Ticket Çok Yerde Geçecek

Bigpara Haber
Ticket restaurantları`nın geliştirdiği akıllı kartlarla neler yapılmıyor ki... İster çiçek alın, ister benzin.

Dünyanın ve Türkiye`nin önde gelen servis şirketlerinden Ticket Restaurant, sektörde ses getirecek yeni projeleri uygulamaya hazırlanıyor. İlk proje, yeni ekonominin paralelinde geliştirilen çipli akıllı kartlar.. Artık son kullanıcılar hizmet aldığı restoranlarda , akıllı kart sayesinde çözüme daha pratik ulaşabilecek. Bunun yanında Ticket Restaurant`ın yemek ve alışveriş desteğine, benzin alımı, çiçek alımı ve kreşlerde çoçuk bakımı gibi yeni hizmetler eklenecek. Ancak bu hizmetler şirketin yeni Genel Müdürü Koray Özbay`ın kontrolünde gerçekleşecek. Şirketin Yapısında çeşitli yenilikler yapmayı planlayan Koray Özbay, rekabetçi bir politika izlemeyecek. Buna rağmen payını yüzde 50`lere taşımayı hedefleyen Özbay, KALDER ödüllerinin nihai hedefleri olduğunu söylüyor.


ÖNÜMÜZDEKİ YIL BAŞLIYOR;

Koray Özbay, sektörde ses getireceği düşündüğü yeni ürünlere değiniyor. İlk sırayı akıllı kart alıyor. Akıllı kart hizmeti 2001 yılında ilk aylardan itbaren faaliyete geçecek. Bu hizmet kullanım kolaylığı ve güvenlik gibi konularda hem son kullanıcıya hem de firmalara kolaylık sağlanıyor. Bu hizmet için 3 milyon dolarlık altyapı çalışmaları yapılmış. Yemek ve alışveriş dışında kuru temizleme, benzin ve çiçek alımı , kreşlerde çoçuk bakımı konularında ticketler veya akıllı kartlar hizmet vermeye başlayacağını belirten Özbay, sektörlerin 3 yıllık araştırma sonuçlarına göre belirlendiğini belirtiyor. Ticket Restaurant`ın araştırma çalışmaları içib her yıl 150 bin dolar , ürün geliştirme içinde 600 bin dolar harcadığını vurgulayan Özbay, tüm hizmetlerin 2004 yılına kadar tamamlanacağını belirtiyor.


Cirosu her yıl yüzde 10 artan Ticket Restaurant`ın Türkiye`deki pazar payı yüzde 45. En yakın takipcisi Sodexo`nun pazar payıysa yüzde 43 civarında. Diğer iki firma Multinet ve Kupon ise geri kalan pazar payını paylaşıyor. Pazar payı durumuna göre sektörde güçlü bir rekabet havası esiyor. Buna rağmen, Koray Özbay rekabtçi bir politika izlemeyeceğini açıklıyor. Sektörde bulunan 4 firma, potansiyeli 600 - 700 milyon dolar olan pazarın sadece 250 - 300 milyon dolarını paylaşıyor. Yani pazarda büyük bir boşluk var ve 4 firma da kendiliğinden oluşmuş kurallara uyuyor. Mesela firmalardan alınan , yüzde 7 - 12 arasında değişen komisyon miktarının dışına hiçbiri çıkmıyor. Ticket Restaurant`ın pazar payını yüzde 50`lere taşımayı hedeflediğini belirten Koray Özbay, ilk olarak özelleştirilecek kurumları hedefliyor. (PARA)

Diğer Girişim Haberleri