PO, 20 milyon dolar harcadı motoru koruyan V/Max’ı çıkardı

Bigpara Haber
Petrol Ofisi dünyanın en büyük akaryakıt katkı maddesi üreticisi Amerikan Afton şirketi ile işbirliği yaparak geliştirdiği motoru koruyan, temizleyen ve yakıt tasarrufu sağlayan yeni ürünü V/Max’ı akaryakıt istasyonlarında bugünden itibaren satışa sundu. PO, yeni ürünün geliştirilmesi için 20 milyon dolar harcadı.

PETROL
Ofisi, dünyanın en büyük akaryakıt katkı maddesi üreticisi ABD merkezli Afton şirketinden aldığı teknolojik destek ile 20 milyon dolar harcayarak yeni ürünü, ’V/Max’ı geliştirdi. Petrol Ofisi CEO’su Melih Türker, motor teknolojisinin tüm dünyada hızlı bir şekilde geliştiğini, müşteri isteklerinin de buna göre şekillenmesinden dolayı V-Max’i geliştirdiklerini söyledi. Türker, V/Max’ın ’performans, temizlik ve ekonomi’yi bir arada sunduğunu belirtti. V/Max kurşunsuz 95’in motoru koruduğu, temizlediği ve sürtünmeden kaynaklanan enerji kaybını önlediği belirtildi.

PO’DA YENİ DÖNEM: Petrol Ofisi performans döneminin ilk projesi ve yeni nesil ürün serisi olan V/Max’in tanıtıldığı toplantıda konuşan Melih Türker, 3 bin 300 istasyon, 11 adet depo ve 1 milyon ton stoklama kapasitesi dağıtım sektöründe lider olduklarını söyledi. Türker, Petrol Ofisi’nde yeni bir dönemin başladığını, bu dönemin tutku ve enerji dolu bir dönem olduğunu ifade ederek, Bu tutku ve enerjiyle Petrol Ofisi’nde performans dönemi başlatıyoruz dedi.

YENİ ÜRÜNLER İSTASYONLARDA: PO’daki Performans döneminin ilk meyvesi olan V/Max, yıllık 1 milyar dolarlık ciro ile dünyanın en büyük akaryakıt katkı maddesi üreticisi Afton’dan aldığı teknolojik destek ile geliştirildi. V/Max’in 95-97 oktan benzinli ve eurodizel seçeneklerini satışa sunduklarını belirten Petrol Ofisi Perakende Satışlar Direktörü Ertan Çakır, her yıl yeni ürünler geliştirmek için 60 milyon dolar harcayan Afton ile sürdürülen V-Max projesinin ise bir yılda geliştirildiğini ve 20 milyon dolara mal olduğunu belirtti. Çakır, yeni ürün serisiyle ilgili akaryakıt istasyonlarının giydirilmesi çalışmalarının bittiğini ve 12 Eylül’den (bugün) itibaren istasyonlarda bu ürünlerle satış yapılacağını söyledi.

EURODİZEL PAZARI BÜYÜYOR: Pazarın yaklaşık yüzde 7 oranında büyüdüğünü ve yükselen bu grafiğini sürdüreceğini belirten Çakır, özellikle Eurodizel pazarının 80’lik büyümesine dikkat çekti. Çakır, ayrıca yüzde 29.5 olan pazar paylarını da önümüzdeki yıl yüzde 31’e yükseltmek istediklerini söyledi. Şirketin ikinci yarı performansının çok daha iyi çıkacağını söyleyen Türker, Petrol Ofisi’nde iyi bir trend var. Kárlılıkta gayet iyiyiz dedi. Türker, Türkiye’de Ağustos ayında benzinde düşüş olmasına rağmen, toplam motorin pazarında yükseliş görüldüğünü kaydetti.

Gürcistan’a ilk PO istasyonu 2008’de

PETROL Ofisi CEO’su Melih Türker, dikey entegrasyon bağlamında dağıtımın ötesine geçip hem rafineri hem de arama ve üretimde şirketin yer almasını sağlamak istediklerini, bu kapsamda İran’da 2 sahada çalışma yürüttüklerini söyledi. Türker, İran’da çalışmalar yürüttükleri iki sahada ön yeterlilik aşamasında olduklarını belirterek, Tabii ki bölgedeki bütün fırsatlara bakıyoruz. Ancak somut çalışma şu anda sadece İran’da söz konusu diye konuştu. Petrol Ofisi’nin bölgesel oyuncu olmak için de çalıştığını belirten Türker, Gürcistan’da bir şirket kurarak havacılık işine girdik. Bu ülkede ikinci adım olarak da perakende satışlara girmeyi planlıyoruz. Gelecek yılın başında da Gürcistan’da ilk istasyonu açabiliriz dedi.

Türkiye koşullarına  özel bir ürün ürettik

AFTON Corporation Pazarlama Müdürü Paul Mabley de, Petrol Ofisi için V/Max ürünlerini Türkiye koşullarına özgü ürettiklerini belirtti. Paul Mabley, V/Max kurşunsuz 95’in formülündeki yüksek temizleyici katık sayesinde motoru koruduğunu, özel sürtünme önleyici katkısının da motordaki sürtünmeyi azalttığını ve sürtünmeden kaynaklanan enerji kaybını önlediğini söyledi. Mabley, V-Max kurşunsuz 97 ürünün daha yüksek oktan ile performansı artırdığını, Türkiye koşullarına göre özel olarak hazırlanan eurodizel ürünün ise anti-metal katığı ile motoru metal tozlarına karşı koruduğunu, motoru temizlediğini ve yakıt ekonomisi sağladığını söyledi.

Ceyhan’da rafineri için fizibilite sürüyor

PETROL Ofisi’nin Ceyhan’daki rafineri çalışmalarına de değinen Melih Türker, şu anda fizibilite çalışmalarının sürdüğünü, ÇED raporuyla ilgili başvuruyu ilk önce Petrol Ofisi’nin tamamladığını ve raporun bu ayın sonuna kadar ilgili komisyona girmesini beklediklerini söyledi. Kasım ayınde fizibilite sonuçlarını almayı umduklarını söyleyen Türker, Fizibilite sonucundan sonra asıl lisansı aldıktan sonra da ekonomik verilere göre son yatırım kararı veriliyor. Son yatırım kararıyla ilgili süreçte yaklaşık 1.5-2 ay gibi daha zamanımız var dedi.

Promosyonlar kazandırmıyor

PETROL Ofisi CEO’su Melih Türker, bütün akaryakıt şirketlerinin her yıl yeni formüllü yakıt çıkarmasına rağmen, istasyonlarda sunulan promosyon hizmetlerinin tüketicinin daha çok ilgisini çektiği sorusuna şu şekilde cevap verdi: Promosyonun amacı tüketicinin sadakatini sağlamak. Diğer bir değişle tüketicinin ayağını sürekli benzin aldığı istasyona alıştırmak. Tüketici promosyon için geldiği istasyona sürekli gelince oradaki hizmete alışıyor. Kampanyalar bunun için yapılıyor diye düşünüyorum, ama para kazandırmıyor.

Diğer Genel Haberleri