TCDD`nin İhalesi Mahkemelik Oluyor

Bigpara Haber


TCDD`nin, Ankara-İstanbul arası yolculuk süresini 2 saat kısaltacak rehabilitasyon projesi için açtığı ve Alsim-Alarko`ya verilen ihalenin sonucuna itiraz eden diğer katılımcılar mahkemeye gidiyor.

TCDD Genel Müdürü Vedat Bilgin, düzenlediği basın toplantısı ile 28 Nisan`da teklifleri alınan ihalenin sonuçlarını açıkladı. Bilgin, Ankara-İstanbul demiryolunun Ankara-Eskişehir etabının yenilenmesine ilişkin ihaleyi 153.5 trilyon lira ile en düşük teklifi veren Alsim-Alarko`nun kazandığını bildirdi.

Sonuca itiraz

Genel Müdür Bilgin, basın toplantısını bitirerek salondan ayrıldığı sırada, katılımcılardan Haznedaroğlu-Öztaş konsorsiyumunun temsilcisi ayağa kalkarak, Bu ihale sonucuna itiraz ediyoruz diye bağırdı. Bilgin salondan ayrılırken konsorsiyum temsilcisi konuşmasını sürdürerek, ihale değerlendirme konsorsiyumunun Euro ve dolar cinsinden verilen tekliflerin vade ve faizine göre indirgenme yönteminin hatalı olduğunu, şartnameye uygun değerlendirme yapılması durumunda Alsim-Alarko`nun teklifinin en yüksek çıkacağını savundu.

6 konsorsiyumun katıldığı ihale sonucuna diğer katılımcıların da tepki gösterdiği gözlendi. İhaleyi kazanamayan konsorsiyumların temsilcileri, bazı tekliflerin dolar, bazılarının da Euro ya da her iki döviz cinsinden üzerinden olduğunu, şartnamede Ocak 1999 çarpraz kurlarına ve prime rate olarak adlandırılan faiz oranına göre indirgeme yapılacağının taahhüt edilmesine karşın buna uyulmadığını anlattılar. Firmalar, ihale sonuçları için mahkemeye başvuracaklarını bildirdiler.

Bunun üzerine yeniden salona dönen Genel Müdür Bilgin, değişik döviz cinslerinden verilen tekliflerin aynı baza ve bugünkü değere getirilmesine yönelik indirgemeye göre en düşük teklif sahibinin 153.5 trilyon lira ile Alsim-Alarko olduğunu yineledi. Sonuca itiraz eden Haznedaroğlu-Öztaş konsorsiyumunun teklifinin ise 184 trilyon lira olduğunu söyleyen Bilgin, Bu farkla burayı soyamazsınız. Türkiye`yi soydurmayız. TCDD`yi soydurmayacağız` diye bağırdı.

Bilgin`in açıklaması

Daha sonra basın mensuplarını ayrı bir odada kabul ederek açıklama yapan Genel Müdür Bilgin, Alsim-Alarok`nun parasal teklifinin yüksek; ancak vadesinin en uzun ve faiz oranının en düşük olduğunu söyledi.

Vedat bilgin, faiz ve vadeye göre yapılan indirgeme ile teklifin bugünkü değere getirilmesi sonucunda, Alarko`nun teklifinin en düşük çıktığını anlattı. Bilgin, Kaç yıllık vadeyle para getiriyor, bugünkü değeri nedir, ona göre hesaplıyoruz. Kredi süresi sonucunda ödeyeceğimiz maliyete bakıyoruz. Kazanan firmanın getirdiği teklifte faiz oranlarının düşük olması ve vadenin 36 yıla yayılması önemli dedi. Bilgin, Alarko`nun projeyi İspanyol kredisi ile gerçekleştireceğini de kaydetti.

Teklifler neydi?

TCDD`den verilen bilgiye göre katılımcılardan Yapı Merkezi A.Ş. 384.4 milyon dolar, Alsim-Alarko 441.3 milyon Euro, Vias-Cobra-Dimetronic-Elacnor-Ineco-Inabensa-Tekfen konsorsiyumu 287.2 milyon Euro artı 178 milyon dolar, Limak-mustafa Özcan-İrcon 320.5 milyon dolar, Haznedaroğlu-Öztaş 375.2 milyon dolar, Azvi Sa liderliğindeki konsorsiyum da 424.7 milyon dolarlık teklif verdi.

Yapılan indirgeme sonucunda Alsim-Alarko`nun teklifi 153.5 trilyonla en düşük çıkarken, Vias konsorsiyumunun teklifi 181.8 trilyona, Azvi Sa`nınki 183.1 trilyona, Haznedaroğlu-Öztaş`ınki 184.5 trilyona, Yapı Merkezi`nin teklifi de değişken ve sabit faiz seçeneklerine göre sırasıyla 224.3 trilyon ve 230.3 trilyon liraya geldi.

Projede ne öngörülüyor?

Proje, Ankara-İstanbul demiryolunun Ankara-Eskişehir etabının yenilenmesini öngörüyor. Yapım süresi 3 yıl olarak öngörülen proje tamamlandığında Ankara-Eskişehir arası trenle 1 saat 15 dakikaya, Ankara-İstanbul arası da 4 saate inecek. Ankara-İstanbul arası da 4 saate inecek. Proje tamamlandığında, Ankara-İzmir arası da 2 saat kısalmış olacak.

Daha sonra ihaleye çıkılacak olan Eskişehir-İstanbul arasındaki etapların da yenilenmesi durumunda Ankara-İstanbul arasında trenle yolculuk süresinin 3 saate kadar ineceği belirtiliyor. (ANKA)

Diğer Piyasa Haberleri