Koc, Satin Almak Icin Avrupa`da Kobı Ariyor.

Bigpara Haber
KocGrubu Dayanikli Tuketim Grubu yurtdisi atagina kalkiyor. Onumuzdeki 5 yil icisinde alaninda Avrupa`nin ilk 5 ureticisi arasina girmeyi hedef olarak belirleyen Koc Holding Dayanikli Tuketim Grubu`nda dunya pazarlarina yonelik raporlar hazirlaniyor. Yetkililer, ayrica Avrupa`da beyaz esya uretimi yapan KOBI duzeyinde 4-5 sirket satin almak icin arastirma yapiyor. Koc Holding Dayanikli Tuketim Grubu Uluslararasi Pazarlardan Sorumlu Baskan Yardimcisi Nedim Esgin, yurtdisinda belirledikleri 10 onemli pazarda Arcelik-Beko markalarini ilk siralara tasimak icin yabanci danismanlarla 5 yili kapsayan bir rapor hazirladiklarini belirterek, grubun 2005 yilinda 3 milyar dolarlik ciro, 1.5 milyar dolarlik da ihracat hedefledigini bildirdi. Esgin, ic pazarda Arcelik-Beko markalarinin istenilen seviyeye geldigini ve artik yuzlerini dunyaya donduklerini kaydederek, "Ihracat gelirlerimizi artirmak icin Avrupa`da firma satin alacak ve orada uretim yapacagiz" dedi. 2000 yili sonu itibariyle 500 milyon dolari ihracat olmak uzere 2 milyar dolarlik ciro gerceklestireceklerini ifade eden Esgin, oncelikli pazarlar arasinda Ingiltere, Fransa, Ispanya, Italya, Polonya, Rusya, Israil, Tunus ve Ozbekistan`in yer aldigini soyledi. Dayanikli Tuketim Grubu`nun yeniden yapilanmasi cercevesinde hedeflerin ve yonetimin tek bir cati altinda birlestigini vurgulayan Esgin, "Bu sayede kademeler azaliyor ve kararlari daha hizli alabiliyoruz" diye konustu. Grupta tek bir marketing stratejisi izleyeceklerine isaret eden Esgin, bu stratejinin tum pazarlama, satis, reklam ve yatirim politikalarini kapsadigini anlatti. Bu stratejiler cercevesinde onumuzdeki 5 yil icerisinde her yil yuzde 20 buyume hedeflediklerini vurgulayan Esgin, 2000 yili sonunda 2 milyar dolarlik toplam ciroya, 500 milyon dolarlik da ihracata ulasacaklarini ifade etti. Esgin, 2005 yilindaki 3 milyar dolarlik ciro 1-1.5 milyar dolarlik ihracat hedeflerinin gerceklestirilebilmesi icin Avrupa`da uretime gececeklerini belirterek, "Bu buyume yurtdisindaki aktivitelerimizden bekleniyor ki bunun icin de 3-4 Avrupali KOBI niteligindeki beyaz esya firmasini satin almayi planliyoruz" diye konustu. Avrupali firmalarla bu konuda surekli gorustuklerine isaret eden Esgin, ihracatta ise hedef pazarlar tespit ettiklerini ve bu pazarlara yonelik ayri ayri stratejiler olusturmaya basladiklarini dile getirdi. Grup icerisindeki TV uretiminin yuzde 60, buzdolabi uretiminin yuzde 50, camasir makinesi uretiminin ise yuzde 30`unun ihrac edildigine dikkat ceken Esgin, yurtdisinda tum urunlerin Beko markasi ile pazarlanacagini vurguladi. Avrupa`da yer alan tek Turk beyaz esya ureticisi olduklarini anlatan Esgin, belirledikleri 10 stratejik pazara yonelik ayri ayri stratejiler gelistireceklerini belirtti. (DUNYA)

Diğer Genel Haberleri