Sabanci`da Hedef Yuzde 13 Buyume.

Bigpara Haber
Sabanci Grubu`nun1999 yilinda 9.5 milyar dolar olan topluluk cirosunun 2000 yilinda yuzde 13 artisla 10.7 milyar dolara cikarilmasi hedefleniyor. Gecen yil bazi problemler olmasina ragmen, siretleriny ili karli kapattigini belirten Sabanci Holding Yonetim Kurulu Baskani Sakip Sabanci, topluluk olarak gecen yil 500 milyon dolarlik yatirim yaptiklarina isaret etti. Bu yil ozellestirmeler disinda 800 milyon dolarlik yatirim planladiklarini ve yatirimlarda agirligi telekomunikasyon gibi yeni alanlara vereceklerini belirten Sabanci, `Oncelikle telekomunikasyon ve yeni GSM sebekeleri olmak uzere ozellestirmeleri takip edecegiz. Ornegin Olmuksa`nin entegrasyonu icin SEKA`nin fabrikalarina talip olacagiz. Petkim gibi, sasa, Brisa fabrikalarimiza hammadde ureten sirketlere talip olacagiz` dedi. Perakende alaninda da tuketiciye yaklasma isteginde olduklarini belirten Sabanci, bu konuda daha yaygin bir ag kurmak istediklerine dikkat cekti. Carrefour ile olan iliskilerini gelistirip yeni yeni bolgelere ulasmak istediklerini belirten Sabanci, `Bir yil icinde 15 magazaya ve iki milyar dolar ciroya cikmayi hedefliyoruz` dedi. Carrefour`un bir alt modeli olan Champion adi verilen magazalari Championsa adi altinda acacaklarini belirten Sabanci, Carrefoursa`dan daha kucuk olan bu magazalardan daha cok sayida acacaklarina ve Carrefour`un Champion`dan da kucuk olan Dia adi verilen dukkanlarini acacaklarina dikkat cekti. Gerek Championlar, gerekse dia`larin sayilarinin cok daha fazla olacagini belirten Sabanci, `bunlari Turkiye`nin her yerine yayginlastiracagiz. Ayrica carrefour`un Fransa`da satin aldigi Continent`in uc magazasi da Turkiye`de de bize katildi. Bu grup da genislemeye yonelik tum etudleriyle grubumuza katildi` dedi. turk net ile elektronik yayinciliga adim attiklarina dikkat ceken Sabanci, `Sabanci Toplulugu olarak bugune kadar televizyon konusuna girmiyorduk. Ama internete girdikten sonra bu konuyu yeniden gozden gecirmek geregi dogdu` dedi. Tekstil konusunda ise iplikten baslayip kumasa kadar uzanan etkinliklerini, marka yaratacak sekilde konfeksiyona ulastiracak bir entegrasyona genisletme amaciyla yeni adimlar attiklarina isaret eden Sabanci, bu amacla Giysa magazalarini actiklarini ve magaza sayilainin artirirken de iyi markalarla kopruler kurarak, buk onuda da soz sahibi olmayi planladiklarini vurguladi. Dusa ve Dupontsa`nin, Ingiltere, Almanya, Arjantin, Brezilya ve Amerika`ya kadar yayilan uluslararasi alandaki etkinliklerinin, Sabanci Topulugu`nun globallesme atilimlarinda onemli kilometre taslarini olusturdugunu ifade eden Sabanci, Dusa ile, Brezilya ve Arjantin`dan sonra ABD`de de faaliyete gecmek icin muzakereler oldugunu kaydetti. Cimento konusunda da yeni birlesmeleri hedeflediklerini aciklayan sabanci, `Beyaz cimentoda dunya lideri olan Cimsa`yi dunyanin ikinci ve ucuncu buyukleri olan ABD ve Danimarka kokenli sirketlerle birlestirmeyi planliyoruz. bu konuda da gorusmelerimiz suruyor` dedi. Toyotasada da japon ortak ile muzakerelerinin surdugunu ifade eden Sabanci, `bu sirketimizde daha dinamik olma arayislari suruyor. Uretimde yuzde 50/50 olan ortakligi, uretim ve pazarlama bazinda ikiye ayirmak istiyoruz. Bu kollardan uretim tarafinda cogunluk hissesi Toyota`nin 51, pazarlama tarafinda da cogunluk hissesi Sabanci`nin olmak uzerey eniden duzenlemeyi amacliyoruz` dedi. Amaclarinin Toyotasa`yi daha etkin duruma getirmek oldugunu belirten Sabanci, tek modelde kalmak yerine yeni modeller ve daa sonra da kapasiteyi artirarak, yalnizca Turkiye`de kalmak degil, uluslararasi pazarlara acilmayi ongorduklerini kaydetti. Butun bu atilimlari kurumsallasma konusunda yuruttukleri calismalar ile tamamlayacaklarini belirten Sabanci, `Rotasyonlar da dahil, insan yetistirmeyi on plana cikaran bir yeni yonetim arayisi kuruyoruz. Yonetim anlayisimizi farkli bir zemine oturtacagiz. Profesyonellere daha da gelismis bir kurumsallasma icindeyiz` dedi. FINANSAL FORUM)

Diğer Genel Haberleri