KOBİ'lerin yüzü e-ticaret ile gülüyor

KOBİ’ler döviz kurunda yaşanan yükselişi, e-ticaret satışları ile dengeledi. İdeaSoft’un araştırmasına göre yaz döneminde KOBİ’lerin e-ticaret satışlarını yüzde 28 arttı

Bigpara Haber

Mağaza ve satış noktaları odağında perakende satışların önemli ölçüde düştüğü yaz mevsiminden ve son dönemdeki döviz artışından etkilenen KOBİ’lerin yüzünü internet üzerinden yapılan ürün satışları güldürdü. Hem fiziki mağazası olup aynı zamanda online satış yapan KOBİ’ler, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre internet satışlarını ortalama yüzde 28 artırdılar ve yaz mevsiminden ve döviz artışından etkilenen genel satışlarındaki kayıplarını e-ticaret ile dengelediler. Star Gazetesi'nin haberine göre; 1 Haziran-31 Ağustos arasında Türkiye’de yaklaşık 1000’e yakın KOBİ’nin online satışa başladığını belirten IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, ilgili dönemde tekstil-hazır giyim, spor ürünleri, takı, organik ve doğal ürünler, klima-soğutma üniteleri ile elektronik ürünlerin en çok tercih edildiği e-ticarette, siparişlerin yüzde 52’sinin Anadolu’dan verildiğini söyledi. Büyük illere baktığında ise yüzde 30’luk oranla en çok sipariş verilen il olan İstanbul’u, Ankara yüzde 9, İzmir yüzde 6, Bursa yüzde 3 oranıyla takip etti.

SATIŞLAR YÜKSELİŞTE

Haberin Devamı

Seyhun Özkara, gerçekleştirdikleri analize ilişkin yaptığı açıklamada, perakende satışların temelini oluşturan çoğu sektörde yaz dönemselliğinin ve döviz artışlarının etkisini gördüklerini belirtti. Buna karşın e-ticareti keşfetmiş KOBİ’lerin bu durumu online satışlarda elde ettikleri gelirlerle dengelediklerine dikkat çekti. Özkara “Türkiye ekonomisi için KOBİ’ler çok önemli. IdeaSoft’un 5000’i aşkın KOBİ üzerinde yaptığımız araştırmaya göre, hem fiziki mağazası olup aynı zamanda online satış yapan KOBİ’ler, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre İnternet satışlarını ciddi şekilde artırdılar” dedi.

MAĞAZA YERİNE E-TİCARET DAHA KÂRLI

Haberin Devamı

Mağaza açmak yerine e-ticaret yapmanın daha karlı bir iş olduğunu belirtern Özkara “Firmalar yeni fiziki mağaza-şube açmaktansa e-ticaretle işlerini nasıl büyütebileceklerine odaklanıyorlar. Fiziki mağazalarını 4-5 yıl içinde kapatıp tamamen online satışa yönelmeyi planlayan KOBİ’lerin olduğunu da görüyoruz. Zira, KOBİ’ler rekabette güçlü olmak için kira, vitrin stok maliyeti vb. maliyetlerden sıyrılarak işlerini sürdürmeyi hedefliyor” dedi.

Diğer Sektör Haberleri