Profilo`da Değişim Rüzgarları

Bigpara Haber
-Profilo Telra Başkan Yardımcısı Körezlioğlu: -Dijital Teknoloji Ve Yazılıma Doğru Keskin Bir Dönüş Yaptık. Teknoloji Şirketi Olarak Anılmak İstiyoruz -2000 Yılında Yüzde 49 Büyüme İle Televizyon Üretiminde Lider Konuma Geldik -Krizden Etkilenmedik, 2001 İçin Ciddi Bir Kaygı Duymuyoruz

İSTANBUL (A.A) - 15.12.2000 - Profilo Telra Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, 1998 yılından başlayarak hızlı bir değişim programına giren şirketin, dijital teknoloji ve yazılıma doğru keskin bir dönüş yaptığını belirterek, Piyasalarda teknoloji şirketi olarak anılmak istiyoruz dedi. Göksen Körezlioğlu, Profilo İş Merkezi`nde düzenlediği basın toplantısında, 2000 yılında elektronik sektörünün değerlendirmesini yaptı. Araştırma ve geliştirmeye yaklaşık 17 milyon dolar yatırım yaptıklarını vurgulayan Körezlioğlu, labratuvarlarında tecrübeli, yönetici nitelikli mühendisler bulundurup ürün geliştirme kapasitesini geliştirdiklerini ve dünyadaki teknolojiyi aynı anda izleyebilir hale geldiklerini anlattı. Körezlioğlu, 2000 yılı Kasım ayı itibariyle bir önceki yıla göre yüzde 49 büyüme ile 530 bin adede çıkardıkları televizyon üretiminde lider konuma geldiklerini söyledi. Profilo Telra`nın ihracatının yüzde 90`ınını AB ülkelerine gerçekleştiğini belirten Körezlioğlu, toplam ihracat girdisinin yıl sonunda 135 milyon dolara ulaşmasının beklendiğini bildirdi. Körezlioğlu, şirketin yılsonu itibariyle ulaşılması beklenen ciro hedefini de 260 milyon dolar olarak açıkladı.

-KRİZDEN ETKİLENMEDİK-

Geçtiğimiz haftalarda yaşanan ekonomik krizi geçici gördüğünü ve 2001`e umutla bakmak istediğini kaydeden Göksen Körezlioğlu, krizden etkilenmediklerini ve önümüzdeki yıl için de ciddi bir kaygı duymadığını ifade etti. Bu yıl elektronik sektörünün ihracatı artan birkaç sektörden biri olduğuna işaret eden Körezlioğlu, şunları söyledi: İhracatta bundan sonra adetsel artış değil ciro artışı hedefliyoruz. 2001 yılında yüzde 10 adetsel büyüme, yüzde 25 ciroda büyüme öngörüyoruz. Profilo Telra, 2001 yılında ihracat pazarlarında fiyatı ile değil mukayese edilemez ürünleri ile rekabet edecek. Piyasalarda teknoloji firması olarak anılmak istiyoruz.

-ANTİDAMPİNG SORUŞTURMASI-

Türkiye`nin ihracat pazarında büyümesinin Avrupalı rakiplerinin dikkatini çekerek, rahatsız ettiğini ve bu nedenle bir antidamping soruşturması geçirdiklerini anlatan Körezlioğlu, Soruşturma çok başarılı geçti, olumsuz bir sonuç beklemiyoruz. Ancak, bu gelişmelerden sonra ille de adetsel büyüme yerine ciro artışını hedefledik diye konuştu. Göksen Körezlioğlu, resim tüpü camı arzında dünyada bir sıkışma gözlendiğini ve ileriki yıllarda arkasında tüp fabrikası desteği olmayan üretecilerin zorlanacağının öngörüldüğünü kaydetti. Litvanya`da 5-6 yıl önce Ekranas tüp fabrikasına ortak olduklarını ve aktif olarak yönetime katıldıklarını hatırlatan Körezlioğlu, pazarlama, satış ve yatırım yönetimi Profilo Telra tarafından yönlendirilen bu fabrikanın bugün Avrupa`nın en büyük resim tüpü fabrikası olduğunu söyledi. Körezlioğlu, sadece televizyonda değil yazar kasa üretiminde de pazarda lider olduklarını vurulayarak, Olivetti ve Profilo markalı yazar kasalarla Kasım 2000 itibariyle yüzde 60`a varan pazar payı elde ettiklerini belirtti. Göksen Körezlioğlu, yazar kasada IBM, Siemens gibi firmalara özellikle pos sisteminde kafa tuttuklarını kaydetti.

Diğer Genel Haberleri