. Ama simdi hersey degisti. Rekabet cetinlesti. Siz musterinin ayagina gitmek zorundasiniz. Sektorde herkes musteri icin cirpiniyor` dedi. Yeni model uretmek konusunda geciktiklerini ve pazar payi kaybettiklerini kabul eden Raspino, `3 yeni model birden uretmeye basladik. Proje cok buyuktu. Bursa fabrikasi dunyayla entegre oldu. Vakit kaybedilmesi bundan` diye konustu. Yeni modellerin Turkiye yollarina adaptasyonu icin bazi degisiklikler yaptiklarini da anlatan Raspino, Marea ve Brava`nin Haziran`da ithal, Ekim`in 20`sinde de yerli olarak pazara cikacagini soyledi. `Yerli ve ithal modelin fiyati ayni olacak` diyen Raspino yeni modellerle ve uretimi devam eden diger modellerin akibetiyle ilgili olarak su aciklamalari yapti: `Bursa`daki fabrika ilk kez yuksek modeller uretmeye baslayacak. 2000`de iki modelden 20 bin adet uretecegiz. Modeller sadece ic pazara uretilecek. Sahin, Dogan ve Kartal`in uretimi motorlarinin emisyon standardina artik uymayacagi icin 2000 yili sonunda duracak. Tempra`nin uretimi zaten Ocak`ta durduruldu. Tipo`nun uretimi de bir kac ay sonra duracak. Yeni modeller icin Tempra ve Tipo uretim hatlarindan yararlanilacak. Motoronun standartlara uymayacagi icin Uno`nun uretimi de 2000 yili sonunda duracak. (SABAH)

Diğer Genel Haberleri