Profilo Telra`ya `Dijital` Gaz

Bigpara Haber
Dijital elektronik ortama yönelerek bir önceki yıla oranla TV`de yüzde 49`luk büyüyen Profilo Telra, yılı 260 milyon dolar ciroyla kapatacak. Profilo Telra, 2001`de ciroda yüzde 25, adetsel bazda yüzde 10 büyüme hedefliyor.

Profilo Telra`nın 2000 yılında keskin bir dönüşe girdiğini belirten Profilo Telra ve ECİT Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, anolog elektronik ortamdan, dijital elektronik ortama geçerek, TV üretiminde bir önceki yıla oranla yüzde 49`luk büyüme kaydettiklerini açıkladı. Profilo Telra`nın 2000 yılı değerlendirmesini yapmak üzere önceki akşam düzenlenen basın toplantısında konuşan Göksen Körezlioğlu, Kasım 1999 itibariyle 355 bin adet televizyon üreten Profilo Telra`nın, 2000 yılının aynı döneminde bu rakamı 530 bin adete çıkardığını söyleyerek, iç pazarda liderlik elde ettiğini kaydetti. Yıl sonunda, 135 milyon doları ihracat olmak üzere 260 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Körezlioğlu, `Profilo Telra, 2000 yılında keskin bir dönüş yaptı. Tam gazla 90 derecelik viraja olanca hızımızla, yükümüzü hafifletmeden girdik ve döndük. Anolog elektronik ortamından, dijital elektronik ortamına geçerek, yazılım hizmeti ağırlıklı ürnüler yaptık. Ar - Ge`ye 17 milyon dolarlık yatırım yaptık.

Labratuvarlarımızda yönetici nitelikli mühendislerle ürün geliştirme kapasitemizi geliştirdik ve dünyadaki teknolojiyi aynı anda izleyebilir hale geldik` diye konuştu.

Fiyat rekabeti yapmayacak

2001 yılında ihracatta strateji değişikliği yapacaklarına değinen Körezlioğlu, Profilo Telra`nın fiyatı ile rekabet etmeyeceğini vurgulayarak, `Profilo Telra, dış pazarda farklı özellikleri. olan ürünlerle rekabet edecek. Daha önce yaptığımız gibi fiyat kırarak, düşük marjlarla ihracat dönemi bitti. Teknoloji firması olarak anılmak istiyoruz` dedi. Körezlioğlu, 2001 yılında adetsel bazda yüzde 10, cirosal bazda ise yüzde 25 büyüme hedeflediklerini söyledi. Ürünlerinde rekabet üstünlüğü yaratmak amacıyla ürün sistemlerini modüler baza yerleştirdiklerini belirten Körezlioğlu, böylece web TV`yi geliştirdiklerini kaydetti. İhracatının yüzde 90`ını AB ülkelerine gerçekleştiren Profilo Telra`nın, yeni pazarlarını ABD, Güney Amerika ile Orta ve Güney Afrika`nın oluşturduğunu ifade eden Körezlioğlu, ihracatta Profilo markasını kullandıklarına değindi.

Dünyada, renkli TV imalatının önemli parçası resim tüpü camı arzında bir sıkışma, daralma gözlendiğini ve önümüzdeki yıllarda arkasında tüp fabrikası desteği olmayan üretecilerin zorlanacağının öngörüldüğünü ifade etti. Litvanya`da 5-6 yıl önce Ekranas tüp fabrikasına ortak olarak aktif yönetime katıldıklarını hatırlatan Körezlioğlu, pazarlama, satış ve yatırım yönetimi Profilo Telra tarafından yönlendirilen bu fabrikanın Avrupa`nın en büyük resim tüpü fabrikası olduğuna işaret etti.

Şirketin iç pazarda 3 ana distribütörle faaliyet gösterdiğini söyleyen Körezlioğlu, BSH Grunberg A.Ş.`nin Telefunken ve Olivetti markalarını, BSH Siemens`in Siemens markasını ve Profilo Dağıtım`ın Profilo ve Saba markalarını pazarladığını belirtti.

Sektörün ihracatı arttı

Körezlioğlu, bu yıl elektronik sektörünün ihracatı artan birkaç sektörden biri olduğuna dikkat çeken Körezlioğlu, `2000 yılında sektörde Ar - Ge`de değişimler yapıldı, yeni yatırımlar gerçekleşti. 1999`dan bu yana ihracat 1 milyondan fazla artış sağlandı` şeklinde konuştu. Türkiye`nin ihracat pazarında büyümesinin Avrupalı rakiplerinin dikkatini çekerek, rahatsız ettiğini ve bu nedenle bir antidamping soruşturması geçirdiklerini kaydeden Körezlioğlu, soruşturmanın çok başarılı geçtiğini ve aleyhte bir sonuç beklemediklerini anlattı. Körezlioğlu, bu gelişmelerden sonra adetsel bazda büyüme yerine ciro artışı hedeflediklerini söyledi.

`POS`ta devlere kafa tutuyoruz`

2000 yılında yazar kasada Olivetti ve Profilo markalarında 60 bine varan üretim ile yüzde 60`a varan pazar payına sahip olduklarına işaret eden Körezlioğlu, bu alanda 24 milyon dolar ciro gerçekleştirdiklerini belirtti. Körezlioğlu, yazar kasalardaki POS sistemlerinde IBM, Siemens Nixsdorf gibi firmalara kafa tuttuklarını söyledi.

Geçtiğimiz haftalarda yaşanan ekonomik krizin hedeflerini değiştirmediğini anlatan Körezlioğlu, `Krizi geçici göruyoruz, bu nedenle hedeflerimizi revize etmedik. 2001`e umutla bakmak istiyoruz, ciddi bir kaygı duymuyoruz, iç piyasada küçük bir büyüme planladık` dedi. (FİNANSAL FORUM)

Diğer Piyasa Haberleri