Şahin Tulga;“Müşterileriniz”

Bigpara Haber
Yeni Ekonomi müşterilerini katkılarına göre katagorize etmek en uygunu. Onları beş gurupta inceleyebiliriz. Bir de problemli müşteriler var. Yeni ekonomideki temel olgulardan birincisi müşterilere geçen güç. Eski ekonominin odak noktası ürün iken yeni ürün iken yeni ekonomide müşteri. Böyle önemli bir bileşeni detaylı olarak incelemek başarı için şart. Yeni ekonomi müşterilerini katkılarına göre kategorize etmek en uygunu. Onları beş gurupta inceleyebiliriz.


1- Yeni;Sitenize ilk defa gelmiş. Büyük bir olasılıkla bir arama motoru veya banner reklam vasıtasıyla ulaşmış. Bu sitede işine yarar bir şeyler var mı düşüncesiyle etrafa bakınıyor. “Geçiyordum Uğradım” cinsten. Mahalleye yeni taşınmış insanların duyduklarını hissediyor. İlk intiba çok önemli. Ona hitap eden bir şeyler bulamazsa , fazla vakit kaybeden uzun bir süre uğraşmamak üzere ayrılacak. Keşfedilecek başka o kadar site var ki.


2- Az Tecrübeli; Daha önce siteye bir veya birkaç defa uğraşmış. Eski ziyaretlerinde beğendiği için tekrar uğruyor. Ancak, bir ürün satın almaya veya sitede katkıda bulunmaya hazır. Örneğin okuduğu bir kitapla ilgili düşüncelerini yazacak. Bunu gerçekleştirdikten sonrabir şeyler başardım hisse duyacak. Sporcunun ilk resmi maçına çıkmasına benzer bir duygu yaşayacak. Bu tecrübenin çok özel olması lazım. Bu onu siteye daha da bağlayacak. Bu tecrübesinin çok özel olması lazım. Bu onu siteye daha da bağlayacak bir fırsat. Bunun ötesinde , siteyle ilgili yenilikleri e-posta yoluyla öğrenmek , ilgi duyduğu konuya ilgi duyan başkalarıyla iletişim kurmak istiyor. Sitenin kendisine adapte olmasını yani ona özgü içerik sunmasını istiyor.


3- Hızlı Tecrübeli; Siteye birçok defalar uğramış. Ne istediğini biliyor. Hemen gerekli yerlere bağlanıp istediği bilgiyi veya ürünü çok oyalanmadan satın alıyor ve çekip gidiyor. Vakit kaybetmeye fazla tahammülü yok. Sitesinin hızlı olmasını istiyor. Sürpriz istemiyor.


4- Katılımcı; Siteye saatlerini veriyor. Zamanının çoğunu başkalarıyla iletişim kurarak geçiriyor. Kendini artık evinde gibi hissetmeye başlamış. Sorular sormaktan , Soru soran veya yardım isteyenlere yardımcı olmaktan hoşlanıyor. Katkısının takdir görmesi onun için önemli. Bu onu siteye daha da bağlayıcı bir unsur.


5- Gönüllü; Siteye katkı seviyesi yüksek. Hatta sitede görev yapıyor. Örneğin, bir kısmın sorumluluğu ona verilmiş. Kendi kısmındaki içeriği veya varsa satılacak ürünleri o belirliyor. Mahallenin muhtarı. Başkalarına yol göstermeye bayılıyor. Tartılma gruplarında liderlik yapıyor. Siteden gayretleri karşılığı bir şeyler alıyor.; sorumlu olduğu kısma alınan reklamların yüzdesi sitenin ona vereceği hisse senedi bedava benzin vs. gibi. Ancak sadakati siteye değil müşterilere yönelik.


Bir internet sitesinin stratejilerini, her müşteri kategorisininözelliklerini ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak belirlenmeli. Amaç yeni ziyeretçilere ilgilenecekleri bir şeyler sunarak onları az tecrubeliler kategorisine taşımak. Daha sonra da sırayla diğer kategorilere geçirmek. En arzu edilecek kategori tabi ki gönüller. Site onların yardımıyla müşterilerine gerçekten değer sunabiliyor. Üstelik çok az masraf yaparak. Onları da negatif katkılı olarak nitelendirebiliriz. Bunlarında iki türü var;


1- Mutsuz; Siteyle ilgili bir problem yaşamış ve promlemler tatminkar bir şekilde giderilememiş. Site aleyhinde eylem planı hazırlıyor. Sitenin anti sitesini araştırıyor. Yoksa kendisi kuracak. Beraberce harekete geçmek için başka mutsuzları arıyor. Birlikten güç doğar duygusu içinde. Bu aşamada problem çözülmeli. Aksi takdirde bir terörist doğacak.


2- Teröristler; Mutsuzlar organize olmuş. Savaş çığlıkları atıyorlar. Hatta harekete de geçilmiş. Anti- siteniz faal. İnsan kaynakları siteleri başta olmak üzere bir çok tartışma grubunda siteniz aleyhinde katkı yapılıyor. Siteniz Reha Muhtar ve Arena programlarına da şikayet edilmiş. Sitede çalışan ama mutsuz olan kişilerle temas kurulmuş. Şirket içi dedikoduları da anti-sitede yayınlanıyor. Taksim meydanında siteniz aleyhinde gösteride planlıyorlar.

Yeni ekonomide iki seçeneğiniz var. Ya müşterilerle el ele firmanızı yükselteceksiniz, Ya da onlar el ele verip sizi batırmak için çalışacaklar. İki seçeneğin arası yok. (PARA)

Diğer Ekonomi Haberleri