Thyao Turk Hava Yollari A.o.`nun Basinda Yeralan Habere Iliskin Olarak Borsa Baskanligi`nca Istenen Aciklamaya Cevaben Gonderdig

Bigpara Haber
"Konu: Sermaye Piyasasi Kurulu`nun Seri:VIII No:20 sayili Tebligi uyarinca yapilan aciklamadir.
Ilgi: 07.09.1998 tarih, 14880 sayili yaziniz.
Ic hatlarda Bolgesel Havayolu kurulmasi ile ilgili calismalara Turk Hava Yollari`nin 02.09.1997 tarihli Yonetim Kurulu karari dogrultusunda baslandigi Borsaniza daha once de bildirilmisti. Gecen sure icerisinde yurutulen calismalar bugun icin belli bir noktaya gelmis olup, icinde bulunulan asamada Ankara merkezli yeni sirketin sefer yapacagi noktalar, frekanslar, tarife yapisi ve ucak filosunun belirleme calismalarina agirlik verilmistir.
Bolgesel Havayolu`nun yeni bir uygulama ile olusturulan tarifesi Turkiye`nin onde gelen yerlesim merkezlerini Esenboga Havalimani uzerinden birbirine baglamayi hedefliyor. Bu ucus agi ile 90 dakikalik transit suresinde (Esenboga Havalimaninda en fazla 90 dakikalik gecikme ile) Ankara`dan bu merkezlere mevcut baglanti sayisi haftada 380`den 2070`e cikmaktadir.
Boylece, gunde ortalama 3 veya 4 frekans ile Turkiye`nin kuzey/guney, dogu/bati illeri Ankara uzerinden havayolu ile birbirine baglanmakta olup bu sekilde, ic hat yolcularina mevcut tarifeye oranla 4 kat daha fazla frekans sunulmus olacaktir. Bolgesel Havayolu ucuslarina devam ederken THY kendi tarifesinde mevcut Istanbul cikisli ic hat seferlerini yapmaya devam edecek olup, Istanbul/Ankara seferleri de THY tarafindan gerceklestirilecektir.
Bu yeni havayolu sirketi daha sonraki asamada ise, faaliyette bulundugu bolgede sinir otesi yakin merkezler arasinda dis hat ucuslari yapma calismalarina baslayacak olup, bu sekilde sistemin 10 yeni dis hat noktasina baglanti vermesi saglanacaktir. Bolgesel Havayolunun rezervasyon, handling, teknik bakim gibi yan hizmetlerini ucreti karsiliginda THY`ndan satin alinmasi planlamanin THY acisindan cok onemli bir parcasini teskil etmektedir.
Turk Hava Yollari icerisinde Bolgesel Havayolunun kurulusu ile ilgili teknik calismalar surdurulurken Ortaklik, cesitli kuruluslar ile, proje bazinda, ozellikle konuya iliskin piyasa ilgisini tespite yonelik bir dizi gorusme yapmis olup, su ana kadar herhangi bir kurulusla konuya yonelik bir niyet mektubu imzalanmis degildir. Ozellestirme Kanunu paralelinde bolgesel havayolunun baslangista % 100 hissesi THY`na ait olacak, ikinci asamada ise asgari % 51 hissesi ilgi gosteren sahis ve kuruluslara ihale yolu ile satilarak, THY`nin da hissedar oldugu ozel bir sirket statusune kavusturulacaktir. Kurulacak olan sirkette % 50`nin altinda hissedar olacak THY`nin onemli ticari konularda agirlikli bir sekilde imtiyaz sahibi olmasi "Ana Mukavale" ile temin edilecektir.
Bu projenin:
1) Ulkemizde, ulastirma sektoru faaliyetleri icinde % 1.5 gibi cok dusuk bir paya sahip olan hava yolu ulasim payinin % 3`e cikmasi ile, benzer ekonomik guce sahip ancak ic hat hava ulasim kitle oraninin yuksek oldugu diger ulkeler seviyesine cikmasina yardimci olacagina mutlak gozu ile bakilmaktadir.
2) THY isletmesinde zararli olan bu hatlarin, bolgesel hava yolunun daha dusuk maliyet yapisi ile, karli bir operasyona donusmesinin gerceklesecegi kabulu zorunlu olan bir gercektir.
3) Sirketin % 60 hissesinin satisa sunularak ihale yolu ile ozellestirilmesi, bu konuda ve bu konu ile ilgili olarak yapilacak olan yatirimlarda kamu kaynaklarina ilaveten ozel tesebbus kaynaklarinin da kullanilmasinin saglayacaktir." (IMKB BULTEN)

Diğer Genel Haberleri