Reklam sektörü 2007’de 3.3 milyar YTL’yi bulur

Bigpara Haber

UluslararasI Reklamcılık Derneği Türkiye Bölümü Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, reklam sektörünün 2006 yılını değerlendirirken, 2007 yılı ile ilgili de beklentileri ortaya koydu.

Yalçındağ, Türkiye’nin kesintisiz 18 çeyrektir büyüdüğünü, 2006’nın ilk yarısında gerçekleşen yüzde 8.5’lik büyümenin hedeflenen yıllık yüzde 5’lik büyümenin aşılacağı beklentisini güçlendirdiğini söyledi.

Reklam sektörünün 2006 yılı ilk 6 aylık büyümesinin yüzde 20 olduğunu kaydeden Yalçındağ, reklam sektörü açısından en durağan dönem kabul edilen Temmuz-Ağustos döneminde dahi büyümenin yüzde 19’u bulduğuna işaret etti.

Eylül ayında ise reklam yatırımlarının yüzde 24 büyüdüğünü ifade eden Yalçındağ, bu performansın yıl ortalamasının üzerinde olduğunu kaydederek “9 aylık kümülatif reklam yatırımlarının yüzde 21’e ulaştığını görüyoruz. Sektörlerin performansı memnuniyet verici. Bunda ekonomik büyümenin yanısıra tabi ki artan rekabetin katkısı da büyük” dedi.

YABANCI ETKİSİ YÜKSEK
Yalçındağ, yabancıların da girişi ile birlikte özellikle iletişim, finans, perakende, gayrimenkul, havacılık sektörlerinde rekabetin arttığını, konut sektöründeki gelişmelere paralel olarak mobilya, ev eşyaları, ev tekstil, ısınma soğutma sektörleri gibi birçok sektörde de büyümenin tetiklendiğini vurguladı. Yalçındağ, 2007 değerlendirmesinde ise, siyasi istikrara vurgu yaparak şunları söyledi:

“Türkiye’nin son beş yılda gerçekleştirdiği başarıların ardında önemli bir faktör olarak siyasi istikrar yatıyor. Ülke refahını bir bütün olarak etkileyen bu olgu 2007 için konulacak birçok hedefin hayata geçirilmesi aşamasında önemli bir faktör olacak. 2007 yılında ekonomik istikrarın devam ettirilmesi, siyasetin iyi yönetilmesi ve genel seçimlerden siyasi istikrarı bozmayacak sonuçların çıkması halinde Türkiye ekonomisinin yüzde 5 büyüyeceğini ve buna bağlı olarak da reklam yatırımlarının gelecek yıl YTL bazında yüzde 20 büyüyerek, 3.3 milyar YTL’ye ulaşacağını bekliyoruz.”

Diğer Genel Haberleri