Irak`ın bilgisayarı Casper`dan

Bigpara Haber
Türkiye bilgisayar pazarının en çok tanınan markalarından Casper Bilgisayar, eylül ayı itibariyle Kuzey Irak`tan başlayarak tüm bölgeye ayda 500`e yakın kişisel bilgisayar ihracatı yapmaya hazırlanıyor

Türkiye`nin önde gelen bilgisayar markalarından Casper Bilgisayar, gerçekleştirdiği fizibilite çalışmaları sonrası Irak pazarına girmeye karar verdi. Irak bölgesinde muazzam bir pazar boşluğu bulunduğunu belirten Casper Bilgisayar Genel Koordinatörü Yalçın Yıldırım, eylül ayı itibariyle bu bölgeye sevkiyata başlayacaklarını söyledi.

`Kamuda ve bireysel alanda talepleri belirledik. Kuzey Irak`tan başlamak üzere tüm Irak ve hatta İran`a da yayılacağız. Bölgeye ayda 300 ile 500 arası bilgisayar ihraç etmeyi planlıyoruz` diye konuşan Yıldırım, bölgede açacakları temsilciliklerle garanti ve destek hizmetlerini de vereceklerini kaydetti.

En çok bilinen markayız

Yıldırım, şu an için Bulgaristan ve Türk Cumhuriyetleri`ne yaptıkları ihracatın ciroları içinde sadece yüzde 1-2 pay aldığını açıklayarak, özellikle 2004 yılında yurtdışı pazarlara yayılma politikası güdeceklerini vurguladı.

2003 yılı için yüzde 60-70 büyüme hedeflediklerini, geçen yıl 40 milyon dolar olan cirolarını 60 milyon dolara taşımak istediklerini ifade eden Yıldırım, Türkiye`de her 10 kişisel PC`den birinin Casper marka olduğuna dikkat çekti. Yıldırım, bu yıl AC Nielsen`in araştırmasında, IBM, Vestel gibi markaların önünde Türkiye`nin en çok bilinen bilgisayar markasının casper olduğunu da açıklayarak, bu başarıyı nasıl yakaladıklarını şöyle anlattı:

`Biz tabandan sinerji yarattık, önce Anadolu`da etkinlik sağladık. Bayi ve müşterilerimizle iyi iletişim halindeyiz. Casper Bilgisayar`da kararlar kapalı kapılar ardında alınmıyor, 600`den fazla bayimiz ile oldukça açık ve samimi iş ilişkilerimiz mevcut. Bu çok önemli bir konu, çünkü Türk bilgisayar sektöründe sistem çoğunlukla işletmelerin bayilerinden kopuk olmaları nedeniyle kilitleniyor.

Bizim sektörümüz çok hızlı. Biz de işi çok seri yapıyoruz. Bilgisayar sektöründe holdingler neden başarılı olamıyor? Çünkü bizim sektörde çok hızlı davranmak gerekiyor, sattığımız ürünün 1 ay sonra daha ileri modeli çıkıyor. Holdingler ise toplu alım yaptıklarından daha yavaş hareket ediyor.`

Medyayı güçlü kullanıyoruz

Reklamın gücüne inandıklarını da ifade eden Yıldırım, `Reklamlarla sektörde ön plana çıktığımız için ciro ve pazar paylarımız katlanıyor. Yeni bir ürünümüzü pazara sunduğumuzda penetrasyonu çok hızlı ilerliyor. Biz 2000 krizinde, herkes basından elini eteğini çekerken reklamlara devam ettik. Bu da marka bilinirliğimizde sıçrama yaptı. Bu yıl AC Nielsen`in araştırmasında, Türkiye`nin en çok bilinen bilgisayar markası olduğumuz ortaya çıktı. 2000`de yüzde 4,5 olan pazar payımızı yüzde 7`lere taşıdık` dedi.

Notebook`a dönüyoruz

Casper Bilgisayar Genel Koordinatörü Yalçın Yıldırım`a göre, bu yıl Türkiye`de satılan her beş bilgisayardan biri Notebook. Türk bilgisayar pazarında kişisel bilgisayarlardan Notebook`lara doğru bir kayış olduğunu belirten Yıldırım, `Dünyada 2000 yılından sonra artan bir Notebook satışı mevcut. Geçtiğimiz yıl, Amerika ve İngiltere`de kullanılan bilgisayarların yüzde 25`i, Japonya`da yüzde 53`ü Notebook`tu.

Türkiye`de de Notebook pazarı inanılmaz derecede hızlı büyüyor. PC`lerle hemen hemen iki kat fiyat farkına rağmen Notebook`a talep artıyor. 2000`de yüzde 7, 2003`te ise yüzde 11 olan pazardaki Notebook oranı 2002`de yüzde 14`e tırmandı. Bu yıl sonunda ben bu oranın yüzde 20`lere ulaşacağını tahmin ediyorum` diye konuştu. Casper Bilgisayar`ın iki yıl önce Notebook pazarına girdiğini açıklayan Yıldırım, 2002`de satışlarının yüzde 9`unun Notebook olduğunu ve bu yıl sonunda bu rakamı yüzde 17`lere taşımayı planladıklarını da sözlerine ekledi.


Diğer Genel Haberleri