Rakıların Rekabeti

Bigpara Haber
Temmuz ayında Tekel tarafından markalı olarak piyasaya çıkartılan Tekirdağ Rakısı, Yeni Rakı`dan sonra en çok tüketilen içki haline geldi.


Tekirdağ Rakısı, Altınbaş ve Kulüp rakısını geride bıraktı. Bundan sonra Yeni Rakı ve Tekirdağ Rakısı`nın rekabeti yaşanacak. Bu yılın Ocak-Ağustos döneminde 429 bin 502 litre Altınbaş, 519 bin 568 litre Kulüp Rakısı tüketilirken, Temmuz ayında piyasaya sürülen Tekirdağ Rakısı, 4 ayda 521 bin 537 litrelik satış gerçekleştirdi. Türkiye`nin ilk markalı rakısı Kulüp de yavaş yavaş tarih olmaya başladı.Yeni Rakı`nın 43 milyon litre tüketimle en fazla tüketilen marka olmasına rağmen, 521 bin litrelik Tekirdağ Rakısı`nın reytingi bütün markaları geride bırakıyor, Tekel Genel Müdürü Mehmet akbay, şu ande Altınbaş, Yeni Rakı, Kulüp ve Tekirdağ olmak üzere 4 marka altında üretim yaptıklarını söyledi. Markalar içinde en fazla Yeni Rakı`nın satılmasına rağmen Tekirdağ Rakısı`nın ilgi odağı olduğuna işaret eden Akbay, bunun nedenini şöyle açıkladı:


Tekirdağ Rakısı uzun süre halk tarafından üretildi ve adeta bir efsane haline geldi. Dolayısıyla sadece Marmara Bölgesi`nde değil, diğer bölgelerde, hatta yurtdışında bile ünü var. Bizim yaptığımız yöresel üretimi alıp seri üretime dönüştürmek oldu. Ürünün pazarı zaten vardı. Ama aynı ilgiyi başka bir bölgenin üzümü ile yakalamak mümkün olmayabilir. Yine de Kapadokya bölgesi üzümlerin araştırmaya değer olduğunu düşünüyoruz. (SABAH)

Diğer Genel Haberleri