Tepe 2005`de 26 Mağaza Hedefliyor

Bigpara Haber
Mobilya ve dekorasyon ürünleri hipermarketi Tepe Home, 2005 yılına kadar açılacak 26 mağaza ile alışveriş alanını 150 bin metrekareye çıkaracak. Tepe Home, 2001 yılında ise 5 mağaza açacak.


Tepe Home, önümüzdeki 5 yıl içinde açacağı 26 mağaza ile satış alanını 150 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyor. 2001 yılında 5 yeni mağaza açacaklarını belirten Tepe Home Genel Müdürü Gürsel Usta Tepe Home`un Türkiye`ye getirdiği yeni mağazacılık anlayışı ile ilk ve tek olduğunu söyledi. Tepe Home mağazalarında satılan 20 bin çeşit ürün ile pazarda mutlak bir üstünlük sağladıklarını belirten Usta, rakiplerinin sadece kendi imal ettikleriyle sınırlı ürünlerle faaliyet gösterdiğini vurguladı. Tepe grubu olarak yatırımların kendi öz kaynakları ile yapıldığına dikkat çeken Usta, 2001 yılında açılacak 5 mağaza için 7,5 milyon dolarlık bir yatırım yapacaklarını söyledi. Usta, 1999 yılında 18 milyon dolar ciro elde ettiklerini, bu rakamın 2000`de 35 milyon dolar, 2001 yılında ise 75 milyon dolar olacağını söyledi.


TÜRKİYE GENELİNE YAYILACAK;

Türkiye genelinde yayılmayı amaçladıklarını söyleyen Usta, bu anlamda bilgisayar yazılım programlarını yenileyerek mikro streteji yapılması hadeflendiğini söyledi. 2005 senesi itibariyle açılacak 26 mağazanının 200 milyon dolarlık bir ciro oluşturacağını söylen Usta, `Pazar için ciddi bir büyüklük oluşturan bu çalışmaların ardından franchise verilerek İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük şehirlerin yanısıra Türkiye`nin diğer bölgelerinde de tanınan bir marka olacağız` dedi.
Türkiye`de mağazalar ve alışveriş merkezleri oluştururken gıda, giyim kuşam, ev eşyası, hediyelik eşya, fast food, sinema gibi konseptlerin bir arada yer aldığı Real, Praktiker, Carefour, Migros gibi firmalarla birlikte çalıştıklarını söyleyen Usta, bunun Tepe Home mağazalarının cazibesini artırmasının yanısıra, insanların da rahatça gezip dolaşabileceği, keyif alacağı bu merkezlere yönelmesinde etkili olduğunu ifade etti.


SATIŞLAR YILIN 8 AYINDA YAPILIYOR;

Mobilya sezonunun Nisan ayında başlayıp Kasım ayında bittiğini ifade eden Usta, eylül ve ekim ayında satışların artığını söyledi. Satışların Türkiye`de sanıldığının aksine eviliklerin artırmadığını ifade eden Usta, `satışlar daha çok mobilya değiştirme ile artıyor` dedi. Türkiye`de mobilya değiştirme oranın Avrupa`ya kıyasla daha geç olduğunu değinen Usta, `Avrupa`da ürün değiştirme 3 yıldır. Türkiye`de ürün değiştirenler için bu süre 7 yıldır. Türkiye`de belli istatistiklere göre insanların yüzde 50`si mobilya kullanamıyor. Bunun sebebi de gelir seviyesi farkılılığıdır` dedi. Ürünlerinin dizaynlarını kendilerinin yaptığını söyleyen Usta, Tepe Home mağazalarında yer alan 20 bin çeşit ürünün yüzde 65`inin yerli, yüzde 35`nin de ithal ürünler olduğunu ifade etti. İthal ürünlerde mobilya da ağırlık Almanya, İtalya olduğunu belirten Usta, aksesuarda ise ağırlıklı olarak Uzakdoğu orjinli, İtalya, Danimarka, Almanya, İspanya ve Amerika orjinli ürünlerin yer aldığını söyledi. (FİNANSAL FORUM)


Diğer Piyasa Haberleri