Reklam Pastası Yüzde 25 Büyüdü

Bigpara Haber
GEÇEN yılın olumsuz etkilerini bu yıl üzerinden atan reklamcılar, sektörün performansından memnun. Bu yıl yaşanan tüketim patlamasının reklam harcamalarını da artırmış olması reklam sektöründe pazarı büyüttü. Reklamcılara göre bu yıl reklam pastası 1.5 milyar dolara ulaştı. Bu da geçen yıla göre yüzde 25`lik bir artışı ifade ediyor. Öngörüler, 2001 yılında da benzer bir oranın yakalanacağı yönünde.


Ancak, performansı diğer sektörlere direkt bağlı olan reklamcılar bu noktada biraz temkinli davranmaktan yana. Mali piyasalardaki dalgalanmalarla paranın piyasadan çekilmesinden sektörün etkilendiğine dikkat çeken Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy, bazı firmaların likiditeleri azaldığından, bazılarının da para kazanmaya yönelmiş olmalarından reklam harcamalarını durduğunu ya da ertelem yoluna gittiğine dikkat çekti. Pazardaki ivmenin devam edebilmesinin ön koşulu, 2001`de olağanüstü bir olay yaşanmaması. En iyi reklamveren sektörler olan telekomünikasyon, beyaz eşya, bankacılık ve otomobilde yaşanacak gelişmeler reklamcıları yakından ilgilenirken, duyulan endişe Türkiye`de kriz zamanlarda reklam harcamalarının kesiliyor olması.


BANKALAR ARTIK REKLAMDA ÇEKİNGEN;

Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy: Bu yıl yüzde 10 civarında reel bir artış bekliyorduk. Gerçekten de ertelenmiş ve yeni reklam yatırımlarının devreye girmeye başladığı bir süreç yaşadık da. Fakat son aylarda, Fon`a devredilen bazı bankaların daha önce yoğun reklam yapmış olmaları, bankalar nezdinde psikolojik bir reklam çekingenliği yarattı. Yine de, şu anda reklam endrüstrisi açısından genellenebilecek bir durum yok. Yalnız faizlerin normal düzeyine inmesine ve dengeler yeniden oluşana kadar bir belirsizlik ortamı yaşayacağız. Bu da en azından önümüzdeki aylarda reklam yatırımlarını etkileyecektir. (HÜRRİYET)

Diğer Genel Haberleri