`Sokak savaşcısı` Teknosa Cep`ler

Bigpara Haber
Teknosa `cep`e giren her tür teknoloji ürününü artık yeni oluşturduğu farklı bir mağazacılık kavramı olan `Teknosa Cep`lerde satışa sunacak.
Şirket içinde kamuoyuna açıklanana kadar `street fighter` (sokak savaşçısı) koduyla tanımlanan 50 metrekarelik bu küçük mağazalarda, cep telefonundan hafıza kartına kadar tüketicilerin ceplerinde taşıyabilecekleri teknoloji ürünleri satılacak.
Şirket içinde şakayla karışık `teknoloji bakkalı` olarak da düşünülen bu mağazacılık modelini ilk kez Babalar Günü`nde açtığı Ümraniye Carrefour ve Şişli`de denemeye başlayan Teknosa, yakında Teknosa Cep`leri Romanya`ya da taşıyacak. 2010 yılının sonuna kadar bu mağazaların sayısının 500`e çıkacağını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, bu tipteki mağazalar için ortalama 50 biner dolarlık yatırım yapılacağını ifade etti.

`Seçimler küçültür`
Eylül ayında da pazara girecek yabancı rakiplerine karşılık yeni `büyük mağaza modelleri`ni açıklayacaklarını belirten Nane, İstanbul Ömür, Etiler, Kanyon ve Ankara`daki mağazalarımızda da beyaz eşya satışını deniyoruz. Bu alanda da yeniliklerimizi duyuracağız dedi. Teknosa mağazalarının 52 şehirde bulunduğunu Teknosa Cep`lerin aynı şekilde Türkiye`ye yayılacağını aktaran Nane, bu mağaza modelini yurtdışına taşıyacaklarını ilk aşamada hedefin de işlerin çok iyi gittiği Romanya olduğunu anlattı.
Teknosa Cep mağazaları modelini oluşturmak için uzun süredir üzerinde çalıştıklarını vurgulayan Nane, şunları söyledi:
Yurtdışında da buna benzer mağazacılık örnekleri var ama biz dekorasyonundan elemanların çalışma stiline kadar her şeyi Türkiye`ye özgü yaptık. TeknosaCep`lerde satış temsilcisiyle müşteri arasında herhangi bir tezgâh ya da onları ayırıcı bir şey olmayacak tüm ürünleri birlikte, yan yana test edecekler. Ayrıca cep teknolojisi perakendeciliğinin derinliğini de artırıyoruz. Müşteriye çok sayıda çözüm sunuyoruz. İki mağazadaki denemelerden çok başarılı sonuçlar aldık. Bu küçük mağazalarımızda plazma ekran, dizüstü bilgisayar gibi ürünler değil, cebe girecek her tür teknolojik ürün satılacak.
Zaten Teknosalar 300 metrekareyken bu yeni mağazalarımızın büyüklüğü 50 metrekare.
Geçen yılı 500 milyon dolar ciroyla kapatan Teknosa, bu yıl da 600 milyon doların üzerinde ciro hedefliyor. Genel seçimler nedeniyle şu anda işlerin piyasa genelinde çok düştüğünü hatırlatan Mehmet Nane, Sektörde seçimlerden kaynaklanan yüzde 20 küçülme olur diye konuştu.





`Türkiye`de hesabı iyi yapmak gerekli`
Sonbahar aylarında teknoloji perakendeciliği alanına yeni yatırımcıların girmesi beklenirken Mehmet Nane, konsolidasyonun kaçınılmaz olduğunu savundu. Dünyanın hiçbir yerinde Dixon, MediaMarkt, Best Buy, Darty gibi devlerin aynı anda yaşayabildiği bir pazar olmadığını vurgulayan Nane, Türkiye`de organize elektronik perakendeciliğinin payının yüzde 5 olması herkese cazip geliyor ama unutuluyor ki elektronik sektörünün yüzde 70`i de üç markanın elinde. Türkiye`de pazar şartları çok farklı dedi. Türkiye`de hesabı iyi yapmak gerektiğine dikkat çeken Nane, Hırsa kapılıp, fiyatları yükseltmeyin. Alışveriş merkezlerinde kiralar suni yükseliyor uyarısı yaptı.
EP Center`la ile ilgili olarak herhangi bir satın alma kararını da 10-15 gün içinde duyuracaklarını anlatan Nane, EP`yi almak için iyi niyetimiz var, kararımızı birkaç hafta içinde açıklayacağız diye konuştu.





Müşteri daima haklı mı?
Teknosa`ya müşteri memnuniyeti konusundaki çalışmaları bazen dezavantaj olarak da yansıyabiliyor. Müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ve ciddi yatırımlar yaptıklarını vurgulayan Mehmet Nane, Her ay özellikle cep telefonu arızaları konusunda müşteriyi mağdur etmemek için ciddi miktarlarda karşılık ayırıyoruz. Ama bazen ölmüş Sakıp Sabancı`ya bile şikâyet mektubu yazan tüketiciler çıkabiliyor dedi. Teknosa`ya en ilgi çekici şikâyetlerden biri de `hafıza kartı` satın alan bir tüketiciden gelmiş.

İstekler bitmiyor
Mağazadan aldığı hafıza kartıyla Tunus`ta fotoğraflar çeken tüketici bir gün fotoğraflarının yarısının olmadığını, ürünün arızalı olduğunu belirtmiş. Teknosa yöneticilerindense bunun karşılığında `Tunus`a tekrar seyahate gönderilmesi ve Tunus`la ilgili kitapların temini konusunda` istekte bulunmuş. Sorunun ancak böyle çözüleceğini söylemiş. Başka bir müşteriyse ısırılmış ve üzerinde diş izi bulunan Apple ipod`unu arızalı olduğu gerekçesiyle bir e-posta listesi oluşturmuş.

Diğer Genel Haberleri