`Patronlarımı Ar-Ge için zorlasaydım bugün Kore seviyesinde ülke olurduk`

Bigpara Haber
Koç Grubu`nda uzun yıllar yöneticilik yaptıktan sonra emekli olup Karsan`ın çoğunluk hisselerini satın alan İnan Kıraç, Türkiye`deki otomotiv sektörünü ve bu sektöre dair günahlarını değerlendirdi. Karsan-Renault Trucks anlaşmasına yönelik toplantıda konuşan Kıraç, Benim Koç Grubu`ndan emekli olduktan sonra Karsan işine girme nedenim otomotivdeki günahlarımı ve bilgi birikimimi bir yerde toplamaktı dedi. Karsan Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç şöyle devam etti:
Günahlarımın başında Ar-Ge`ye yeterince önem vermeme konusu gelir. Eğer patronlarımı ikna etseydim Ar-Ge`ye daha fazla pay ayırtabilirdim. 1970`li yıllarda Türkiye ile Kore aynı sevyideydi. Ama bugün Kore Türkiye`yi geçmiş durumda. Çünkü Ar-Ge çalışmalarına daha fazla ağırlık verdiler. Aslında benim jenerasyonum mühendislik kısmına fazla önem vermedi. Kopyalamayı tercih etti.
Aşırı değerli Türk Lirası (TL), ağır vergi yükü ve yüksek enerji fiyatları nedeniyle Türkiye`de sanayicilik yapmanın zor olduğunu ifade eden İnan Kıraç, Buna rağmen Türkiye`ye inancımı hiç kaybetmedim dedi. TL`nin değer kazanmasının sanayiciyi zorladığına işaret eden Kıraç, liranın değer kazanmasının istihdam kaybına yol açtığının hesaplanması gerektiğini belirterek şunları söyledi:
Türk sanayisi zor bir dönem geçiriyor. Kâr marjı yüzde 1-2 düzeyine düştü. TL her 1 Lira değerlendiğinde 1000 kişinin işsiz kaldığını hesaplamak lazım.

Renault-Karsan işbirliği
Kıraç konuşmasında Türk otomotiv sektörünün bugünlere gelmesinde Renault ve Tofaş`ın büyük rol oynadığını da belirtti. Bu arada daha önce duyurusu yapılan ve pazartesi günü anlaşması imzalanan işbirliği kapsamında, Karsan`ın Bursa`daki fabrikasında Renault Premium Uzunyol, Premium Lander ve Kerax modellerinin üretimi gerçekleştirilecek. Anlaşmaya göre Karsan, öncelikle Renault Trucks için yılda 5 bin adet ağır kamyon üretecek. Zaman içinde Renault Trucks`ın ihtiyacına bağlı olarak bu üretim hacminin iki vardiyada yılda 10 bin adede kadar çıkabileceği belirtilirken, başlangıçta Renault Trucks`ın 7,5 ile 42 ton arasında ağırlığa sahip ürünlerinden Premium Uzunyol, Lander ve Kerax modellerinin tüm versiyonlarının üretimi gerçekleştirilecek. Yerlilik oranının yüzde 40 civarında olacağı, işbirliğinin Karsan`a yılda 200 milyon avro ek ciro getireceği, 300 kişiye istihdam imkânı yaratılacağı belirtildi. Yıllık 5 bin adet üretimin 3 bin adedinin ihraç edileceği ifade edildi.

Satışlar artacak
Anlaşmayla ilgili yapılan toplantıda konuşan Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Gino Costa, Karsan`la yapılan bu stratejik ortaklığın Türkiye`yi hem iç hem de dış pazarlar için üretim üssü haline getireceğini söyledi.
Costa, Türkiye`nin son yıllarda ekonomideki istikrarlı büyümesinin pazara da direkt yansıdığını ve Türkiye 6 ton üzeri kamyon pazarı 2006 yılında 42 binin üzerinde satışla Almanya, İngiltere ve Fransa`dan sonra Avrupa`nın dördüncü büyük pazarı haline geldiğine dikkat çekti. Yapılan anlaşmanın Türkiye`de bugüne kadar attıkları en büyük adım olduğunu söyleyen Costa, Yerli üretim sayesinde Türkiye`deki araç satışımızı kısa vadede iki katına çıkarmayı planlıyoruz diye konuştu. Bu arada Renault Trucks`ın 6 ton üzeri kamyon pazarında payı yüzde 5 dolayında bulunuyor.

Karsan kamyon üretim üssü olacak
Karsan Genel Müdürü Mehmet Can Karabağ Karsan`ın `tek tesiste çok marka` stratejisine uygun olarak çalıştığına işaret ederek, söz konusu anlaşma ile ilgili olarak, Üretimin başlamasından üç yıl sonra, yani 2011 yılının sonunda Renault Trucks ile daha da büyük ve entegre bir işbirliği için joint venture, yani ortak girişim kurma seçeneğini değerlendirecek ya da karşılıklı olarak işbirliğimizin mevcut haliyle devamına karar vereceğiz. Kontrat süresi boyunca taraflar Türkiye`de ağır kamyon üretimi için birbirlerine münhasıran bağlı olacaklar dedi ve ekledi: Karsan zaman içinde Renault Trucks`ın en büyük üretim üslerinden biri olacak.
Renault Trucks Başkanı Stefano Chmielewski de Karsan`la yaptıkları bu ortaklığın başlangıç olduğunu belirterek, Başka sürprizler de gelecektir. Çünkü Türkiye`yi sanayi ve pazar üssü olarak görüyoruz. Bu nedenle Türkiye`yi Avrupa ticari direksiyonumuza dahil ettik diye konuştu

Diğer Genel Haberleri