Karakolluk Proje

Bigpara Haber
Gündeme geldiği tarihten bugüne, 7 hükümet 8 bakanın değiştiği İzmit Körfez Geçiş Projesi`nde sular durulmuyor.


Üçüncü kez ihaleye çıkarılan proje için üçüncü kez dava açıldı. İkinci ihalenin ardından hakkının yenildiği düşüncesiyle dava açan Vinsan İnşaat`ın sahibi Ali Haydar Veziroğlu ile Doğuş-Tekfen Grubu`nu son olarak Enka izledi. Enka üçüncü ihalenin iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle dava açtı. Her üç dava da Bayındırlık Bakanlığı`na açıldı.İkincisi ihalesi 1997 yılının sonunda yapılan ve Enka`nın içinde bulunduğu konsorsiyuma verilen İzmit Körfez Geçiş Projesi`nin gündeme gelmesinden bu yana 7 hükümet 8 bakan değişti. Birinci ihaleye tek başına giren Ali Haydar Veziroğlu, ihalenin iptal edilmesi üzerine ikinci ihaleye de katılmış ve bu ihalenin de lehine sonuçlanmaması üzerine verdiği tam sayfa ilanlarla gündeme gelmişti.


Türkiye`nin, ``yap-işlet-devret`` modeliyle inşa edilmesi planlanan en büyük yatırımı niteliğindeki İzmit Körfez Geçişi yapımındaki düğüm, 30 Kasım`da yapılacak ihale ile yeni bir boyut kazanacak.


KİMSENİN KAPISINI ÇALMADIM;

Projenin yeniden ihale edilmesi için Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın`a bu konuda herhangi bir talebi olup olmadığını sorduğumuz Ali Haydar Veziroğlu,
Yeniden ihale için ne Koray Aydın`ın ne de diğer bakanların kapısını çalmadım dedi. Uzun soluklu bir mücadele verdiğini ancak bunu açık bir şekilde yaptığını belirten Veziroğlu, Haksızlığa karşı olduğum için mücadele ettim, hukuki olarak mücadele ettim dedi. Proje ile ilgili bilgi veren Veziroğlu, ilk ihaleye yalnız ortağı ile birlikte kendisinin teklif verdiğini, ancak onun rekabet koşullarına uygun olmadığı gerekçesiyle ihaleyi kazanamadığını hatırlatıyor. İkinci ihalede de en yakın teklifi veren grupla aralarında 2 milyar dolar fark olmasına karşın birinci kabul edilmediklerini söyleyen Veziroğlu şöyle devam etti:

Bizim teklifimizde teslim süresi daha erkendi. İnşaat tamamlandıktan sonra bizim işleteceğimiz süre de daha azdı. Ayrıca yolcu ücretleri de daha düşüktü. Ayrıca `Bakan oluru`nun 8. maddesi çok açık. Birincilik kriterleri açıktı. Bunlar da yapım süresinin kısa olması, geçiş ücretlerinin düşük olması ve işletme süresinin kısalığı idi. İşin tadının kaçtığını söyleyen Veziroğlu, yıllardır süren davaların ve Bayındırlık Bakanlığı`ndan Karayolları Genel Müdürlüğü`ne, ihaleye giren yerli inşaat şirketlerinden onların yabancı ortaklarına kadar herkesin karakolluk olduğunu ifade ederek, bu durumun inşaat şirketlerinin prestij kaybına yol açtığını da savundu.

Aradan uzun zaman geçtiği ve koşulların değişmiş olabileceği gerekçesi ile ihalenin yenileniyor olabileceğini söyleyen Veziroğlu, Enka`nın yerinde olsa haksız konumda olacağından, kendisinin ihalenin iptali için dava açmayacağını da sözlerine ekledi. Yenilenen ihale için Doğuş-Tekfen Grubu`nun süre istediğini, Bakanlığın önce bunu reddettiğini ancak sonra iki ay süre verdiğini de hatırlatan Veziroğlu, 27 Eylül olarak belirlenen ilk tarihin, sonra 30 Kasım`a ertelendiğini kaydetti. (YENİ BİNYIL)

Diğer Piyasa Haberleri