Marshall, 2000 Avrupa Kalite Odulu`nu Hedefliyor.

Bigpara Haber
Turkiye`de 1960`li yillarda boya uretimine baslayan marshall, 2000 yilinda Turkiye`de yapilacak Avrupa Kalite Kongresi`nde verilecek Avrupa Kalite Odulu`nu almak icin calismalarini hizli bir sekilde surduruyor. Turkiye boya sektorunun yuzde 28`ini elinde bulunduran, basta rusya, Turk Cumhuriyetler olmak uzere, Afrika, amerika, Asya ve Avrupa`dan toplam 36 ulkeye, yillik 13 milyon dolarlik ihracat gerceklestiren marshall`in hisselerinin yuzde 80`i, iki ay once Hollanda firmasi Akzo Nobel tarafindan satin alinmisti. Turkiye`de Ar-Ge`nin olmadigini bunun icin kaynak ayrilmasigini savunan Kalite Mduru Mehmet Asaf Satilmis, Turkiye`deki sorunlarin sebebinin, bilime, arastirmaya, yenilgie kaynak ayrilmadigindan kaynaklandigini, Marshall`in ise bu alana yillik 10 milyon dolar kaynak ayirdigini soyledi. Kendilerinin de kalite calismalarina agirlik verrmelerinin nedeninin, daha kaliteli urunu yaratip, bunu daha ucuza satmak ve rakiplerine gore avantajli duruma gelmek oldugunu soyleyen Satilmis, bunun icin 1990`li yillarin basinda kalite calismalarinin icine girdiklerini, bu amacla yillik 100-150 milyar lira ayirmaya basladiklarini ifade etti. Boya sektorunun cok esnek bir yapiya sahip oldugunu, en ufak bir krizde, insanlarin en cabuk vazgectikleri seylerin basinda evlerin boya ve badanasinin geldigini vurgulayan satilmis, sunlari soyledi: `Son Rusya krizi de bu dusuncemizi dogrulatti. Bir de buna Turkiye insaninin evine az ilgi gostermesini eklediginiz zaman, bizim isimizin ne kadar zor oldugunu anlarsiniz. Turkiye boya sektoru 400 bin ton buyukluge sahip. Bunun parasal degeri 105 trilyon lira. Turkiye`de ev basina 3 yillik uc kilo boya dusuyor. Avrupa ve Amerika`da ise bu rakam 26 kilo, Boyaya, estetige onem vermiyoruz. Ekonomik durumu kotu olanlari birakin, cok iyi ekonomik sartlara sahip olanlar bile evlerinin, oturduklari mekanlarinin bakimina dgru durust onem vermiyor.` (FINANSAL FORUM)

Diğer Genel Haberleri