Otellere Yeni Gelir Kaynağı

Bigpara Haber
-Guestlıfe 2 Araştırmasına Göre, Etkileşimli Televizyon Ve Internet Gibi Teknolojik Taleplere Cevap Veren Oteller, Önemli Ve Yeni Bir Gelir Kaynağı Elde Edecekler


İSTANBUL (A.A) - 05.12.2000 - Avrupa`nın önde gelen otel odası teknolojileri üreticisi Quadriga Worldlwide`nin yaptığı bir araştırmaya göre, oteller, etkileşimli televizyon ve internet gibi teknolojik taleplere cevap vererek önemli ve yeni bir gelir kaynağı elde edebilecekler. Mısır, Norveç, İspanya, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere`de iş seyahatine çıkan 809 müşteri üzerinde yapılan araştırmada, müşterilerin televizyon hizmetlerine yaklaşımı ve bu hizmetleri kullanımı incelendi. Araştırmaya göre, müşteriler, uygun şekilde pazarlandığı takdirde birçok oda hizmetini kullanmaya istekli bulunuyor. Oteller, film, çıkış yapma, minibar ve mesaj gibi hizmetleri etkileşimli teknolojiler yoluyla sunabilirse önemli ölçüde zaman tasarrufu ve gelir artışı sağlayabilir. Müşterilerin yüzde 50`si sabah kalktıktan sonraki yarım saat içinde televizyonu açıyor ve bunların yüzde 93`ü daha sonra kapatmıyor. Yılda 2 ila 9 gece otelde kalan müşterilerin yüzde 55`i etkileşimli hizmetlerden yararlanırken, yılda 10 ila 20 gece otelde kalanlarda bu oran yüzde 66`ya çıkıyor. Internetin en çok işte, daha sonra evde ve otel odasında yaygın olarak kullanıldığına işaret edilen araştırmada, iş seyahatlerinde çıkanların yüzde 87`sinin e-posta göndermek, yüzde 58`inin tarama ve yüzde 55`inin iş bilgileri aramak amacıyla interneti kullandığı belirlendi. İş seyahatine çıkan Avrupalılar`ın yedide biri ve Ortadoğulular`ın dörtte biri dizüstü bilgisayarla otel odasında internet kulanıyor. Otel odasında internet erişimi olmasını isteyenlerin oranı Türkiye, Norveç ve Britanya`da daha belirgin olmakla birlikte, diğer ülkelerde de artış gösterdi. Araştırmada, otellerin etkileşimli hizmetlerin pazarlamasını yapmayarak gelir fırsatlarını kaçırdığı vurgulanıyor.

Diğer Genel Haberleri