Philips: Türkiye`de şirket satın alabiliriz

Bigpara Haber
Philips Türkiye ve Kafkaslar CEO`su Fridus Vest Türkiye`de ciddi büyüme fırsatı gördüklerini ve bu amaçla şirket satın alabileceklerini söyledi. Vest, Milliyet`e yaptığı açıklamada, Philips ciddi bir şekilde Türkiye pazarına bir büyüme fırsatı olarak bakıyor... Başka bir şirketle beraber çalışmak ya da başka bir Türk şirketini satın almak, bu hedefi daha gerçekçi yapabilir dedi.
Vest muhtemel bir birleşme veya satın alma için ilgilendikleri sektörün tüketici yaşam tarzı olduğunu kaydetti. Ev aletleri ve kişisel bakım ürünleriyle tüketici elektroniği, tüketici yaşam tarzı grubu altında toplanıyor.
Vest, Philips`in her ülkede fırsatları kolladığını belirtirken, Türkiye`de gelecek 4-5 ay hatta bir yıl içinde böyle bir satın alma ya da ortaklık beklenmemesi gerektiğini kaydetti. Vest bu alanda ön görüşmelere başlamadıklarını belirtti.


`Flat TV`de lideriz`

Vest, Philips`in 2007 faaliyetlerine ve 2008 hedeflerine ilişkin basın toplantısında, şirketin 2008 başında tüm dünyada ve Türkiye`de sağlık bakımı, aydınlatma ve tüketici yaşam tarzı olmak üzere üç ana sektöre odaklanarak organizasyon yapısını değiştirdiğini söyledi. Vest, odaklandıkları üç ana sektörün de Türkiye için önemli olduğunu ancak, sağlığın en hızlı büyüyen sektör olduğuna işaret etti.
2007`de Philips`in global olarak yüzde 5 büyüyerek 27 milyar euro ciroya ulaştığını belirten Vest, Türkiye`deki büyümenin ise yüzde 9 olduğunu kaydetti.
Vest, 2002-2007 döneminde, satışlarımızı üçe katladık, şirketi zarar eden bir noktadan, devamlı ve kârlı büyüyen bir şirkete dönüştürdük. Aydınlatma, LCD TV, tıraş makinesi ve aydınlatma alanlarında liderliğimizi güçlendirdik diye konuştu.
Türkiye`de geçirdiği 6 yılın ardından 1 Mayıs`ta Philips`ten emekli olacağını da açıklayan Vest, yeni CEO`nun mart sonunda açıklanacağını bildirdi.


Çevreci ürüne 1 milyar euro

Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil ise Philips`in çevreci ürün geliştirmek için yaptığı yatırımın 2012 yılına kadar 1 milyar euro`yu bulacağını bildirdi. 2012`ye kadar Philips operasyonlarında enerji verimliliğinin yüzde 25 oranında artırılacağını ifade eden Şengil, Hedefimiz, ciromuzun yüzde 30`unu bu kapsamda geliştirilen çevreci ürünlerden sağlamak dedi.
Dünyada tüketilen toplam enerjinin yüzde 19`unun aydınlatma için ayrılırken, İTÜ verilerine göre bu oranın Türkiye`de yüzde 25 olduğuna dikkat çeken Şengil, bu rakamların Türkiye`de yalnızca aydınlatma konusundaki verimlilikle büyük bir tasarrufun sağlanabileceğini gösterdiğini kaydetti.


3 ampulle 250 milyon YTL tasarruf

Özkan Şengil`e göre Türkiye`de enerji verimliliği için atılabilecek adımlar şunlar:

  • Her evde 3 ampul enerji tasarruflu ampullerle değiştirilirse yılda 250 milyon YTL tasarruf sağlanabilir. Bu aynı zamanda karbondioksit emisyonundan yılda 1.1 milyon ton azalma demek.
  • Yol aydınlatmalarında verimli aydınlatma sistemleri kullanılsa yılda 90 milyon YTL tasarruf sağlanıp 18 milyon ağacın yapacağı temizleme görevi yerine getirilir.
  • Dış cephe aydınlatmalarında Boğaziçi Köprüsü aydınlatmasında kullanılan verimli LED çözümleri kullanılsa enerjiden yüzde 60 civarında enerjiden tasarruf sağlanır.
  • Okullar, ofisler ve endüstrideki floresan ampulleri Philips`in geliştirdiği yeni Master TL-D Eco ampullerle değiştirilirse yüzde 10`dan fazla, 16 milyon YTL`lik enerji tasarrufu sağlanır.

  • Diğer Genel Haberleri