Kodak geliyor

Bigpara Haber
Türkiye`nin geçtiğimiz ay Kodak`ın konsantre olduğu pazarlar listesine eklendiğini söyleyen şirketin Avrupa sorumlusu, `Şartlar oluşursa ülkenizde üretim yapmayı planlıyoruz` dedi

Kodak`ın Avrupa, Afrika ve Rusya Bölgesinden Sorumlu Genel Müdürü Ravi Patel, Türkiye pazarı çok büyük büyüme gösterdiği takdirde önümüzdeki yıllarda üretimle ilgili bir yatırımın olabileceğini söyledi. Patel, Türkiye`nin geçtiğimiz ay Kodak`ın konsantre olduğu pazarlar listesine eklendiğini, bunun da Türkiye`ye daha çok yatırım ve odaklanma anlamına geldiğini söyledi. Patel, A.A. muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye`de tüketici görüntüleme, profesyonel, sağlık ve sinema ürünleri olmak üzere 4 bölümde faaliyet gösterdiklerini söyledi. Kodak`ın Türkiye cirosunda bu yıl yüzde 55`lik artış yaşandığını ifade eden Patel, `Bu yaşadığımız büyümenin tek nedeni Kodak şirketi değil. Ekonomik koşulların ve Türk halkının daha çok fotoğraf çekmesinin de etkisi var` dedi.

50 milyon dolar ciro

Patel, `Bu sene Kodak olarak Türkiye`de toplam 50 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bunun yüzde 70`i fotoğraf ürünlerinden geliyor. Amacımız Türkiye`de fotoğraf sektörünü büyütmek` diye konuştu. Ekonomik zorluklar olduğu dönemde Türkiye`ye yatırım yapmaya devam ettiklerini, şimdi de bunun faydalarını gördüklerini söyleyen Patel, Türkiye`de büyük potansiyel bulunduğunu anlattı. Fotoğraf sektöründe Türkiye`deki tek uluslararası firmanın Kodak olduğunu, diğerlerinin distribütörler üzerinden ürünlerini Türkiye`ye gönderdiklerini belirten Patel, şunları söyledi: `Üretim açısından şu anda Türkiye`de bir plan yok ama Türkiye pazarı potansiyeli gözönüne alınırsa çok büyük büyüme gösterdiği takdirde önümüzdeki yıllarda üretimle ilgili de bir yatırım olabilir.``

Geçen ay listeye eklendik

Kodak`ın özellikle konsantre olduğu gelişen pazarların Rusya, Çin,Hindistan, Brezilya, Meksika ve Arjantin olduğunu dile getiren Patel, Türkiye`nin geçtiğimiz ay bu listeye eklendiğini, bunun da Türkiye`ye daha çok yatırım ve odaklanma anlamına geldiğini kaydetti. Patel, dijital fotoğrafla klasik fotoğraf arasındaki rekabete ilişkin olarak da şunları söyledi: `Şu anda dünyadaki popülasyonun yüzde 60`ı daha fotoğraf çekmemiş. Özellikle gelişen pazarlarda insanlar fotoğraflarını klasik bir şekilde çekmeye uzunca bir süre devam edecek. Bir fotoğraf makinesi alıp fotoğraf çekmenin en ucuz yolu aslında hala klasik fotoğraf. Dijital de büyümeye devam edecek. Biz geleceğimizi klasik fotoğraf teknolojileri ile dijital fotoğraf teknolojilerinin el ele verdiği, beraber yaşadığı bir dönem olarak görüyoruz.` Kodak`ın dijital Kodak Türkiye olarak şu anda fotoğrafçıların yüzde 25-30`unda dijital baskı yapılabildiğini anlattı.


Diğer Genel Haberleri