Lüks markaların satışları düştü

Bigpara Haber
Dünya lüks tüketim sektörü için 2003 yılı beklenildiği gibi gitmiyor. Gucci, LVMH gibi dünyanın sayılı lüks markaları bu yılın ilk 6 ayında beklenen satış rakamlarına ulaşamadılar. Ocak ayında Irak Savaşı`nın lüks tüketimini olumsuz etkilemeyeceğini iddia eden İtalyan moda devi Gucci`de, 2003`ün ilk 3 ayında satışlar yüzde 96 azaldı. Yine lüks tüketiminin lider ismi LVMH, ilk üç ayda cirosunda yüzde 5.1 kayıp yaşarken, onu izleyen Richemont markası da nisan ve mayıs aylarında satışlarında yüzde 27 düşüş kaydettiğini yaşadı. Irak savaşı ve SARS`ın olumsuz etkileri ve Euro`nun güçlenmesi nedeniyle gerileyen sektörde en büyük yara alanlardan biri de İtalyan moda devi Gucci oldu. Gucci`nin analistleri bu düşüşün maksimum yüzde 30`larda olacağını öngörmüşlerdi. Ünlü Gucci markasının aynı dönemde cirosu da, yüzde 6.7`lik gerilemeyle

567 milyon Euro olarak gerçekleşti. Grubun Amsterdam`daki merkezinden açıklama yapan Gucci`nin üst düzey yöneticisi Domineco de Sole, `Bu gördüğümüz en kötü üç aylık rakamlar. `Kötü gidebilir` dediğimiz ne varsa kötüye gitti` diye konuştu. Ünlü markalar 2003 yılının ikinci yarısında sonbahar- kış kreasyonları ile
eski performanslarını kazanmayı umuyorlar. Ayrıca dünya kozmetik devi Clarins, ekonomik kriz yüzünden hazır giyim markası Thierry Mugler`ı kapatma kararı aldı.


Diğer Genel Haberleri