Tesktil`de Üretim Üssü Türkiye
Bigpara Haber
Fransız Cacharel, ABD`li Levi`s Alman More&More ve İtalyan Zegna Türkiye`de ürettikleri ürünleri iç piyasanın yanı sıra Avrupa`ya satıyor.
Hazır giyim sektöründe kaliteli malı uygun fiyattan üretip doğru servisi veren Türk kuruluşları Avrupalı yatırımcıları Türkiye`ye çekiyor. Fransız Cacharel, Alman More&More, ABD`li Levi`s ve İtalyan Zegna Türkiye`de üretim yaparak tüm dünyaya buradan ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye temsilciliğini dört yıldan bu yana Aydınlı Hazır Giyim`e bağlı Aykur İstanbul Hazır Giyim`in yaptığı Cacharel, Türkiye`de üretim de yapıyor. Büyükçekmece`de bulunan fabrikada Cacharel`in erkek giyimini yaptıklarını belirten Cacharel Türkiye Genel Müdürü Ahmet Said Kavurmacı, tesiste günde 900 ceket, 1200 pantolon ve 1400 gömlek ürettiklerini anlattı.
CİROLAR ARTIYOR;
Türkiye`de üretilen Cacharel marka ürünlerin Avrupa ve İsrail`de satıldığını dile getiren Kavurmacı, yılda 2-2.5 milyon dolar ihracat yaptıklarını vurguladı. Son bir yılda Cacharel`in erkek giyiminde hazır giyim tedarikçisi olduklarını belirten Kavurmacı, Cacharel`in üretim ve ihracat üssü olarak Türkiye`yi seçme nedeni eski ve köklü bir kuruluş olmamızdan kaynaklanıyor. Bunun yanında belli bir üretim kapasitesine sahip olmamız ve Pierre Cardin`in de Türkiye lisansörlüğünü yapmamız Cacharel üzerinde etkili oldu diye konuştu. Türkiye`de Cacharel`in şu anda 17 mağazayla faaliyet gösterdiğini dile getiren Kavurmacı, 2003 yılında 35 mağazaya ulaşmayı planladıklarını açıkladı. Cacharel`in geçen yıl Türkiye`de 7-7.5 milyon dolar satış yaptığını belirten Kavurmacı, bu yılki hedeflerini 10 milyon dolar olarak açıkladı.
Almanların ünlü markası More&More, yaklaşık dört yıldan buyana faaliyet gösterdiği Türkiye`yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi. More&More`un Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri`ndeki tüm operasyonları lisans ve mümessillik haklarına sahip olan Step Hazır Giyim tarafından yönetiliyor. More&More Genel Müdürü Gürkan Günaydın, Türkiye`de daha çok konfeksiyon ürünlerinin üretimi gerçekleşiyor. 80`e yakın imalatçıyla çalışıyoruz. Ayrıca Türkiye`den Rusya`ya ihracat da yapıyoruz dedi. Günaydın, 1997`de 5 milyon dolar, 1998 ve 1999`da ise 6 milyon dolar ciro yapmayı başardıklarını anlattı. 2000 yılında 8 milyon dolar satış hedeflediklerini dile getirdi. Ermenegildo Zegna`nın Tuzla`da Serbest Bölge`de gömlek ürettiğini söyleyen Ermenegildo Zegna Yönetim Kurulu Üyesi Kerim Kerimol, Üretilen gömleğin yüzde 99`unu yurtdışında bulunan Zegna`lara ihraç ediyoruz. Fabrikanın günlük üretim kapasitesi 650 adet. Bu gömlekler Türkiye`de Zegna, Beymen ve Altınyıldız mağazalarında satılıyor dedi. Türkiye`ye 1989 yılında gelen Levi`s, sekiz yıl önce Levi Strauss İstanbul Konfeksiyon Sanayi`ni kurdu. Kuruluş Çorlu`da üretim yapıyor. Üretimin yarısı yurtiçinde kullanılırken, kalan kısım Avrupa`ya ihraç ediliyor. İhracat yapılan ülkeler arasında Mısır, Ürdün, Azerbaycan, KKTC, Kazakistan, Türkmenistan, Gürcistan, Özbekistan ve Kırgızistan bulunuyor. (RADİKAL)
Hazır giyim sektöründe kaliteli malı uygun fiyattan üretip doğru servisi veren Türk kuruluşları Avrupalı yatırımcıları Türkiye`ye çekiyor. Fransız Cacharel, Alman More&More, ABD`li Levi`s ve İtalyan Zegna Türkiye`de üretim yaparak tüm dünyaya buradan ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye temsilciliğini dört yıldan bu yana Aydınlı Hazır Giyim`e bağlı Aykur İstanbul Hazır Giyim`in yaptığı Cacharel, Türkiye`de üretim de yapıyor. Büyükçekmece`de bulunan fabrikada Cacharel`in erkek giyimini yaptıklarını belirten Cacharel Türkiye Genel Müdürü Ahmet Said Kavurmacı, tesiste günde 900 ceket, 1200 pantolon ve 1400 gömlek ürettiklerini anlattı.
CİROLAR ARTIYOR;
Türkiye`de üretilen Cacharel marka ürünlerin Avrupa ve İsrail`de satıldığını dile getiren Kavurmacı, yılda 2-2.5 milyon dolar ihracat yaptıklarını vurguladı. Son bir yılda Cacharel`in erkek giyiminde hazır giyim tedarikçisi olduklarını belirten Kavurmacı, Cacharel`in üretim ve ihracat üssü olarak Türkiye`yi seçme nedeni eski ve köklü bir kuruluş olmamızdan kaynaklanıyor. Bunun yanında belli bir üretim kapasitesine sahip olmamız ve Pierre Cardin`in de Türkiye lisansörlüğünü yapmamız Cacharel üzerinde etkili oldu diye konuştu. Türkiye`de Cacharel`in şu anda 17 mağazayla faaliyet gösterdiğini dile getiren Kavurmacı, 2003 yılında 35 mağazaya ulaşmayı planladıklarını açıkladı. Cacharel`in geçen yıl Türkiye`de 7-7.5 milyon dolar satış yaptığını belirten Kavurmacı, bu yılki hedeflerini 10 milyon dolar olarak açıkladı.
Almanların ünlü markası More&More, yaklaşık dört yıldan buyana faaliyet gösterdiği Türkiye`yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi. More&More`un Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri`ndeki tüm operasyonları lisans ve mümessillik haklarına sahip olan Step Hazır Giyim tarafından yönetiliyor. More&More Genel Müdürü Gürkan Günaydın, Türkiye`de daha çok konfeksiyon ürünlerinin üretimi gerçekleşiyor. 80`e yakın imalatçıyla çalışıyoruz. Ayrıca Türkiye`den Rusya`ya ihracat da yapıyoruz dedi. Günaydın, 1997`de 5 milyon dolar, 1998 ve 1999`da ise 6 milyon dolar ciro yapmayı başardıklarını anlattı. 2000 yılında 8 milyon dolar satış hedeflediklerini dile getirdi. Ermenegildo Zegna`nın Tuzla`da Serbest Bölge`de gömlek ürettiğini söyleyen Ermenegildo Zegna Yönetim Kurulu Üyesi Kerim Kerimol, Üretilen gömleğin yüzde 99`unu yurtdışında bulunan Zegna`lara ihraç ediyoruz. Fabrikanın günlük üretim kapasitesi 650 adet. Bu gömlekler Türkiye`de Zegna, Beymen ve Altınyıldız mağazalarında satılıyor dedi. Türkiye`ye 1989 yılında gelen Levi`s, sekiz yıl önce Levi Strauss İstanbul Konfeksiyon Sanayi`ni kurdu. Kuruluş Çorlu`da üretim yapıyor. Üretimin yarısı yurtiçinde kullanılırken, kalan kısım Avrupa`ya ihraç ediliyor. İhracat yapılan ülkeler arasında Mısır, Ürdün, Azerbaycan, KKTC, Kazakistan, Türkmenistan, Gürcistan, Özbekistan ve Kırgızistan bulunuyor. (RADİKAL)