Ortadireğe Özel Deri Markası

Bigpara Haber
Deriyi daha geniş kitlelere kullandırmak amacıyla MOOD markasının `alt marka`sı olarak `Derimod EXPO` markasını yaratan Derimod, EXPO ile büyümeyi hedefliyor. Yıl sonuna kadar 20 bin EXPO satılacak.


Dünya markalarının `alt marka` yaratarak, daha geniş kitlelere yöneldikleri günümüzde, Derimod da bu trende uydu. Yeni bir pazara giren Derimod, tüketici grubunu genişleterek, özellikle B ve C gelir gruplarını hedef alan `EXPO` markasını tüketicilerin beğenisine sundu. MOOD markasının `alt markası olan EXPO, yalnızca Türkiye genelindeki yedi Derimod Depo`da satılacak ve Derimod`un cirosundan yüzde 30 pay alacak. Yılsonuna kadar 20 bin adet EXPO satmayı hedefleyen Derimod, önümüzdeki yıl yurtiçinde beş, Yunanistan ve İsrail`de de birer tane Derimod Depo daha açmayı hedefliyor. Şirketin nihai hedefi ise cironun yüzde 50`sini EXPO markasından elde etmek.


EXPO`nun tanıtımı ile ilgili düzenlenen basın toplantısında, dünya markası olmanın çok zor ve büyük yatırım gerektiren bir iş olduğunu söyleyen Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, marka olmayı başarmış tüm firmaların artık daha geniş gelir gruplarına ulaşmak istediklerini belirtti. `Orta sınıf markayı ucuza almak istiyor` diyen Zaim, şöyle konuştu: `Yapılan araştırmalara göre, çok büyük bir kesim olan orta sınıfın `markayı ucuza alma` arayışı ekonomik kolleksiyonları kaçınılmaz kılıyor ve bu eğilimi kamçılıyor. Markayı daha geniş kitlelere yayma olgusu yalnız moda dünyasında değil, otomobil, beyaz eşya, süpermarket gibi tüm sektörlerde yaygın olarak görülüyor. Bu uygulamayı yapan dev markalar
`management` ve `marketing`` gurularına `Bizi prestij kaybına uğratmadan geniş kitlelere ulaştır` diyerek mucizevi yatırımlar yaptırıyorlar. Derimod da bu eğilimlere uyarak Derimod Expo ile daha geniş kesimlere ulaşıyor.`


DERİMOD EXPO İLE BÜYÜYECEK;

Derimod EXPO`nun ihracat bandında seri üretim mantığıyla çok ekonomik olarak üretildiğini ifade eden Zaim, markanın yalnızca Derimod Depo`larda satılacağını söyledi. İstanbul`da Zeytinburnu, Maslak, Maltepe, Bostancı, Ankara`da Kavaklıdere ve Migros Çarşı`da ve Adana`da olmak üzere toplam yedi Derimod Depo`ya sahip olduklarını belirten Zaim, 2001 yılında Kayseri, Samsun, Mersin ve Gaziantep`te beş tane Derimod Depo daha açacaklarını kaydetti. Derimod Depo`ların outlet olmadığını vurgulayan Zaim, günün trendi olan koleksiyonların en az kar marjıyla satıldığına işaret etti.


B ve C sosyo - ekonomik sınıfı hedefleyen EXPO markasıyla yeni bir pazara girdiklerine değinen Ümit Zaim, bu ürünle pazar paylarını yüzde 30 artırmayı hedeflediklerini söyledi. Derimod`un bu yılı 25 milyon dolar ciro ile kapatmayı planladığını açıklayan Zaim, bunun yüzde 30`unu EXPO`nun oluşturacağını anlattı. Yıl sonuna kadar 20 bin adet EXPO markalı ürün satmayı hedeflediklerini kaydeden Zaim, 2001`de toplam ciro hedeflerini ise 30 milyon dolar olarak açıkladı. Derimod`un EXPO`larla büyüyeceğinin altını çizen Zaim, iki yıllık bir süreçte yaratılan marka için en az 1.5 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdiklerini anlattı. Zaim, klasik koleksiyonun yoğunluk kazandığıDerimod EXPO`ların 89 ve 149 milyon arası fiyatlarla ve zengin çeşitleriyle satışa sunulduğunu da sözlerine ekledi. (FİNANSAL FORUM)


Diğer Piyasa Haberleri