İspanyol Medyasında Arz Modası

Bigpara Haber
İspanyol medya şirketleri arasındaki rekabet şimdi de sermaye piyasalarına taşındı. Söz konusu şirketler, aralarında borsaya kote olabilme yarışı başlattılar.


Bir zamanlar bayi kapma konusunda aralarında zorlu bir savaş veren İspanyol medya şirketleri bu alandaki mücadelelerini şimdi de borsaların işlem salonlarına taşımaya hazırlanıyor. Bu hafta hisse arzı gerçekleştirmesi beklenen Recoletos en büyük rakibi Grupo Prisa ile borsada savaşmaya hazırlanıyor. Bu iki şirketin dışında diğer bir çok medya şirketinin de önümüzdeki günlerde borsaya kote olması bekleniyor. Bunlardan İspanyol Telekom devi Telefonica`nın medya şirketi Telefonica Media, gelecek sene borsaya girecek. Bir diğer yerel yayıncı ve yayımcı olan Grupo Correo, ise 2001 yılında hisse arzına hazırlanıyor.


Analistler İspanyol medya şirketleri arasında yayılan bu modanın Internet ve diğer medyalar aracılığıyla İspanyolca konuşulan Latin Amerika`ya yönelik yatırımlarını arttırabilmeleri için fon sağlama amacı taşıdığını kaydediyorlar. Geleceğin medya ve iletişim şirketleri için özellikle internet ve mobil iletişimde yaşanan gelişmeler doğrultusunda ne getireceğini belirsiz hale soktuğunu kaydeden uzmanlar, kesin olan tek şey maliyetlerin artacağı olduğunu söylüyorlar. Bunun için sermaye piyasalarına açılmanın en iyi seçenek olduğunu da vurgulayan uzmanlar, borsalar ve özelliklede yeni ekonomi hisselerinde yaşanan düşüşe rağmen Prisa`nın arzında başarıyı yakaladığını söylüyorlar.


İspanyol şirketlerin ortak dil nedeniyle Latin Amerika`da da söz sahibi olabilme avantajlarının daha büyük bir potansiyel yarattığına da dikkat çeken uzmanlar, potansiyelin değişik ama halka açılmaktaki mantığın aynı olduğunu söylüyorlar. Geleneksel medya işinin reklam gelirleri nedeniyle halen çok karlı olduğu İspanya`da son üç yıl içerisinde endüstri ortalama yüzde 13 oranında gelişim kaydetti. Fakat gelişen teknolojileri yakalama doğrultusunda artan maliyetleri yakalayabilmek için şirketler finansman kaynakları bulmak için arayışlara giriştiler.


PİYASADAKİ MEDYACILAR;

Borsaya açılan ilk İspanyol medya şirketi 1998 yılında halka arzını gerçekleştiren izle öde kanalara sahip olan Socecable oldu. Halka açılan bir diğer yayın şirketi olan Prisa, Socecable`ın halen yüzde 21.3 hissesini elinde tutuyor. Radyo kanalı, gazetesi ve yayın evine sahip olan Prisa ise bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği arzda bir rekora imza atmıştı. Yatırımcılar Prisa`nın 38 milyon hissesine 18 kat daha fazla talep göstermişlerdi. Bu talebin ardından üç ay boyunca değer kazanan şirket hisseleri daha sonra düşüşe geçmesine rağmen arz fiyatının yüzde 14 üzerinden işlem görüyor. İngiliz medya grubu Pearson`ın bir kolu olan Recoletos ise yakında 28 milyon hisse satarak şirketin yüzde 21`lik kısmını halka açmayı hedefliyor. Diğer taraftan bu yıl içerisinde arz gerçekleştirmeyi hedefliyen Telefonica Media da şimdilik bir girişimde bulunmasa da doğru zamanı kollamaya devam ediyor. (FİNANSAL FORUM)


Diğer Genel Haberleri